Łukasz Szewczyk21.05.2017 (11:52)4 komentarze

Telezakupy Mango z dobrymi wynikami. Zakończenie trzyletniego procesu zmian

Kanał Mango kończy trzyletni proces zmian (pod kierownictwem Larsa Buschboma) z rosnącymi przychodami, stabilnie zwiększającą się bazą klientów oraz dużą rozpoznawalnością na rynku. Rok 2016 był jednym z najlepszych w dotychczasowej historii firmy.
Mango drogą internetową oferuje ponad 25 tys. produktów. W roku 2016 spółka wypracowała rekordowy łączny przychód netto w wysokości ponad 60 mln zł, co odpowiada wzrostowi o 45% rok do roku. Ponadto cały czas rośnie liczba lojalnych klientów.
Dobre wyniki Mango to efekt skutecznej strategii repozycjonowania firmy, przyjętej przez Prezesa Larsa Buschboma na początku 2014 r. - Do Mango dołączyłem w grudniu 2013 r. z zamiarem przeprowadzenia szeroko zakrojonych zmian w strukturze biznesu. Bardzo cieszą mnie zeszłoroczne wyniki, które pokazują, że ten proces zakończył się powodzeniem i udało się zapewnić firmie wysoką rentowność. To najlepsze rezultaty od 7 lat. Od początku 2017 roku nadal obserwujemy wzrost przychodów, dlatego patrzymy na bieżący rok z dużym optymizmem - powiedział Lars Buschbom, Prezes Mango.

Zmiany w Mango bazowały na pozyskaniu nowego asortymentu, obejmującego znane i lubiane produkty oraz z tzw. "marki własne", wprowadzeniu innowacyjnych działań marketingowych i sprzedażowych oraz skupieniu uwagi na telesprzedaży i handlu elektronicznym.

Działalność Mango w zakresie e-commerce rozwija się dynamicznie już od kilku lat
- w 2016 r. odnotowano wzrost przychodów o 93% rok do roku. Polski rynek e-commerce ogólnie odnotowuje najwyższą dynamikę w historii, jeżeli chodzi o sprzedaż detaliczną. Strategiczne działania realizowane przez Mango w Internecie okazały się strzałem w dziesiątkę. Również telewizyjny kanał telezakupowy przyczynił się do ogólnego wzrostu firmy (+28% rok do roku).

Według badania przeprowadzonego przez GfK, Mango to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm sprzedaży detalicznej na polskim rynku. Przy wskaźniku wspomaganej świadomość marki na poziomie 71% Mango dystansuje swoich bezpośrednich konkurentów. Cieszy się też najwyższą świadomością spontaniczną, co oznacza, że myśląc o zakupach z domu Polacy najprawdopodobniej zwrócą się właśnie w stronę Mango.

Komentarze (1 - 4 z 4)

dosyć często oglądam Mango, póki co kupiłem jedną rzecz ale nie wykluczam kupna kolejnych
 11  
Ktoś to serio ogląda??
Przecież to można streścić: Do sprzedania g*wno owinięte w złoty papier. Promocja. Tylko 99zł, wcześniej kosztowało 499zł.
Jeśli zadzwonisz w ciągu 15 minut dostaniesz pojemnik z moczem gratis.
 17  
Znałem osoby które to oglądały i nawet zakupy robiły, ale po kupieniu 2 czy 3 szajsów przepłaconych co najmniej 2-krotnie zrezygnowały na zawsze.
 6  
Telezakupy to tworzenie popytu na rzeczy niepotrzebne albo wciskanie produktów, które kilka razy taniej można kupić w sklepie.
 5