28.02.2019 (9:28)17 komentarzy
Ponad 170 tys. prenumeratorów cyfrowych Gazety Wyborczej. Priorytetem lojalizacja
170 549 - tyle było aktywnych prenumerat cyfrowych, czyli dostępów do serwisów internetowych i aplikacji Wyborcza.pl na koniec grudnia 2018 roku. Gazeta Wyborcza znajduje się w czołówce europejskich tytułów rozwijających ofertę płatnej subskrypcji cyfrowej.
Fot. Artegence
Od stycznia do grudnia 2018 r. grono prenumeratorów Wyborcza.pl zwiększyło się o kolejne 37 tysięcy. Liczba dostępów zakupionych w serwisach internetowych Gazety Wyborczej wzrosła o 31% w skali roku przy jednoczesnym zwiększeniu ARPU - wskaźnika określającego średni przychód na użytkownika. Łącznie w całym 2018 roku użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji Gazety Wyborczej. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.
- Świetny wynik Gazety Wyborczej w zakresie prenumerat cyfrowych na koniec 2018 r. to nie tylko imponujące liczby - to przede wszystkim stojący za nimi odbiorcy, którzy systematycznie korzystają z naszych treści. Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć Gazecie Wyborczej, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces Gazety Wyborczej to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca Gazety Wyborczej.
Średnio 6,93 mln osób miesięcznie odwiedzało w 2018 roku serwisy internetowe Gazety Wyborczej (wzrost o ponad 0,5 mln odwiedzających), co oznacza, że strony Wyborcza.pl otwierał co czwarty internauta w Polsce. Rekordowym miesiącem dla serwisów Wyborcza.pl był październik - miesiąc wyborów samorządowych, kiedy liczba odwiedzających je wyniosła 7,78 mln i po raz pierwszy w minionym roku przekroczyła poziom 7 mln realnych użytkowników. Natomiast w grudniu 2018 roku Wyborcza.pl odnotowała największy wzrost liczby użytkowników rok do roku - serwisy odwiedziło wówczas o 1,18 mln osób więcej niż przed rokiem. Co istotne, w czwartym kwartale 2018 roku Gazeta Wyborcza osiągnęła kolejne rekordy sprzedaży w zakresie prenumerat cyfrowych, poza odnowieniami dotychczasowych subskrypcji pozyskując kilkanaście tysięcy nowych prenumeratorów.
- Szczególne znaczenie ma dla nas kilkudziesięcioprocentowy wzrost odsłon dokonywanych w serwisach Wyborcza.pl przez naszych prenumeratorów - odnotowujemy ich już niemal 20 mln miesięcznie. O zaangażowanie i satysfakcję subskrybentów dbamy na poziomie redakcyjnym i marketingowym, a także uzupełniając ofertę o kolejne funkcjonalności, np. wprowadzone w lutym 2019 r. dostępy rodzinne, możliwość czytania "drukowanej" "Gazety Wyborczej" online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom - mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju online "Gazety Wyborczej".
Do ubiegłorocznego sukcesu Gazety Wyborczej w zakresie subskrypcji cyfrowych przyczyniły się przede wszystkim: rozwój internetowych kompetencji w redakcji, w tym w oddziałach lokalnych, zmiany organizacyjne wprowadzone w newsroomach oraz umiejętne wykorzystywanie w codziennej pracy redakcyjnej narzędzi i danych m.in. o zachowaniu prenumeratorów. W celu większego zaangażowania użytkowników uruchamiane są także nowe projekty promocyjne, np. kilkadziesiąt osób w redakcji pracuje nad autorskimi newsletterami, wśród których są m.in.: poranny briefing, wieczorne podsumowanie dnia, newslettery lokalne czy tematyczne, np. popularny Booksletter o książkach (wyborcza.pl/newslettery). W ramach przyzwyczajania miłośników papierowego wydania "Gazety Wyborczej" do równoczesnego korzystania z treści online - w serwisie Wyborcza.pl lub w aplikacji - w wybranych wydaniach udostępniony został specjalny kod, z którego w 2018 r. skorzystało kilkanaście tysięcy czytelników.
- Zaangażowanie redakcji Gazety Wyborczej w sprawy ważne dla społeczeństwa przekłada się na wyniki subskrypcji cyfrowych. Prenumeratorzy wyraźnie cenią te treści, które również dla nas są najcenniejsze: przede wszystkim nasze śledztwa - zarówno te rangi tekstów o aferze w KNF, jak i niezmiennie doceniane reportaże "Dużego Formatu" czy też teksty reporterskie z 24 redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej". W pierwszych tygodniach 2019 r. odnotowujemy niebywałe wzrosty czytelnictwa i sprzedaży prenumerat cyfrowych w związku z opisywanymi przez Wojciecha Czuchnowskiego, Iwonę Szpalę i pozostałych autorów "taśmami Kaczyńskiego" - dodaje Danuta Breguła.
