Łukasz Szewczyk11.10.2017 (12:48)5 komentarzy

Płatna TV, dostawcy internetu i rynek reklamy pod lupą UOKiK

Rynek reklamowy, prasy, drukarni, platform internetowych, płatnej telewizji i dostarczania internetu pod lupą UOKiK. Prezes urzędu prowadzi już sześć badań w sprawie rynku mediów. Najnowsze dotyczy rynku reklamowego i ma określić jego stopień koncentracji i strukturę.
media telewizor radio
W 2017 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów. - Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji - mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. - Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej - dodaje Marek Niechciał.

Badania rynku dostarczają informacji o tym, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Urząd wysyła wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami. To informacje "z pierwszej ręki", od spółek, które najlepiej znają daną branżę, dlatego badania rynku są bardzo ważne dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy mogą w swoich odpowiedziach przedstawić problemy, z którymi się spotykają, i przekazać inne spostrzeżenia. Dzięki nim możemy zareagować na nieprawidłowości - np. wtedy, gdyby okazało się, że jeden z przedsiębiorców nadużywa swojej pozycji dominującej, albo gdyby transakcja dotycząca przejęcia jakiejś spółki mogłaby istotnie ograniczyć konkurencję.
UOKiK

Komentarze (1 - 5 z 5)

Jeśli płacę za jakiś kanał, reklamy tylko pomiędzy programami...amen. Nagle by się pojawiła masa kanałów FTA i to po polsku :)
 7  
Moim zdaniem UOKIK powinien zwrócić uwagę na kanały HBO ( 1,2,3) która na każdym filmie i programie na końcu nadaje materiały promocyjne plus reklamę swojej usługi HBO-GO. Miałem okazję oglądać czeską wersję HBO ale czegoś takiego tam nie było.
Również w Canal+ często w finałowych momentach filmów pojawiają się autopromocje programowe. I to są telewizje które deklarują że nadają filmy bez reklam. A już nie wspomnę o kanałach dokumentalnych wielkich firm ( Discowery, NGC itp) gdzie materiałów promocyjnych podczas emisji filmów jest więcej niż samego filmu... plus reklamy.
 3  
Moim daniem uokik powinę zdjąć prawo wyłączności na kanały telewizyjne. Dziwnym trafem kablówki nie maja takich wyłączności i działają, Takie usuniecie wyłączności jeszcze bardziej by wymusiło konkurencyjność.
 0  
Moim daniem uokik powinę zdjąć prawo wyłączności na kanały telewizyjne na platformach cyfrowych. Dziwnym trafem kablówki nie mają takich wyłączności i działają, Takie usuniecie wyłączności jeszcze bardziej by wymusiło konkurencyjność.
 0  
Przepraszam za błędy, na telefonie pisałem i teraz patrze jakie kwiatki powstały ;). Tak czy siak. Moim daniem wyłączność na kanały telewizyjne powinna być zdjęta z platform cyfrowych..
 0