Łukasz Szewczyk05.07.2018 (12:47)18 komentarzy

Spadki sprzedaży dzienników. Najwięcej tracą Gazeta Wyborcza i Gazeta Polska Codziennie

W piątym miesiącu 2018 roku najpopularniejszym dziennikiem papierowym okazał się Fakt - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największe spadki sprzedaży notują Gazeta Wyborcza, Gazeta Polska Codziennie i Super Express.
W maju 2018 roku liderem, pod względem średniej sprzedaży dzienników ogólnopolskich, pozostaje dziennik Fakt z wynikiem 248,9 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek o 4,1 proc. w ujęciu rocznym. Drugie miejsce rankingu sprzedaży zajmuje Super Express z wynikiem 114 tys. egz. (spadek o 12,7 proc.), natomiast na trzecim miejscu plasuje się Gazeta Wyborcza z wynikiem 93,1 tys. egz. (spadek o 16,8 proc.).
Kolejne miejsca sprzedaży zajmują: Rzeczpospolita - 45 tys. egz. (spadek o 8 proc.), Dziennik Gazeta Prawna - 37,1 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.), Przegląd Sportowy - 23,2 tys. egz. (spadek o 9,6 proc.), Gazeta Polska Codziennie - 15,3 tys. egz. (spadek o 15,5 proc.), Puls Biznesu - 8,9 tys. egz. (spadek o 7,5 proc.) oraz Parkiet - 3,9 tys. egz. (spadek o 5,2 proc.).

Komentarze (1 - 10 z 18)

Gazeta Wyborcza traci w kioskach (wersja papierowa), ale najlepiej radzi sobie w internecie - rośnie prenumerata cyfrowa ;)

Sam już dawno zrezygnowałem z wersji papierowej na rzecz cyfrowej. Taniej, więcej, i wygodniej - nie trzeba iść do kiosku ;)
 4  
Gazeta Wyborcza traci w kioskach (wersja papierowa), ale najlepiej radzi sobie w internecie - rośnie prenumerata cyfrowa ;)

Sam już dawno zrezygnowałem z wersji papierowej na rzecz cyfrowej. Taniej, więcej, i wygodniej - nie trzeba iść do kiosku ;)
Takie czasy, wszyscy przechodzą do internetu i nic dziwnego że wydania papierowe tracą.

To tak jakby się dziwić że dziś mało sprzedaje płyt winylowych. Jedynie koneserzy je kupują.
 10  
Gazeta Wyborcza traci w kioskach (wersja papierowa), ale najlepiej radzi sobie w internecie - rośnie prenumerata cyfrowa ;)

Sam już dawno zrezygnowałem z wersji papierowej na rzecz cyfrowej. Taniej, więcej, i wygodniej - nie trzeba iść do kiosku ;)
Sama prawda, gazety w formie papierowej to strata kasy dla ich wydawnictw jak i klientów.
Jeśli wykupiłeś dostęp do gazety w formie elektronicznej to masz dostęp do wydania gdzie tylko chcesz, aktualizacja artykułu, nie masz papieru, masz dostęp do wydań archiwalnych. Same plusy. Wydawnictwo oszczędza pieniądze na druku, transporcie, papier, i co najważniejsze zmniejsza się ryzyko wycieku danych przed publikacją.
 3  

Sam już dawno zrezygnowałem z wersji papierowej na rzecz cyfrowej. Taniej, więcej, i wygodniej - nie trzeba iść do kiosku ;)
Ja nigdy nie zrezygnuję z wersji papierowej,nawet jeśli mam zapłacić trochę więcej. Nie wyobrażam sobie przerwy z tabletem w ręku... A poza tym ruch to zdrowie, dobrze działa na jelita ;D
________________________________________________________________________

Spójrz na moich psychofanów!!! Właśnie tak wygląda przewlekły ból d. =)

________________________________________________________________________

Spójrz na moich psychofanów!!! Właśnie tak wygląda przewlekły ból d. =)

 5  
Najbardziej smuci mnie to, że FAKT ma tylu czytelników. Co wy widzicie w tej gazecie. Ludzie, opanujcie się ;)))))).
 4  
Po kolejnych fatalnych wiadomości o wynikach sprzedaży Gazety Wyborczej oraz zamykanie gazet i sprzedaży aktywów kurs Agory zanurkował na giełdzie, w ciągu miesiąca spadł już łącznie o 20%!
 5  
Czyli dwie propagandówki z przeciwległych stron, i bardzo dobrze ! Z tym że ta tzw. Polska ma lepiej bo różne ukryte dotacje ma.
 3  
Prasa drukowana to powinna mieć taką przyszłość jak te wszystkie religie na tym świecie. Powinna przejść do lamusa.
johnyB - ten prawdziwy 5.07.2018 (16:04:29)
 6  
Prasa drukowana to powinna mieć taką przyszłość jak te wszystkie religie na tym świecie. Powinna przejść do lamusa.
Nie jest dobrze, kiedy religie tracą wiernych. Wtedy (jak zwykle z resztą) wielcy tych religii potajemnie zrobią coś, jakiś niepokój (czyt. wojnę) na świecie i wierni tłumnie się pojawiają. Nie ma nic lepszego dla religii, niż niepewność dnia następnego.
 2  
Sprzedaż "Gazety Wyborczej" nadal w dół. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, spadek sprzedaży tego tytułu jest znaczny - i to zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym.

W maju tego roku sprzedaż "Wyborczej" wyniosła tylko 93 136 egzemplarzy, co oznacza spadek o ponad 3 tysiące egzemplarzy w porównaniu z kwietniem.

To nie koniec złych wiadomości dla redaktora Michnika i jego załogi. W ciągu roku sprzedaż "GW" spadła o 16,84%. Zmniejszył się też nakład gazety - średnio z ok. 194 tys. do 153 tys. W tych kwestiach "Wyborcza" także jest na pierwszym miejscu w niechlubnym rankingu.

Wirtualne media: Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której wynik obniżył się do najniższego poziomu w historii.
— Dorota Kania (@DorotaKania2) 5 lipca 2018

Jak niedawno informowaliśmy, powołując się na dane serwisu wirtualnemedia.pl, spółka Agora rezygnuje z wydawania czterech magazynów: „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”, co oznacza kolejne zwolnienia pracowników. Z kolei czasopisma „Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” zostaną włączone do pionu „Gazety Wyborczej”.

"Oj, kurczy się Agora. Szykują się zwolnienia i zamykanie magazynów"

Najbliższe miesiące przy Czerskiej z pewnością będą gorące i nie chodzi tu tylko o pogodę.

NO MIODZIO WIADOMOŚĆ NA MOJE SERCE :):)
 0