Łukasz Szewczyk02.01.2017 (8:48)2 komentarze

Streaming w polskim wydaniu: Więcej mobile, liderem YouTube

Coraz częściej materiały wideo przeglądamy na urządzeniach mobilnych - wynika z raportu Ericsson TV and Media 2016. Największa popularnością cieszy się serwis YouTube. Co ciekawie, co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo.
W urzędzie zapłacisz smartfonem
Według najnowszego raportu Ericsson TV and Media 2016, średni roczny czas oglądania treści na urządzeniach mobilnych, wzrósł od 2012 roku o ponad 200 godzin. Oznacza to, że średni tygodniowy czas oglądania treści wideo wynosi obecnie 25 godzin. Od kilku lat jesteśmy świadkami spadku oglądalności telewizji linearnej - widzowie chcą decydować o miejscu i czasie w którym będą oglądać materiały wideo, dlatego coraz częściej zwracają się ku serwisom VOD (Video on Demand), którym w 2015 roku poświęcali 31 procent czasu poświęcanego na konsumpcję treści wideo.
Wśród serwisów VOD w Polsce, zdecydowanym liderem jest YouTube, z którego korzysta niemal każdy ankietowany użytkownik. Czterdzieści procent z nich korzysta z Youtube przynajmniej raz dziennie. Drugie i trzecie miejsce przypadło dwóm rodzimym serwisom VOD - Ipla i TVN Player.

Odsetek konsumentów korzystających z wideo usługi / Fot. Ercisson
Odsetek konsumentów korzystających z wideo usługi / Fot. Ercisson
Jednym z głównych problemów przy korzystaniu z serwisów VOD jest kwestia poszukiwania odpowiedniego materiału do obejrzenia - to codzienny problem dla połowy ankietowanych przez Ericsson ConsumerLab. Dla polskich użytkowników, jedna trzecia czasu spędzanego w serwisie VOD przypada na wyszukiwanie konkretnego materiału do obejrzenia. To dwukrotnie więcej niż w przypadku tradycyjnej telewizji. Pomimo tego, poziom zadowolenia z usług VOD jest znacznie wyższy. Podobny współczynnik czasu spędzanego na wyszukiwanie i oglądanie materiałów, Ericsson zaobserwował między innymi w Stanach Zjednoczonych.

Serwisy takie jak Ipla i TVN Player działają jako A-VOD (Advertising Video On-Demand) - użytkownicy korzystają z nich bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam, pojawiających się w trakcie materiału wideo. Co ciekawe, spośród osób ankietowanych przez Ericsson, Polacy wykazują się wysoką nieufnością wobec personalizowanych reklam. Co trzeci polski respondent nie czuje się komfortowo przy dostarczaniu danych i historii przeglądania swojemu dostawcy usług wideo, w celu personalizacji reklam. Dla porównania, w Wielkiej Brytanii podobne nastawienie deklaruje zaledwie co piąty respondent. Globalnie, nieufność deklaruje 25 procent respondentów.

Ericsson TV and Media 2016
Ericsson TV and Media 2016
Ericsson

Komentarze (1 - 2 z 2)

A VoD.pl to gdzie niby? Trochę mało rzetelne te wyniki skoro brak dużego gracza. a są jakieś egzotyki w stylu "Apple iTunes"
 2  
kto używa tego syfu, ludzie jadą na andkach
 1  

Polecamy