20.02.2018 (11:09)brak komentarzy
Premiera opowiadania Olgi Tokarczuk tylko w nowym wydaniu "Książek. Magazynu do czytania"
Od wtorku (20 lutego 2018 roku) na rynku dostępne jest nowe wydanie "Książek. Magazynu do czytania", pierwsze w formule dwumiesięcznika. Na okładce pojawi się Małgorzata Szejnert, wybitna reporterka. W numerze czytelnicy znajdą opowiadanie Olgi Tokarczuk "Wizyta" ze zbioru "Opowiadania bizarne", który będzie miał swoją premierę w kwietniu.
Książki - nr 1/2018 (28)
Oprócz stałych rubryk, w dwumiesięczniku pojawią się nowe propozycje redakcji. W każdym numerze wybitni rysownicy tworzyć będą komiksowe wersje literackiej klasyki - jako pierwszy Maciej Sieńczyk po swojemu rysuje "Przedwiośnie" Stefana Żeromskiego. W każdym wydaniu magazynu pojawi się też poezja - cykl rozpoczną wiersze Justyny Bargielskiej i Stanisława Barańczaka . Natomiast w cyklu " Powieść telewizyjna" redakcja przyjrzy się serialom - Katarzyna Wężyk sprawdzi, czy najgłośniejszy serial sezonu "Modyfikowany węgiel" skrywa rewolucyjne przesłanie. O tym "Co czyta świat " czytelnicy dowiedzą się z felietonów Katarzyny Wężyk , Łukasza Grzymisławskiego i Natalii Szostak, a Michałowi Nogasiowi "Przy biurku" o swojej pracy opowiadać będą znani pisarze - jako pierwszy - reporter Wojciech Jagielski, chociaż nie słynie z pracy "przy biurku".
Każde wydanie "Książek" będzie miało swojego intelektualnego "sponsora numeru" - zawsze będzie to znacząca postać ze świata literatury. Najnowsze "Książki" "sponsoruje" Susan Sontag. Małgorzata I. Niemczycka przedstawi jej sylwetkę, a cytaty z Sontag, rozsiane po całym numerze, będą stanowić swoisty komentarz do tekstów.
W styczniu br. redakcja zachęcała też swoich czytelników do współtworzenia magazynu, ogłaszając konkurs na recenzje. Tak powstała rubryka "Czytelnicy recenzują", w której od nowego numeru będą pojawiać się najciekawsze opinie nadesłane przez czytelników .
Wydanie "Książek, Magazynu do czytania" w nowej formule ukaże się w objętości 108 stron i w cenie 11,99 zł. Będzie dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także - dla prenumeratorów cyfrowej "Gazety Wyborczej" - w aplikacji i na www.wyborcza.pl.
Numer wspiera promocja w prasie ("Polityka, "Charaktery"), na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu (Radio TOK FM), kinach sieci Helios i punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu "Gazety Wyborczej".
Komentarze