Łukasz Szewczyk17.02.2017 (18:03)1 komentarz

Debiut e-sportu w TVP Sport: Ajax lepszy od Legii (pełne wideo)

Telewizja Polska po raz pierwszy przeprowadziła transmisję meczu w e-sportową wersję piłki nożnej. Oficjalne starcie Legia - Ajax było pokazywane na stronie TVP Sport oraz na kanałach Telewizji Polskiej w mediach społecznościowych - Facebooku i Youtube.
e-sport
W przeddzień spotkania Legia - Ajax w 1/16 finału Ligi Europejskiej zawodnik oficjalnej e-sportowej drużyny Ajaksu Amsterdam - Koen Weijland - pokonał reprezentującego Legię Warszawa Łukasza "Lukstera" Kamińskiego 3:2.


- Transmisje meczów w formie gier piłkarskich mogą być dla nas ciekawym sposobem na zainteresowanie młodzieży także "prawdziwą" piłką nożną, której będzie coraz więcej w ofercie Telewizji Polskiej - mówi Marek Szkolnikowski, zastępca dyrektora TVP Sport. - Mecz e-sportowy Legia - Ajax wywołał duże emocje u kibiców oglądających transmisję. Włączyło ją ponad 50 tysięcy widzów, a materiały są cały czas dostępne i oglądane - dodaje.

Elektroniczne gry piłkarskie od lat dostarczają rozrywki milionom fanów na całym świecie. Kluby piłkarskie doceniają wielką popularność tzw. e-sportu i coraz chętniej inwestują w najbardziej utalentowanych graczy, zatrudniając ich - wzorem piłkarzy - na zawodowe kontrakty.

Mecz Legia - Ajax w grze FIFA 17 był kolejnym interaktywnym projektem TVP Sport realizowanym w tym roku. W styczniu na kanałach nadawcy na Facebooku i Youtube można było oglądać pionierskie, bo zrealizowane w technologii 360°, reportaże z udziałem Adama Małysza. Materiały zobaczyło ponad 200 tysięcy użytkowników.


TVP Sport to także pierwszy kanał telewizyjny w Polsce, który przeprowadził sportową transmisję w mediach społecznościowych. W lutym na oficjalnym fanpage'u kanału w serwisie Facebook pokazał mecz sparingowy Legii Warszawa z koreańskim Daejeon Citizen.

- Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom młodych użytkowników - dodaje Szkolnikowski. - Można powiedzieć, że tym samym od strategii "digital first" płynnie przeszliśmy do strategii "social media first". Transmisja sparingu Legii miała ponad 60 tys. wyświetleń i udało się dotrzeć do użytkowników, którzy nie tylko nie oglądają telewizji, ale też coraz rzadziej korzystają z tradycyjnych stron internetowych. Emitowanie wydarzeń sportowych na Facebooku czy Youtube to przyszłość mediów sportowych - dodaje.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Nie ma kasy prezio to będzie nam mecze w gierkach pokazywał...
Oszczędności na całego.
Następne będą eskoki i etenis itd hihihi i będzie zmiana nazwy kanału na tvp esport
 2