Łukasz Szewczyk03.01.2019 (11:18)18 komentarzy

Rok 2018 przed TV: Liderami Polsat i TVN, wzrosty TVP, hitami transmisje Mundialu

W 2018 roku Polacy oglądali telewizję średnio minutę krócej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Najpopularniejszym kanałem w 2018 roku była telewizja Polsat, z kolei w grupie widzów komercyjnych na czele plasuje się TVN.
pilot i telewizor
Krócej przed telewizorem
W 2018 roku średni czas spędzony przed telewizorem (dla Grupy 4+) wyniósł 4 godziny, 17 minut i 8 sekundy. W porównaniu z rokiem 2017 Polacy spędzili przed telewizory średnio minutę mniej.
Kanały TV
W ogólnej grupie widzów (4+), pod względem udziałów rok 2018 roku należał do telewizji Polsat. Na drugie miejsce awansowała TVP1, z kolei trzecią pozycję zajmuje TVN. Z tzw. wielkiej czwórki kanałów wzrosty notują wyłącznie kanały TVP, które transmitowały piłkarskie Mistrzostwa Świata.

 SHR%Grupa 4+
Lp.Kanał TV20182017
1.Polsat 10,23% 10,91%
2.TVP1 9,73% 9,59%
3.TVN 9,38% 9,87%
4.TVP2 8,16% 7,87%
5.TV4 4,16% 4,08%
6.TVN24 4,14% 4,27%
7.TVP INFO 3,43% 3,83%
8.TV PULS 3,40% 3,03%
9.TVN7 3,24% 3,29%
10.TTV 2,14% 1,78%
11.Puls 2 1,88% 1,75%
12.Polsat2 1,52% 1,47%
13.TV6 1,45% 1,44%
14.TVP Seriale 1,41% 1,49%
15.TVP ABC 1,39% 1,18%
16.Polsat News 1,12% 1,14%
17.Stopklatka 0,98% 0,94%
18.TVP Sport 0,97% 0,37%
19.Super Polsat 0,94% 0,78%
20.Fokus TV0,89%0,80%

Top 20 kanałów TV w 2018 roku pod względem udziałów (Grupa 4+)

W komercyjnej grupie widzów (16-49 lat) pozycję lidera utrzymuje telewizja TVN. Na drugiej pozycji plasuje się Polsat, a na trzeciej telewizyjna Dwójka.

 SHR%Grupa 16-49
Lp.Kanał TV20182017
1.TVN 12,19% 12,65%
2.Polsat 11,40% 12,37%
3.TVP2 6,86% 6,74%
4.TVP1 6,69% 6,11%
5.TV4 3,87% 4,07%
6.TV PULS 3,62% 3,42%
7.TVN7 3,38% 3,57%
8.TTV 2,93% 2,27%
9.TVN24 2,31% 2,39%
10.Puls 2 2,08% 1,94%
11.TVP Seriale 1,58% 1,67%
12.TVP ABC 1,50% 1,20%
13.TV6 1,49% 1,57%
14.Polsat2 1,36% 1,43%
15.TVP INFO 1,27% 1,40%
16.TVN Turbo 1,08% 0,94%
17.Super Polsat 1,06% 0,85%
18.TVN Style 0,95% 1,00%
19.Polo TV 0,95% 1,12%
20.TVP Sport0,92%0,26%

Top 20 kanałów TV w 2018 roku pod względem udziałów (Grupa 16-49)

W grupie widzów 16-59 lat pozycję lidera w 2018 roku zajęła telewizja Polsat.

 SHR%Grupa 16-59
Lp.Kanał TV20182017
1.Polsat 11,15% 12,10%
2.TVN 10,92% 11,51%
3.TVP1 7,51% 7,30%
4.TVP2 7,16% 7,19%
5.TV4 4,13% 4,24%
6.TV PULS 3,89% 3,52%
7.TVN7 3,55% 3,66%
8.TVN24 2,77% 2,96%
9.TTV 2,60% 2,07%
10.Puls 2 1,91% 1,77%
11.TVP INFO 1,86% 2,24%
12.TVP Seriale 1,77% 1,82%
13.TV6 1,63% 1,63%
14.Polsat2 1,55% 1,59%
15.TVP ABC 1,15% 0,94%
16.Stopklatka 1,14% 1,11%
17.Super Polsat 1,13% 0,88%
18.Polsat News 0,99% 1,04%
19.TVP Sport 0,97% 0,27%
20.Fokus TV0,96%0,90%

Top 20 kanałów TV w 2018 roku pod względem udziałów (Grupa 16-59)

Najpopularniejsze programy 2018 roku
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych programów 2018 roku zdominowały transmisje sportowe. Największą popularnością cieszył mecz Polska - Kolumbia, który przed telewizyjne ekrany przyciągnął 11,6 mln widzów.

