Łukasz Szewczyk01.12.2017 (12:09)brak komentarzy

Radio Kraków rusza z nową akcją społeczną "Nie Marnuj"

Odpowiedzialne zakupy, świadome wykorzystywanie produktów oraz foodsharing to główne idee uruchomionej 1 grudnia akcji #NieMarnuj. W jej trakcie na antenie Radia Kraków pojawi się cykl materiałów reporterskich i wywiadów, poświęconych ludziom propagującym pozytywne postawy społeczne, angażującym się w pomoc innym i edukującym w zakresie zdrowego żywienia.
Akcja "#NieMarnuj"
- To nie przypadek, że akcja zaczyna się właśnie teraz. Boże Narodzenie i Sylwester to czas wspólnego biesiadowania, a więc także robienia zakupów i niestety marnowania nadmiaru przygotowanego jedzenia. Chcemy pokazać, że robienie nieprzemyślanych zapasów to nie tylko trwonienie produktów, ale także czasu i pieniędzy- mówi Maja Dutkiewicz, koordynatorka akcji oraz prowadząca audycję "Przystanek Kulinarny Radia Kraków".
Akcja #NieMarnuj ma promować dobre postawy społeczne, ale także zachęcać do dzielenia się jedzeniem z potrzebującymi. Kuchnia św. Brata Alberta przy ulicy Dietla 48 w Krakowie karmi codziennie ponad 300 osób, a każdy okruch jest tam traktowany z szacunkiem. Choć część towarów Kuchnia otrzymuje w darze od handlowców, którzy za darmo przywożą chleb czy warzywa, ciągle potrzeba kilogramów, niejednokrotnie podstawowych, produktów. Radio Kraków postanowiło zaspokoić choć część tych braków, wykorzystując ideę foodsharingu i ustawiając w radiowym holu specjalne kosze, do których można wrzucić suche produkty np. mąkę, makaron czy przyprawy, które dla Kuchni są sporym wydatkiem.

Jednym z celów akcji jest zachęcenie do efektywnego wykorzystywania produktów, ponieważ nawet z obierek czy połówki ziemniaka można wyczarować coś smacznego. Trudno w to uwierzyć? Ambasadorzy akcji #NieMarnuj pokażą to na żywo podczas Specjalnego Dnia Kulinarnego, który odbędzie się 16 grudnia w siedzibie Radia Kraków.

Ambasadorami akcji #NieMarnuj są: Miłosz Kowalski (szef kuchni restauracji L`atmosphere nagrodzony w edycji Gault&Millau Tour 2017 w Małopolsce), Manda Wójcik i Kasia Pilitowska (animatorki kulinarne, twórczynie Najedzeni Fest), Ulla Pałka (Blog "Kuchnia na Wzgórzu") oraz Anna i Piotr Wlezień (Blog "Życie od Kuchni"). Przepisy będzie można znaleźć na stronie www.radiokrakow.pl, facebookowym profilu Radia Kraków oraz na stronach i blogach kulinarnych ambasadorów.

Akcja trwa do 27 grudnia 2017 roku. Partnerami wspierającymi są: Targ Pietruszkowy w Krakowie (Justyna i Artur Kinasz), Najedzeni Fest, Planet PR GlobalCOM PR-Network, portal Have a Bite (Karolina Milczanowska) i Promotor Kulinarny Bartosz Wilczyński. Dodatkowe informacje o akcji można znaleźć w dedykowanej zakładce na stronie Radia Kraków.