Łukasz Szewczyk29.09.2017 (12:36)brak komentarzy

Top 8 najlepiej sprzedających się okładek tygodników opinii

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował sprzedaż ośmiu najpopularniejszych tygodników opinii w Polsce. Wiemy, które okładki poszczególnych tytułów zwabiały największą liczbę czytelników.
Niekwestionowanym liderem w tym segmencie mediowym jest tygodnik Angora - każde z jej wydań osiągnęło większy niż konkurencja wynik sprzedaży - średnia sprzedaż każdego wydania to blisko 270 tys. egz. Drugie miejsce należy do "Gościa Niedzielnego, którego średnia sprzedaż w okresie od stycznia do czerwca 2017 r. wyniosła 126 tys egz. Średnią sprzedaż wydania powyżej 100 tys. egz. Obroniły jeszcze tylko Polityka i Newsweek.
Średnia sprzedaż tygodników opinii: styczeń - czerwiec 2017
Analizując okładki tych wydań poszczególnych tytułów, które osiągnęły najwyższe wartości sprzedaży można stwierdzić, że czytelnictwu tygodników najbardziej sprzyja wolny czas. - Zarówno w przypadku Polityki jak i Newsweeka rekord sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 osiągnęły podwójne wydania przygotowane na długi weekend majowy. Ale pomagały również kontrowersyjne tytuły wiodące. Newsweek zaproponował lekturę o erotycznych marzeniach Polek i smutnej rzeczywistości, natomiast Polityka - gorący temat terrorystów i uchodźców jako największych strachów Polaków - mówi Lucyna Koba, Deputy Managing Director.

Dobrze sprzedają się także okładki noworoczne, prezentujące to co czekać nas może w najbliższej przyszłości. Szczególnie dobrze zaadresował ten temat tygodnik "Wprost", który na swojej noworocznej okładce "Co nas czeka w roku 2017" umieścił zarówno tematy polityczne jak i lifestyle, sport, zdrowie, technologię i kulturę. - W przypadku pozostałych tygodników sukcesem okazało się umieszczenie na okładce najbardziej "gorących" tematów: skandal wokół Festiwalu Opolskiego ("Ukraść Opole" Sieci Prawdy), dynamicznie wprowadzana dobra zmiana ("Oko w Oko z dobrą zmianą" Do Rzeczy) czy też wizyta nowego amerykańskiego prezydenta w Polsce ("Trump przyjedzie do Polski" Angora) - wymienia Lucyna Koba.

Top 8 najlepiej sprzedających się okładek tygodników opinii (styczeń - czerwiec 2017)

TOP8 najlepiej sprzedających się okładek poszczególnych tygodników w okresie styczeń-czerwiec 2017:

1. ANGORA: nr 25, temat okładki: "Trump przyjedzie do Polski" - 287 742 egz.
2. GOŚĆ NIEDZIELNY: nr 16, temat okładki: "Filmowy Jezus" - 159 217 egz.
3. POLITYKA: nr 17/18 (podwójny), temat z okładki: "Czego boją się Polacy" - 146 589 egz.
4. NEWSWEEK : nr 18/19 (podwójny), temat z okładki: "Seks w ruinie" - 121 567 egz.
5. WPROST nr 1, temat z okładki: "Co nas czeka w roku 2017" - 97 443 egz.
6. SIECI PRAWDY: nr 22, temat z okładki: "Ukraść Opole" - 80 179 egz.
7. DO RZECZY: nr 5, temat z okładki: "Oko w Oko z dobrą zmianą"- 69 875 egz.
8. GAZETA POLSKA: nr 9, temat z okładki: "Podziemna armia powraca" - 47 727 egz.
MullenLowe MediaHub