Łukasz Szewczyk19.07.2017 (10:44)19 komentarzy

Właściciel TVN i Discovery rozmawiają o fuzji. Medialny gigant uderzy w Netflixa?

Na światowym rynku może dojść do jednej z największych transakcji, dzięki której powstanie medialny gigant. Scripps Network Interactive, właściciel TVN oraz Discovery Communications łączą siły.
TVN
Jak informuje Reuters powołując się na swoje źródła, medialne koncerny Scripps Network Interactive oraz Discovery Communications prowadzą rozmowy w sprawie fuzji.
Na razie nie wiadomo jakie są warunki umowy. Wiadomo natomiast, ze połączenie sił ma pozwolić koncernom na skuteczniejszą walkę o widza, który coraz częściej zamiast tradycyjnej telewizji korzysta z serwisów typu VOD.

Eksperci nie mają wątpliwości, że czeka nas jedna z największych medialnych fuzji. Według danych S&P koncern Discovery jest w tej chwili wyceniany na około 15 mld dolarów, z kolei wartość Scripps Network Interactive to około 8,8 mld dolarów.

Transakcja może okazać się ciekawa do polskiego widza. Przypomnijmy, że oba koncerny są obecne na polskim rynku. Scripps Network Interactive jest właścicielem Grupy TVN, do której oprócz telewizyjnych kanałów (m.in. TVN, TVN24, Food Network czy HGTV) należy także internetowa platforma Player.pl. TVN posiada także udziały w satelitarnej platformie nc+.

Z kolei koncern Discovery Communications jest nadawcą popularnych w Polsce kanałów, takich jak m.in. Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet czy TLC. Dodatkowo pod koniec ubiegłego roku Discovery nabył udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem kanału Metro TV.

Aktualizacja:
Osobne rozmowy ze Scripps Networks Interactive o połączeniu prowadzi także koncern Viacom - podaje nieoficjalnie Bloomberg. Przypomnijmy, że do Viacomu należą m.in. MTV, VH1, Nickelodeon, Comedy Central czy Viva.
Money.pl/wł.

Komentarze (1 - 10 z 19)

Może wystartuje VIVA HD?
 13  
Scrippts Interactive, przejął nc+ i TVN w momencie w którym zaczęli tracić widzów i abonentów, możliwe że będą chcieli przy okazji skasować lub połączyć niektóre kanały.
 10  
Z perspektywy polskiego rynku, lepsza byłaby dla nich fuzja z Discovery. Ponieważ razem mieliby więcej kanałów od Polsatu. I praktycznie gotową platformę dystrybucji treści w internecie. Viacom jest dużo słabszy pod tymi względami.
 10  
Z perspektywy polskiego widza to co najwyżej możemy się doczekać nowego programu "Kuchenne rewolucje na złomowisku" . No chyba że połączą się z Viacomem to wtedy mogą powstać "Kuchenne rewolucje z twoją ex na plaży". A tak na poważnie to wszyscy ci medialni "gyganci" nadają bełkot i chłam nie mający z treściami premium,z którymi kojarzony jest Netflix, nic wspólnego.
 22  
wszyscy ci medialni "gyganci" nadają bełkot i chłam nie mający z treściami premium,z którymi kojarzony jest Netflix, nic wspólnego.
I tu można zamknąć dyskusję. Setki śmieciowych kanałów z wynaturzonymi serialami i pseudo-rozrywkowymi "reality show", kucharzenie, tańczenie, naprawianie, remontowanie, zbieranie, "poprawianie" urody. To naprawdę się powoli przejada.
 23  
Konkurencja dla Neflixa ? To chyba jakieś żarty. Mogą co najwyżej zawalczyć o względy widzów tv naziemnej.
 17  
Proszę podać przykład 1 serialu, którym TVN może powalczyć z Netflixem. Chociaż jeden, no proszę
 14  
A TVP połączy się z TV TRWAM i Republika i będzie Kaczynski TV
 1  
to prawda, kanałów dużo w szczególności serialowych i same powtórki, straszna sprawa, jak masz chwile na tv to nie ma co oglądać ;)
 13  
Obie grupy medialne cechuje podobny lewicowo-libertyński światopogląd. Więc pasują do siebie idealnie. To co można oglądać od dłuższego czasu na kanałach discovery, przedstawiane jako dorobek naukowy to czysta fantastyka godna ignorantów z hollywood.
 10