31.07.2017 (18:31)51 komentarzy
Discovery przejmie właściciela TVN. Powstanie medialny gigant!
Nadchodzą duże zmiany na światowym rynku medialnym, które obejmą także Polskę. Discovery Communications, nadawca m.in. Discovery Channel i Eurosport, przejmie Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. telewizji TVN. Koszt transakcji to 14,6 mld dolarów.
Fot. B.Basta, M.Sikora (wikipedia CC)
Medialne koncerny Discovery Communications oraz Scripps Networks Interactive ogłosiły, że podpisały ostateczne porozumienie w sprawie przejęcia Scripps przez Discovery w transakcji gotówkowo-udziałowej wycenianej na 14,6 mld dolarów, czyli 90 dolarów za akcję. Zamknięcie transakcji przewidziane jest na początek 2018 roku.
- Scripps to jedna z najlepiej zarządzanych firm medialnych na świecie z fantastycznymi zasobami, silnymi markami i popularnymi gwiazdami i formatami. Nasza firma oparta jest na świetnym opowiadaniu historii, szczerych postaciach i zafascynowanej rzeszy super fanów. Wierzymy, że dzięki połączeniu ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i dynamiczną firmę mediową z globalną maszyną kontentową, która będzie mogła być w pełni zoptymalizowana i zmonetyzowana na przestrzeni naszych połączonych kanałów, produktów i usług w każdym kraju na całym świecie - komentuje David Zaslav, Prezes i Dyrektor Generalny, Discovery Communications.
Discovery oraz Scripps razem będą oferować komplementarną oraz dynamiczną grupę marek. Nowo połączona firma będzie tworzyć około 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie, będzie posiadać bibliotekę ponad 300 tys. godzin treści oraz będzie łącznie generować 7 miliardów streamów krótkich form wideo miesięcznie. Tym samym chce stać się najpopularniejszym dystrybutorem krótkich form wideo. Razem Discovery oraz Scripps będą posiadać prawie 20 proc. udziałów w widowni płatnych kanałów telewizyjnych w USA.
Transakcja z pewnością odczuwalna będzie dla polskiego widza. Przypomnijmy, że oba koncerny są obecne na polskim rynku. Scripps Network Interactive jest właścicielem Grupy TVN, do której oprócz telewizyjnych kanałów (m.in. TVN, TVN24, Food Network, Travel Channel czy HGTV) należy także internetowa platforma Player.pl. TVN posiada także udziały w satelitarnej platformie nc+.
Z kolei koncern Discovery Communications jest nadawcą popularnych w Polsce kanałów, takich jak m.in. Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet czy TLC. Dodatkowo pod koniec ubiegłego roku Discovery nabył udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem kanału Metro TV.
- Scripps to jedna z najlepiej zarządzanych firm medialnych na świecie z fantastycznymi zasobami, silnymi markami i popularnymi gwiazdami i formatami. Nasza firma oparta jest na świetnym opowiadaniu historii, szczerych postaciach i zafascynowanej rzeszy super fanów. Wierzymy, że dzięki połączeniu ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i dynamiczną firmę mediową z globalną maszyną kontentową, która będzie mogła być w pełni zoptymalizowana i zmonetyzowana na przestrzeni naszych połączonych kanałów, produktów i usług w każdym kraju na całym świecie - komentuje David Zaslav, Prezes i Dyrektor Generalny, Discovery Communications.
- Umowa z Discovery to wyjątkowa możliwość dla Scripps, aby rozwinąć nasze wiodące marki lifestylowe na całym świecie oraz skorzystać z nowych kanałów dystrybucji, w tym zapewnić sobie rozwój w dziedzinie krótkich form wideo oraz platform streamingowych kierowanych bezpośrednio do konsumenta - dodaje Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive
Discovery oraz Scripps razem będą oferować komplementarną oraz dynamiczną grupę marek. Nowo połączona firma będzie tworzyć około 8 tys. godzin produkcji własnych rocznie, będzie posiadać bibliotekę ponad 300 tys. godzin treści oraz będzie łącznie generować 7 miliardów streamów krótkich form wideo miesięcznie. Tym samym chce stać się najpopularniejszym dystrybutorem krótkich form wideo. Razem Discovery oraz Scripps będą posiadać prawie 20 proc. udziałów w widowni płatnych kanałów telewizyjnych w USA.
Transakcja z pewnością odczuwalna będzie dla polskiego widza. Przypomnijmy, że oba koncerny są obecne na polskim rynku. Scripps Network Interactive jest właścicielem Grupy TVN, do której oprócz telewizyjnych kanałów (m.in. TVN, TVN24, Food Network, Travel Channel czy HGTV) należy także internetowa platforma Player.pl. TVN posiada także udziały w satelitarnej platformie nc+.
Z kolei koncern Discovery Communications jest nadawcą popularnych w Polsce kanałów, takich jak m.in. Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet czy TLC. Dodatkowo pod koniec ubiegłego roku Discovery nabył udziały w należącej do Agory spółce Green Content będącej właścicielem kanału Metro TV.
TVN24 BiS/wł
Komentarze (1 - 10 z 51)
Zakopać to szambo POstkomunistyczne
htt://wiadomosci.gazeta.pl/wi...
TVN należał do firmy Scripps Networks Interactive, większoścowy pakiet akcji posiadali Rosjanie - Ivan Rodionov, były członek Rostelecom i Igor Pozhitkov. Zatem oglądając do 31.07.2017 TVN oglądałeś i słuchałeś Polaku funkcjonariuszy polskojęzycznych z dyktatu Rosjan.
Obecnie Scripps Networks Interactive kupił amerykański koncern Discovery Communications.
Czy funkcjonariusze TVN np. Pochanke, Morozowski, Olejnik
i inni zmienią się pod zarządem Discovery Communications,
czas pokaże...?