 Top 10 programów 2018 roku (Grupa 4+)2&Grupa 4+ 
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /TRANSMISJA/ POLSKA - KOLUMBIA TVP1 24.06.2018 11 640 74864,39%
2.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /TRANSMISJA/ POLSKA - SENEGAL TVP1 19.06.2018 9 277 45865,13%
3.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /TRANSMISJA/ JAPONIA - POLSKA TVP1 28.06.2018 7 668 62864,55%
4.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI BISCHOFSHOFEN TVP1 06.01.2018 7 283 91947,11%
5.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /TRANSMISJA/ FRANCJA - CHORWACJA TVP1 15.07.2018 6 850 02652,07%
6.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /TRANSMISJA/ CHORWACJA - ANGLIA TVP1 11.07.2018 6 613 20044,71%
7.MISTRZOSTWA ŚWIATA W PIŁCE NOŻNEJ - ROSJA 2018 /STUDIO/ TVP1 28.06.2018 6 541 89754,20%
8.M JAK MIŁOŚĆ TVP2 30.01.2018 6 426 11240,14%
9.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH VIKERSUND TVP1 18.03.2018 6 409 57040,57%
10.TELEEXPRESS TVP128.01.20186 405 89241,49%

Top 10 programów 2018 roku (Grupa 4+)

Najpopularniejszym filmem 2018 roku okazał się "Kevin sam w domu" (zobacz Top 10 filmów 2018 roku), serialowym hitem roku pozostaje "M jak miłość" (zobacz Top 10 seriali 2018 roku), w sporcie najpopularniejsze okazały się piłkarskie transmisje z udziałem Polaków (zobacz Top 10 programów sportowych 2018 roku), natomiast rozrywkowym hitem pozostaje "Rolnik szuka żony" (zobacz Top 10 programów rozrywkowych 2018 roku)

Większe przychody z reklam
Łącznie wydatki na telewizyjną reklamę przekroczyły 27,039 mld zł (wzrost o ponad 2, mld zł). Pod względem wpływów z reklam liderem w 2018 roku ponownie okazała się telewizja Polsat.

 Ranking stacji pod względem wpływów z reklam (dane cennikowe)
Lp.Kanał TV20182017
1.Polsat 4 436 796 6324 350 379 090
2.TVN 3 557 265 2603 224 977 035
3.TVP1 1 514 089 7731 193 925 085
4.TVP2 1 452 818 7961 308 029 508
5.TV4 601 171 993795 406 855
6.TVN24 532 267 917528 662 629
7.TVN7 524 202 148493 355 298
8.TV PULS 454 467 945432 113 504
9.Stopklatka 443 537 350515 172 395
10.TTV 419 083 959367 876 827
11.Nickelodeon 397 142 974300 476 275
12.AXN 392 248 615408 087 209
13.TVP ABC 376 565 069268 026 771
14.Puls 2 359 781 544314 171 112
15.4FUN.TV 352 872 275371 641 730
16.TVP Seriale 325 024 128272 743 834
17.Polsat2 303 495 133291 949 098
18.Nick Jr 288 840 079153 795 760
19.TV6 288 625 313317 032 993
20.Disney Junior286 355 689236 500 983

Ranking stacji pod względem wpływów z reklam (dane cennikowe)

Dane: Nielsen Audience Measurement / interpretacja własna

Komentarze (1 - 10 z 18)

Top 10.
#Jacek lubi TO!
;D
 1  
Jestem bardzo znaną konserwatywną działaczką, która potrafi propagować trzy i pół wartości konserwatywne na odczytach Kół Gospodyń Wiejskich. Swoim autorytetem chcę potwierdzić, że Jacek lubi to, bo (niestety) liczą się dla niego tylko słupki oglądalności :-( Wiele razy dawał to do zrozumienia w wywiadach. A o propagowaniu przynajmniej dwóch wartości konserwatywnych nigdy nie powiedział.

Pora na lepszego prezesa TVP, który rozumie, czym jest prawdziwa misja dla zacnej elity intelektualistów i intelektualistek, a nie schlebia masowym i niezbyt wyszukanym gustom fanów sportu.

Na koniec się zaśmieję konserwatywnie: buhahahaha! A teraz pójdę zapluć swojego laptopa i będę się tarzała pod stołem na zakurzonej podłodze!

Tyle w temacie!
 3  
Tvn proniemiecka tv
Zawsze to zachód, a nie posowiecka tvpis
 4  
... HITAMI mecze Mundialu. Na długo zapamiętamy tych "geniuszy futbolu" a szczególnie ostatnie 10 minut z Japonią ...
 3  
Niestety ale z Ciebie jeszcze bardziej tępa istota.
1. Autor napisał byki w żarcie, czego nie wyłapałeś, bo nie znasz się na prowokacji, gdyż jesteś Maciejem z Radomia.
2. Zaimki jak "Ciebie" z powodów kurtuazyjnych i grzecznościowych piszemy z dużej litery, o czym każdy inteligentny czytelnik tego portalu wiedzieć powinien.

