Łukasz Szewczyk03.01.2019 (11:17)1 komentarz

TV: Najpopularniejsze filmy 2018 roku. Hitami "Kevin sam w domu", "7 rzeczy których nie wiecie o facetach"

Jakie filmy cieszyły się największą popularnością wśród telewidzów w 2018 roku?
Kevin sam w domu
Prym wiedzie świąteczny hit - film "Kevin sam w domu" (Polsat), który 24 grudnia 2018 roku obejrzało ponad 4,5 mln widzów. Drugie miejsce rankingu zajmuje obraz "7 rzeczy których nie wiecie o facetach" (Polsat) z wynikiem 3,286 mln widzów (emisja 2 kwitnienia).. Trzecią pozycję rankingu zajmuje film "Wołyń" (TVP1) z wynikiem 3,059 mln widzów (emisja 8 lipca).
 Top 10 filmów w TV - rok 2018Grupa 4+
Lp.FilmKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/ Polsat 24.12.2018 4 512 96734,10%
2.7 RZECZY KTÓRYCH NIE WIECIE O FACETACH /FILM KOM.POL./ Polsat 02.04.2018 3 286 37820,80%
3.WOŁYŃ /FILM DRAM.WOJ.POL./ TVP1 08.07.2018 3 059 81622,65%
4.SAMI SWOI /KOM.POL./ Polsat 26.01.2018 2 701 85317,65%
5.TRANSPORTER II /FILM FAB.FRANC.USA/ Polsat 15.01.2018 2 426 08115,39%
6.PLANETA SINGLI /FILM KOM.POL./ TVN 02.03.2018 2 364 25515,83%
7.JAK ROZPĘTAŁEM II WOJNE ŚWIATOWĄ /KOM.POL./ Polsat 19.01.2018 2 335 33915,30%
8.TITANIC /FILM USA/ Polsat 26.12.2018 2 316 76914,78%
9.TRANSPORTER /FILM FAB. USA - FR./ Polsat 08.01.2018 2 305 47714,63%
10.LISTY DO M. 2 /FILM KOM.POL./TVN25.12.20182 225 02215,10%

NAM: Top 10 filmów - rok 2018 (Grupa 4+)

Z pełnych danych za 2018 rok wynika, że najpopularniejszym kanałem 2018 roku była telewizja Polsat (w grupie 4+), natomiast w komercyjnej grupie widzów (16-49) lat prowadzi TVN. Serialowym hitem roku pozostaje "M jak miłość" (zobacz Top 10 seriali 2018 roku), w sporcie najpopularniejsze okazały się piłkarskie transmisje z udziałem Polaków (zobacz Top 10 programów sportowych 2018 roku), natomiast rozrywkowym hitem pozostaje "Rolnik szuka żony" (zobacz Top 10 programów rozrywkowych 2018 roku)

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Dane: Nielsen Audience Measurement / interpretacja własna

Komentarze (1 - 1 z 1)

W d.pę se wsadźcie te wszystkie wyniki oglądalności. Jak można na podstawie kilku tysięcy badanych gospodarstw domowych podać, że dany film oglądało dokładnie 4 512 967 , czy 3 059 816 widzów? Albo że jakieś wydarzenie sportowe oglądało 11 milionów i to nieraz w porze, gdy większość narodu była w szkołach lub w pracy? Jakim trzeba być idiotą, żeby wierzyć tym badaniom Nielsena, czy tym podawanym przez Kurskiego? Zwłaszcza w czasach, gdy tradycyjna liniowa telewizja powoli odchodzi do lamusa i w dobie internetu jest tyle innych możliwości do oglądania programów i filmów? To są oczywiście pytania retoryczne, bo i tak nikt mnie nie nikt przekona, że te badania odzwierciedlają rzeczywistą oglądalność.
Nie wierzę sondażom! 6.01.2019 (16:07:58)
 3