Łukasz Szewczyk26.10.2017 (14:57)brak komentarzy

Kosmiczne wpadki NASA w listopadzie w Planete+

Historia nauki to historia zarówno wiekopomnych odkryć, jak i spektakularnych porażek. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy najdrobniejszy nawet błąd może kosztować fortunę lub ludzkie zdrowie i życie? W listopadzie Planete+ zaprezentuje swoim widzom opowieść o najbardziej druzgocących pomyłkach w dziedzinie podboju kosmosu.
"Kosmiczne wpadki NASA"
NASA to największa organizacja kosmiczna na świecie. Jej budżet opiewa na astronomiczną sumę 17 miliardów dolarów rocznie, a na jej koncie są takie sukcesy jak pierwsze w historii lądowanie na Księżycu. Za każdym wielkim trumfem kryją się jednak setki równie spektakularnych porażek. Kulisy błędów i nieprawidłowości w historii NASA, które doprowadziły do poważnych awarii i historycznych katastrof, odsłoni wciągająca seria dokumentalna "Kosmiczne wpadki NASA".
Twórcy dokumentu postanowili przyjrzeć się temu, jak nowoczesna nauka i technologia uczy się na własnych błędach, a także jak wiele te błędy kosztują. Widzowie Planete+ będą mieli okazję zajrzeć m.in. za kulisy tragicznej w skutkach wyprawy promu Columbia. Dowiedzą się także co robią inżynierowie NASA, gdy odkrywają straszliwą prawdę o katastrofie i kaskadzie błędów, których można było uniknąć.

Premierowe odcinki serii "Kosmiczne wpadki NASA" we wtorki o godz. 22.00 (od 7 listopada 2017 roku) na antenie Planete+.