Łukasz Szewczyk11.07.2017 (12:14)95 komentarzy

Ponad połowa Polaków nie wierzy TVP

Aż połowa Polaków nie wierzy w informacje przekazywane przez Telewizję Polską - wynika z raportu przygotowanego przez Attention Marketing Research. Bardziej wiarygodne dla Polaków są stacje komercyjne.
Ponad połowa Polaków nie wierzy TVP
Nowy raport Attention Marketing Research (połączenie wiedzy i doświadczenia badaczy rynku z PMR Consulting & Research oraz konsultantów Attention Marketing) pokazuje skąd Polacy czerpią informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie.
Okazuje się, że portale internetowe są źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie dla 54% badanych. Dla 21% są to media społecznościowe, a dla 8% blogi oraz vlogi. W tym samym celu 22% badanych sięga po prasę codzienną.

Skąd Polacy czerpią informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie? / Fot. Attention Marketing Research
Skąd Polacy czerpią informacje o wydarzeniach w kraju i na świecie? / Fot. Attention Marketing Research
Telewizja kłamie
Zdaniem 52% przebadanych Polaków telewizja publiczna w Polsce nie jest godna zaufania. Jedynie 18% wskazało, że ma zaufanie do publicznego nadawcy. Jednocześnie jest to źródło codziennych informacji dla 52% przebadanych. Telewizje prywatne dostarczają wiedzę o świecie dla 58% Polaków. 32% uważa je za niegodne zaufania. Najczęściej telewizji publicznej ufają jej widzowie powyżej 55 lat (20%), a najczęściej nie ufają osoby w wieku 35-54 lata (aż 57%).

Zaufanie do mediów / Fot. Attention Marketing Research
Zaufanie do mediów / Fot. Attention Marketing Research
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku nadawców radiowych. 47% badanych wskazało, że nie ufa rozgłośni publicznej, podczas gdy 24% ma do niej zaufanie. Jednocześnie 35% badanych nie wierzy nadawcom niepublicznym, a 30% im ufa. Radio niepubliczne jest źródłem informacji dla 27% badanych, podczas gdy rozgłośni publicznych słucha 28% respondentów.

Dla 14% Polaków źródłem wiedzy o bieżących wydarzeniach jest prasa opiniotwórcza, a 5% sięga w tym celu po czasopisma poradnikowe.
Attention Marketing Research

Komentarze (1 - 10 z 95)

To i tak dobrze. Sama na kilka komercyjnych. To wynik bardzo dobry.
 6  
Tylko ponad połowa? Trochę to dziwne. Może metodologia liczenia jest taka, że wierzący to suma pisowskiego niewykształconego moheru plus nieoglądający tego badziewia.
Dla 52% wiarygodne jest, że 27 to mniej niż jeden :D :D :D
Wszak czasy propagandy już doprowadzili do tego, że " nikt nas nie przekona, że białe jest białe, a czarne- czarne" jak bredzi mały z brudnymi butami.
 1  
A czy te wyniki tyczą się tylko obecnej władzy, czy może chodzi również o TVPółtusk, jak i TVPostkomuna??
 12  
Im sie pomyiły nazwy stacji ..... Mieli na mysli Esbecke TVN:)
 8  
ALE ZA TO 150% WUERZT TVN haha
 4  
A druga połowa nie wierzy w TVN
 4  
TVP is milczy w sprawie podwyżki podatku paliwowego BENZYNA+ 25gr na litrze jaki nam partia słońca narodu wniosła pod obrady sejmu cichaczem podczas wizyty Trumpa i który to podatek chce przegłosować w ten piątek. To jest ta telewizja rzekomo obiektywnie informująca ;)

A tymczasem Beata Szydło niedawno mówiła: w budżecie jest dość pieniędzy, „wystarczy tylko nie kraść". To na co ta podwyżka? :))))

Jak tu wierzyć PISowi i jego klakierom z telewizji. Czy kogoś dziwi ten wynik sondażu? ;)))
 18  
Mieli na myśli TVPiśdzielec, a szczególnie Dziennik telewizyjny o 19:30 :-)
johnyB - ten prawdziwy 11.07.2017 (13:27:51)
 5  
Dzieci TVNSB ... Do was ... Dzis jest 70 Rocznica Rzezi Wołyńskie . Czemu te wasze (parwdziwe) media nie podają tego!!!!!!!!!!.Bo to ich bracia wymordowali tysiace Polakow. O i to prawda jest o Was i waszych medjach.WSTYD!!!!!
 10  
TVP jest wiarygodna. Problem tylko taki, że podobnie jak TVN, nie o wszystkim informuje i pomija niektóre, niewygodne informacje.
 1