Nie tylko teksty polityczne przekonują odbiorców do wykupienia cyfrowej Wyborcza.pl - w 2018 roku najskuteczniejsze pod tym względem były: materiał z "Dużego Formatu" poświęcony adopcjom - Adopcja, to bardzo trudne. "Marcela nie ma z nami od tygodnia. Dzieci odetchnęły z ulgą" oraz tekst poświęcony księdzu Jankowskiemu - Sekret Świętej Brygidy. Dlaczego Kościół przez lata pozwalał księdzu Jankowskiemu wykorzystywać dzieci?
Budowanie społeczności pozwala redakcji angażować czytelników w pomoc innym: korzystając ze sprawdzonych mechanizmów subskrypcyjnych, w 2019 r. Wyborcza.pl wraz z prenumeratorami zebrała m.in. 150 tys. zł dla niepełnosprawnych w ramach "prenumeraty solidarnościowej" w czasie protestów w sejmie w ub.r., 67 tys. zł dla gatunków zwierząt zagrożonych w Polsce wyginięciem - wspólnie z WWF. W przypadku każdej tego typu akcji "Gazeta Wyborcza" przekazuje cały przychód z uzyskanych subskrypcji cyfrowych wybranym organizacjom, z którymi współpracuje.
Od 28 lutego 2019 roku "Gazeta Wyborcza" w specjalnej kampanii promocyjnej informuje o wyniku w zakresie prenumerat cyfrowych odnotowanym w 2018 r. Działania reklamowe z hasłem "Możemy na siebie liczyć", wyrażające podziękowania dla czytelników, realizowane są w: telewizji (TVN24 i kanały tematyczne) i radiu (radiostacje Agory), prasie ("Newsweek", "Polityka" i autopromocja), internecie (Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram oraz na profilach "Gazety Wyborczej" w mediach społecznościowych), kinach sieci Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej w Warszawie. Kampanię, która potrwa do 14 marca, przygotował dział marketingu "Gazety Wyborczej".
- Świetny wynik Gazety Wyborczej w zakresie prenumerat cyfrowych na koniec 2018 r. to nie tylko imponujące liczby - to przede wszystkim stojący za nimi odbiorcy, którzy systematycznie korzystają z naszych treści. Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć Gazecie Wyborczej, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces Gazety Wyborczej to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca Gazety Wyborczej.
W 2018 r. zespół Wyborcza.pl stawiał na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami - kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87% wszystkich aktywnych dostępów. W 2019 roku lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej Gazeta Wyborcza zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych, znanych z platform takich, jak Netflix czy Spotify. Już w 2018 roku liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79%. Zespół Wyborcza.pl intensywnie pracuje też nad zwiększeniem komfortu użytkowników podczas korzystania z serwisu oraz nad narzędziami do poprawiania efektywności biznesu subskrypcyjnego, m.in. w ramach projektu "Harmony" realizowanego dzięki dofinansowaniu z funduszu Google Digital News Initiative.
Średnio 6,93 mln osób miesięcznie odwiedzało w 2018 roku serwisy internetowe Gazety Wyborczej (wzrost o ponad 0,5 mln odwiedzających), co oznacza, że strony Wyborcza.pl otwierał co czwarty internauta w Polsce. Rekordowym miesiącem dla serwisów Wyborcza.pl był październik - miesiąc wyborów samorządowych, kiedy liczba odwiedzających je wyniosła 7,78 mln i po raz pierwszy w minionym roku przekroczyła poziom 7 mln realnych użytkowników. Natomiast w grudniu 2018 roku Wyborcza.pl odnotowała największy wzrost liczby użytkowników rok do roku - serwisy odwiedziło wówczas o 1,18 mln osób więcej niż przed rokiem. Co istotne, w czwartym kwartale 2018 roku Gazeta Wyborcza osiągnęła kolejne rekordy sprzedaży w zakresie prenumerat cyfrowych, poza odnowieniami dotychczasowych subskrypcji pozyskując kilkanaście tysięcy nowych prenumeratorów.
