21.09.2017 (13:12)35 komentarzy
DVB-T: Kanały 8 multipleksu słabo kojarzone przez widzów. Najmocniejsza Nowa TV
Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z MUX-8 wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad 1/3 polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej. Najmocniejszą markę zbudowała dotychczas Nowa TV.
36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o 4 nowe kanały - pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców - pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX-8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, tylko połowa wie o poszerzeniu oferty.
W porównaniu z początkiem roku, poprawiła się jednak rozpoznawalność marek nowych kanałów naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej TV) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najlepiej znaną stacją z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR), z 41 proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło uruchomione przez Agorę Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez z 39 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.
Co ciekawe, wciąż najniższą świadomość wśród widzów naziemnych ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy, telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności - stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX-8.
Blisko 2/3 widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. - nie sprawdzało.
Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX-8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).
MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.
Raport MEC o MUX-8
Co ciekawe, wciąż najniższą świadomość wśród widzów naziemnych ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy, telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności - stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX-8.
Raport MEC o MUX-8
Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX-8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).
MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.
Komentarze (1 - 10 z 35)
Proponuję zamiast siać teorie sPISkowe, posiadać nieco wiedzy, lub wcześniej poczytać.