Łukasz Szewczyk13.09.2017 (18:20)12 komentarzy

Zakaz reklam w TVP i więcej polskiej muzyki w radiu?

Politycy szukają kolejnych sposób, które mają zmusić rozgłośnie radiowe do emisji większej liczby polskich piosenek.
Poseł Piotr Liroy-Marzec zapowiedział, że złoży w sejmie dwa projekty ustaw. Pierwsza z nich ma dotyczyć zwiększenia udziału polskiej muzyki w mediach

- Wielu ludzi, w tym moich przyjaciół związanych z polską kulturą, boryka się z problemami. Mowa np. o 50 proc. udziałem polskiej muzyki w naszym rynku, czyli wyrównane szanse dla młodych debiutantów i artystów niezależnych, którzy powinni mieć taką samą szansę na dostanie się do polskich mediów, w tym radiu, jak wielkie gwiazdy z wielkich wytwórni muzycznych - mówił Piotr Liroy-Marzec na antenie TV Republika.
Drugi projekt dotyczy ograniczenia reklam w telewizji publicznej. - Jeżeli każe się płacić obywatelowi, nie może być miejsca w Telewizji Publicznej na reklamę. W ogóle to jest niedopuszczalne - mówi Liroy. - Proponujemy model taki, żeby przejściowo podejść do reklamy choćby w programach jak TVP ABC. Dla mnie jest to skandal, że w telewizji dziecięcej w ogóle żyje się z reklamy. Reklama tam nic nie wnosi, ona nie napędza tak naprawdę tej telewizji - dodaje.
TV Republika

Komentarze (1 - 10 z 12)

Świetna inicjatywa!
 5  
Chyba się z chu... na łby pozamieniał. Gdyby słuchacze chcieli słuchać polskiej muzyki, to taka była by grana w radio. Tymczasem obecny przymus puszczania polskiego g*wna już odstrasza i zniechęca ludzi do słuchania rozgłośni radiowych. Nie będzie nam władza mówiła, co mamy słuchać!
 8  
Może więcej muzyki z propagandowego Opola TVP.
 4  
No cóż, dziwne poglądy... Muzyka w radiu jest taka jaką chcą słuchać ludzie, przecież to oczywiste :)

Co do reklam w telewizji dla dzieci. No cóż, 5 letni jasiu może nie kupi maści na hemoroidy albo piwa ale na pewno pójdzie do mamy i poprosi ją o zakup nowej zabawki marki XYZ.

Jedyne z czym można się zgodzić to to, że telewizja powinna żyć z reklam albo abonamentu.
 10  
W Polsce powstaje masa nowej, świetnej muzyki. Ale co z tego skoro Rmfy i Zetki będą puszczać dalej stare, przebrzmiałe hity a z nowości sama sieczka w wykonaniu jednosezonowych gwiazdeczek. Dobrze że w latach 70 i 80 nie było Zetki bo Grechucie czy o polskim rocku pewnie byśmy nie usłyszeli.
 10  
Zwróćcie uwagę, że artyku jest niezwykle niechlujnie zredagowany!!!
---------------
"Proponujemy model taki, żeby przejściowo podejść do reklamy choćby w programach jak TVP ABC."
--------------
 7  
Dokładnie - TVP ABC to jedna wielka reklama. Żal tego puszczać dziecku.
 12  
a nie prościej przejść na reklamy i zlikwidować abonament,ja tvp nie oglądam bo nic ciekawego tam niema.........a płace abonament w cp...
 5  
W TVP Info nie ma już reklam od 19:00 do 23:00 (pora prime-time).
 0  
Dokładnie - TVP ABC to jedna wielka reklama. Żal tego puszczać dziecku.
Na rynku (kablówki, platformy) jest ze 20 kanałów nadających bajki dla dzieci. Reklam w ilości do wyrzygania. Na ilu kanałach dla dzieci nie ma reklam w środku filmu ?
 6