Łukasz Szewczyk22.03.2018 (13:31)1 komentarz

Nielsen: E-commerce pędzącym pociągiem handlu w Polsce

Najnowszy raport firmy badawczej Nielsen dotyczący handlu online wykazał, że Polska znajduje się w początkowej fazie wzrostu e-commerce. Nie oznacza to jednak, że e-commerce nie wpływa na decyzje zakupowe Polaków w offline - jest wręcz przeciwnie.
e-commerce
Całkowita sprzedaż online w Polsce stanowi około 6%, zaś sprzedaż online kategorii FMCG około 1%. Aby jednak dostrzec potencjał, jaki tkwi w sprzedaży online warto spojrzeć na znacznie szerszy kontekst niż sama jej wartość sprzedaży. - Na e-commerce powinniśmy patrzeć z dwóch stron. Pierwsza to oczywiście wartość sprzedaży wygenerowana w koszyku online, ale druga strona to szukanie informacji o produkcie w online i nabywanie go w sklepie stacjonarnym. O tym trendzie nie możemy zapominać. Wśród powodów odwiedzania stron internetowych detalistów konsument wskazuje m.in. monitorowanie promocji, jak i szukanie informacji, ale również i opinii o produkcie. Zignorowanie kanałów internetowych może spowodować, że w pewnych obszarach pozostaniemy w tyle za konkurencją - komentuje Ewa Rybołowicz, Retailer Services Director w Nielsen Polska.
Obecnie znaczna część sieci detalicznych funkcjonujących na rynku polskim jest już obecna w sieci. Na naszym rodzimym rynku mamy wiele specjalizujących się w kategoriach FMCG sklepów działających tylko i wyłącznie w online. W sieci obecni są także producenci. A co najważniejsze - w online jest ogromna i wciąż rosnąca grupa polskich shopperów, którzy w Internecie poszukują między innymi produktów FMCG!

Dzisiejsi shopperzy żyją w świecie bardzo wielu przekazów, gdzie komunikaty online i offline nawzajem się przenikają. Wiedzę na temat produktów FMCG i ich cen czerpią ze sklepów, które regularnie odwiedzają, ale także ze sklepów internetowych, porównywarek cen, TV, radia czy portali społecznościach. Bodźce, które wpływają na decyzje zakupowe docierają więc do klienta z różnorodnych stron, a kanał online stał się niezwykle ważny z perspektywy podejmowania decyzji zakupowych, bowiem duża część środków finansowych, jakie konsument przeznacza na zakupy FMCG w dowolnym formacie sklepu jest efektem jego kontaktu z kanałami cyfrowymi.

- Dodatkowym bodźcem dla rozwoju e-commerce w Polsce jest także z całą pewnością nowa ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę. Dzięki tej ustawie sklepy internetowe otrzymają łącznie w 2018 31 ponadprogramowych dni handlowych, zaś w kolejnych dwóch latach będzie to odpowiednio 48 i 54 dni. Jeśli sklepy internetowe będą w stanie spełnić rosnące oczekiwania polskich shopperów w zakresie konkurencyjnych cen produktów czy dogodnych terminów dostaw kanał ten może wyraźnie zyskać na znaczeniu - dodaje Ewa Rybołowicz.

Komentarze (1 - 1 z 1)

shopperzy - Pani Ładna - w jakim to języku jest?
 1