I TYLE W TEMACIE!!!
 7  
To już przegłosowana ta konserwatywna pisowska ustawa która mówi że kobiety można prać bez ko sekwencji poerwszy raz?
 3  
Niestety ale z Ciebie jeszcze bardziej tępa istota.
1. Autor napisał byki w żarcie, czego nie wyłapałeś, bo nie znasz się na prowokacji, gdyż jesteś Maciejem z Radomia.
2. Zaimki jak "Ciebie" z powodów kurtuazyjnych i grzecznościowych piszemy z dużej litery, o czym każdy inteligentny czytelnik tego portalu wiedzieć powinien.

I TYLE W TEMACIE!!!
1. Nie jestem Maciejem z Radomia, co będę powtarzał zawsze, gdy będziesz mi to zarzucał. Poza tym załapałem, że to był żart i poprzekręcanie mojej wypowiedzi, ale nie zmienia to faktu, że poprawna forma to przyszłam, a nie przyszedłam. Ten byk tak mnie ukłuł w oczy, że musiałem zareagować.
2. Nie zawsze zaimki pisze się dużą literą ("z dużej litery" to jest niepoprawna forma, rusycyzm - od rosyjskiego "с большой буквы"). W dialogach powieściowych pisanie On zawsze wielką literą byłoby nieznośnym natręctwem. Więcej o tym tutaj: sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/ciebie-czy-Ciebie;1567.html

TYLE W TEMACIE!
Marek z Braniewa popierający narodowo-konserwatywne przewietrzanie mediów 5.01.2019 (12:31:12)
 0  
Co do wynik oglądalności to trudno stwierdzić czy są one rzeczywiście wiarygodne. Osobiście zrezygnowałem z kablówki kilka lat temu i jakiejś różnicy nie zauważyłem. W DVB-T mam do dyspozycji 28 kanałów co mi w zupełności wystarczy. Jeśli chce oglądnąć coś czego nie ma w TV to bez problemu znajduje darmowy steaming w internecie i problemu nie ma.A co do oferty DVB-T to nie da się ukryć że oferta kanałów TVP jest najlepsza. Nie ma tyle reklam co ma konkurencja i oferuje aż 4 kanały w jakości HD. Żaden inny nadawca nie zdecydował się na uruchomienie kanału w jakości HD. Telewizję Polską cenię głównie za 2 rzeczy, dostęp do TVP Sport i knał dla dzieci TVP ABC w którym znajduje bajki bez przemocy dla moich dzieci. Świetna wieczorynka o 19.00 gdzie przez godzinę lecą bajki nie przerywane reklamami uwieńczone czytaniem na dobranoc. Program dla dzieci trwa godzinę a więc w tym czasie nie oglądam ani Faktów ani Wiadomości i może dzięki temu jestem zdrowszy i wolny od polityki :-)
 2  
Program dla dzieci trwa godzinę a więc w tym czasie nie oglądam ani Faktów ani Wiadomości i może dzięki temu jestem zdrowszy i wolny od polityki :-)
Na nieoglądaniu Wiadomości dużo tracisz, moim zdaniem. Fakty to żadna strata (lewacki program).

Ale z jednym się zgodzę: kanały TVP faktycznie jako jedyne w telewizji naziemnej trzymają jako taki poziom. Mogłoby być oczywiście jeszcze lepiej, ale nie jest najgorzej. TVP ABC jest bezpiecznym kanałem dla dzieci, TVP Info daje mi dostęp do wiarygodnych informacji o dowolnej porze, dzięki TVP Kultura pięknie się ukulturalniam. Czasami na Jedynce czy Dwójce też coś wartościowego można obejrzeć. Stacji komercyjnych natomiast nie ma po co oglądać - totalne zero i dno dna, nie ma tam nic ciekawego.
Marek z Braniewa popierający narodowo-konserwatywne przewietrzanie mediów 5.01.2019 (12:50:58)
 9  
Jeszcze jeden przykład lewackiej hipokryzji. Kiedy TVP Info osiąga niższą oglądalność od konkurencyjnych kanałów informacyjnych, lewactwo krytykuje TVP Info i gratuluje konkurencji. Kiedy koncert Sylwestrowy w TVP osiągnął wyższą oglądalność od koncertów konkurencynnych kanałów, to samo lewactwo też skrytykowało TVP i dorobiło do tego jakąś tam ideologię.

Czyli niższa oglądalność jest zła, ale wyższa oglądalność też niedobra xD xD xD
Sprzeczność? A skądże. U nich to norma. Sami nie wiedzą, czego chcą.

TYLE W TEMACIE!
Marek z Braniewa popierający narodowo-konserwatywne przewietrzanie mediów 5.01.2019 (13:54:46)
 7