Łukasz Szewczyk08.11.2018 (11:09)19 komentarzy

Grupa Cyfrowy Polsat chwali się "bardzo dobrą sprzedażą" pakietu Polsat Sport Premium

Grupa Cyfrowy Polsat rozpoczęła monetyzację praw do Ligi Mistrzów UEFA i przekonuje, że wypracowała "bardzo dobrą sprzedaż" pakietu Polsat Sport Premium.
Polsat Sport Premium
Od jesieni 2018 roku, przez trzy kolejne sezony, mecze Ligi Mistrzów można oglądać na sportowych antenach Polsatu. Z tej okazji nadawca uruchomił dodatkowo płatny pakiet Polsat Sport Premium, ruszyło także nowoczesne studio sportowe.
Przy okazji publikacji wyników finansowych za trzeci kwartał 2018 roku Grupa Cyfrowy Polsat pochwaliła się dobrymi wynikami sprzedaży usług, w tym pakietu Polsat Sport Premium.

- To kolejny kwartał dający nam wiele powodów do zadowolenia. Doskonałe efekty przynosi konsekwentna realizacja strategii multiplay. Świadczymy już ponad 14 mln usług kontraktowych − mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Rozpoczęliśmy wielopłaszczyznową monetyzację praw do transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a sprzedaż pakietu z kanałami Polsat Sport Premium jest na bardzo dobrym poziomie. Już tradycyjnie przygotowaliśmy atrakcyjne oferty na okres świąteczny, z których wszyscy nasi klienci mogą korzystać od wczoraj - dodał.

Grupa zanotowała dobre wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej. W trzecim kwartale 2018 roku przychody wyniosły 375 mln zł (wzrost 23 proc. rok do roku), a zysk EBITDA 94 mln zł (wzrost o 3 proc.).

Jak podkreślono, wyniki segmentu sięgnięto pod wpływem włączenia do portfolio oferty hurtowej nowych kanałów telewizyjnych, w tym w szczególności pakietów Eleven Sports Network oraz Polsat Sport Premium

- Trzeci kwartał tego roku to zarazem pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników finansowych Netii i Eleven Sports Network. Osiągnęliśmy silne wyniki finansowe, które są odzwierciedleniem zdrowej kondycji biznesowej Grupy i przewyższają średnią prognoz analityków. To zasługa bardzo dobrych wyników sprzedażowych w obydwu segmentach i konsekwentnej realizacji strategii multiplay. Jednocześnie na wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w tym kwartale pozytywny wpływ miało włączenie do oferty hurtowej nowych kanałów telewizyjnych, w tym sportowych stacji premium. Wysokie wolne przepływy pieniężne zapewniają nam z kolei komfort, jeżeli chodzi o bieżące realizowanie założeń strategii biznesowej, planów inwestycyjnych i regularną spłatę zadłużenia − mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w trzecim kwartale 2018 roku o 4,1% r/r i wyniosły 241 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV osiągnął 27,6%, a we wszystkich 3 kwartałach zanotowały wzrost o 7,6% do 831 mln zł, zapewniając udział w rynku na poziomie ok. 27%.

- Wyniki oglądalności kanałów Grupy Polsat w grupie komercyjnej w trzecim kwartale i pierwszych dziewięciu miesiącach roku są zgodne z naszą długoterminową strategią, pomimo silnego wpływu rynkowego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Dynamiczny wzrost naszych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu został wsparty szybką realizacją synergii zapowiedzianych w momencie nabycia nowych kanałów telewizyjnych. Nasze inwestycje w transmisje sportowe premium stanowią dodatkowe silne wzmocnienie przychodów Grupy Telewizji Polsat - mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o

Przychody finansowe całej Grupy Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale 2018 roku wyniosły 2,735 mld zł, co oznacza wzrost o 16,3 proc. w ujęciu rocznym. Zysk operacyjny wyniósł 920 mln zł (wzrost o 13,4 proc.).

Komentarze (1 - 10 z 19)

a świstak ...
 37  
Nie kupiłem w UPC.
 23  
Mam w UPC i jestem bardzo zadowolony!
 17  
Co maja powiedzieć innego? Że 3/4 ludzi, którzy brali CP w zeszłym roku z myślą o LM nie przedłużyli umowy i czekają do końca by ją zerwać? Tylko nowi klienci, którzy nie mają nic do stracenia dopłacają za PSP, obecnym nawet nie dali możliwości dokupienia pakietu. Żałuje, że zmieniłem platformę z myślą o LM, której i tak teraz nie mam płacąc najwyższy możliwy abonament...
 26  
A ja mam za darmo ten pakiet ;) i nie mam CP
 6  
Mam obecnie w/w pakiet do konca roku za free w nc+. Później nie wykupię. Jeszcze mnie nie pogięło żeby placić 40zł za możliwość obejrzenia jednego meczu we wtorek (max 2 wtorki w mieciącu), mecz środowy i tak obejrzę w TVP. Później przez 2 tygdnie (lub 3) na wszystkich w/w kanałach powtórki. Podsumowujac płacisz 40zł za 1 lub 2 mecze we wtorki. (brak multiligi - nie obejrzysz paru jednocześnie).
 30  
@Kielek

Jest sie czym chwalić pogratulować głupoty. Wszyscy muszą wiedzieć że biedak korzysta z usług sharingu :)
 5  
A w poniedziałek wyłączyli w UPC Polsat Sport Premium klientom którzy mieli C+.Więc przybędzie klientów tym bardziej że widziałem ulotki tego pakietu za 9.90zł
..
A Tak z innej beczki co oni kombinują z Polsat Sport News jest brak paska i fleszy.. Zmiana nazwy będzie???
 10  
kibic 91 wystarczy mieć nc + i do końca roku masz za darmo cały pakiet
 4  
Tobiasz - mów po ludzku, jaka monetyzacja?.......sprzedaż praw, niedługo jak będziesz ruszał z miejsca autem to powiesz.... "rozpocząłem proces przemieszczania pojazdu kołowego".....polski język jest bardzo piękny i nie potrzeba wtrącać do niego żadnych idiomów
 9