Łukasz Szewczyk08.03.2018 (11:22)1 komentarz

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo? Dominują telewizory, wśród młodych laptopy

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo? Telewizor jest urządzeniem pierwszego wyboru, ale w młodszych grupach ważniejszy okazał się laptop - wynika z danych agencji mediowej Starcom, która przeprowadziła badanie na temat urządzeń wybieranych przez użytkowników do oglądania treści wideo. Kluczowy wpływ na wybór urządzenia ma to, jakie treści zamierzamy oglądać.
pilot i telewizor
Telewizor jako urządzenie pierwszego wyboru, niezależnie od rodzaju formatu wideo, wskazało 39 proc. respondentów. 31 proc. wskazań zebrał laptop/notebook, 17 proc. komputer stacjonarny, a tylko 8 proc. smartfon.
Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo?
Wybór urządzenia różni się jednak w zależności od wieku respondentów. Wśród osób w wieku 18-24 lata zdecydowanie dominuje laptop. Jako urządzenie pierwszego wyboru wskazało go 46 proc. respondentów, podczas gdy telewizor wybrało 7 proc. badanych, a smartfon 16 proc. - Warto zauważyć, że choć niewiele osób wskazało smartfon jako ekran pierwszego wyboru, pełnią one ważną rolę jako jego alternatywa. Taką rolę przypisało im aż 65 proc. ankietowanych, co nie dziwi, biorąc pod uwagę to, że znaczna część konsumpcji video na telefonach odbywa się poza domem, czyli również poza dostępem do ekranu preferowanego, jakim wśród młodszych pozostaje laptop - mówi Sebastian Szade, Strategy & Innovation Director w Starcomie.

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo?
Wśród starszych odbiorców (powyżej 35 roku życia) proporcje się odwracają. Telewizor jest urządzeniem pierwszego wyboru. Wskazało go 50 proc. badanych, laptop wybrało 29 proc. respondentów, a smartfon zaledwie 3 proc. - W tym segmencie wiekowym smartfony tracą pozycję ekranu drugiego wyboru. Taką rolę przypisuje im tylko 18% respondentów - mówi Szade.

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo?
Powody, dla których smartfon nie jest urządzeniem preferowanym przez użytkowników jeśli chodzi o korzystanie z treści wideo, tkwią w wygodzie oglądania. Respondenci jako główne bariery wskazali: szybkość zużywania baterii, męczenie wzroku, zbyt mały ekran, wysoki pobór danych oraz trudności w skupieniu. - Warto podkreślić, że większość kluczowych barier wskazanych przez respondentów to ograniczenia wynikające ze specyfiki samego urządzenia, a więc, bardzo trudne do pokonania, co może stanowić istotną przeszkodę do dalszego rozwoju video w segmencie mobile, ale również, może być przydatną wskazówką co do tego, jakie treści powinny tam trafiać w pierwszej kolejności - dodaje Szade.

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo?
Wybór urządzenia do oglądania wideo jest skorelowany z rodzajem treści, którymi zainteresowani są odbiorcy. Dłuższe formaty takie jak filmy, seriale czy dokumenty, chętniej oglądane są na największym ekranie jakim jest telewizor. Laptopy i smartfony częściej służą do przeglądania teledysków, vlogów i materiałów newsowych.

Na jakich urządzeniach oglądamy treści wideo?
Badanie zrealizowane zostało przez Starcom w panelu Ariadna, metodą CAWI na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów w wieku 18 + (N=1072).
Starcom

Komentarze (1 - 1 z 1)

W dzisiejszych czasach już się nie mówi "treści wideo". Teraz mówimy "kontent". Bo tak jest cool i w ogóle super, brzmi bardziej prestiżowo, światowo, nowocześnie i postępowo.

Początek artykułu powinien brzmieć tak:
Na jakich urządzeniach oglądamy kontent? Telewizor jest urządzeniem pierwszego wyboru, ale w młodszych grupach ważniejszy okazał się laptop - wynika z danych agencji mediowej Starcom, która przeprowadziła badanie na temat urządzeń wybieranych przez użytkowników do oglądania kontentu. Kluczowy wpływ na wybór urządzenia ma to, jaki kontent zamierzamy oglądać.
 3