- Szczególne znaczenie ma dla nas kilkudziesięcioprocentowy wzrost odsłon dokonywanych w serwisach Wyborcza.pl przez naszych prenumeratorów - odnotowujemy ich już niemal 20 mln miesięcznie. O zaangażowanie i satysfakcję subskrybentów dbamy na poziomie redakcyjnym i marketingowym, a także uzupełniając ofertę o kolejne funkcjonalności, np. wprowadzone w lutym 2019 r. dostępy rodzinne, możliwość czytania "drukowanej" "Gazety Wyborczej" online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom - mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju online "Gazety Wyborczej".
Do ubiegłorocznego sukcesu Gazety Wyborczej w zakresie subskrypcji cyfrowych przyczyniły się przede wszystkim: rozwój internetowych kompetencji w redakcji, w tym w oddziałach lokalnych, zmiany organizacyjne wprowadzone w newsroomach oraz umiejętne wykorzystywanie w codziennej pracy redakcyjnej narzędzi i danych m.in. o zachowaniu prenumeratorów. W celu większego zaangażowania użytkowników uruchamiane są także nowe projekty promocyjne, np. kilkadziesiąt osób w redakcji pracuje nad autorskimi newsletterami, wśród których są m.in.: poranny briefing, wieczorne podsumowanie dnia, newslettery lokalne czy tematyczne, np. popularny Booksletter o książkach (wyborcza.pl/newslettery). W ramach przyzwyczajania miłośników papierowego wydania "Gazety Wyborczej" do równoczesnego korzystania z treści online - w serwisie Wyborcza.pl lub w aplikacji - w wybranych wydaniach udostępniony został specjalny kod, z którego w 2018 r. skorzystało kilkanaście tysięcy czytelników.
- Zaangażowanie redakcji Gazety Wyborczej w sprawy ważne dla społeczeństwa przekłada się na wyniki subskrypcji cyfrowych. Prenumeratorzy wyraźnie cenią te treści, które również dla nas są najcenniejsze: przede wszystkim nasze śledztwa - zarówno te rangi tekstów o aferze w KNF, jak i niezmiennie doceniane reportaże "Dużego Formatu" czy też teksty reporterskie z 24 redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej". W pierwszych tygodniach 2019 r. odnotowujemy niebywałe wzrosty czytelnictwa i sprzedaży prenumerat cyfrowych w związku z opisywanymi przez Wojciecha Czuchnowskiego, Iwonę Szpalę i pozostałych autorów "taśmami Kaczyńskiego" - dodaje Danuta Breguła.
Nie tylko teksty polityczne przekonują odbiorców do wykupienia cyfrowej Wyborcza.pl - w 2018 roku najskuteczniejsze pod tym względem były: materiał z "Dużego Formatu" poświęcony adopcjom - Adopcja, to bardzo trudne. "Marcela nie ma z nami od tygodnia. Dzieci odetchnęły z ulgą" oraz tekst poświęcony księdzu Jankowskiemu - Sekret Świętej Brygidy. Dlaczego Kościół przez lata pozwalał księdzu Jankowskiemu wykorzystywać dzieci?
Budowanie społeczności pozwala redakcji angażować czytelników w pomoc innym: korzystając ze sprawdzonych mechanizmów subskrypcyjnych, w 2019 r. Wyborcza.pl wraz z prenumeratorami zebrała m.in. 150 tys. zł dla niepełnosprawnych w ramach "prenumeraty solidarnościowej" w czasie protestów w sejmie w ub.r., 67 tys. zł dla gatunków zwierząt zagrożonych w Polsce wyginięciem - wspólnie z WWF. W przypadku każdej tego typu akcji "Gazeta Wyborcza" przekazuje cały przychód z uzyskanych subskrypcji cyfrowych wybranym organizacjom, z którymi współpracuje.
Kampania "Możemy na siebie liczyć"
Komentarze (1 - 10 z 17)
Nie żartuj. Chcesz mieć wiedzę - czytasz Wyborczą.
170,5 tys. użytkowników czyli o 37 tys. więcej niż na koniec 2017 roku. Marzenie innych wydawców niedoścignione: 21 proc. przychodów „Wyborczej" pochodzi ze źródeł cyfrowych. A ponad 20 mln odsłon wyborcza.pl miesięcznie robi wrażenie.
I do tego opiniotwórczy charakter na najwyższym poziomie.
Aplikacje nowoczesne, funkcjonalne i szybko aktualizowane. Na Kindle sprawuje się znakomicie.
Do tego polecam apkę Clou - 5 starannie wyselekcjonowanych tekstów społeczno-historycznych codziennie rano do przeczytania.
Frustracja pisowskich gazetek? Bezcenna :D :D :D
wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-mann-prezes-polskiego-radia-nie-zarzucila-mi-brakow-warsztatowych-informacje-gazety-wyborczej-nieprecyzyjne