Łukasz Szewczyk28.02.2019 (9:28)17 komentarzy

Ponad 170 tys. prenumeratorów cyfrowych Gazety Wyborczej. Priorytetem lojalizacja

170 549 - tyle było aktywnych prenumerat cyfrowych, czyli dostępów do serwisów internetowych i aplikacji Wyborcza.pl na koniec grudnia 2018 roku. Gazeta Wyborcza znajduje się w czołówce europejskich tytułów rozwijających ofertę płatnej subskrypcji cyfrowej.
Nowa Wyborcza.pl
Od stycznia do grudnia 2018 r. grono prenumeratorów Wyborcza.pl zwiększyło się o kolejne 37 tysięcy. Liczba dostępów zakupionych w serwisach internetowych Gazety Wyborczej wzrosła o 31% w skali roku przy jednoczesnym zwiększeniu ARPU - wskaźnika określającego średni przychód na użytkownika. Łącznie w całym 2018 roku użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji Gazety Wyborczej. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.

- Świetny wynik Gazety Wyborczej w zakresie prenumerat cyfrowych na koniec 2018 r. to nie tylko imponujące liczby - to przede wszystkim stojący za nimi odbiorcy, którzy systematycznie korzystają z naszych treści. Każda wykupiona subskrypcja jest dla nas niezwykle ważna, bo nie dość że pozwala istnieć Gazecie Wyborczej, to jest też sygnałem, że w Polsce z tygodnia na tydzień rośnie liczba osób, którym sprawy publiczne i podstawowe wartości - demokracja, wolność słowa, tolerancja - nie są obojętne. Uważam, że sukces Gazety Wyborczej to wspaniała wiadomość nie tylko dla całej branży wydawniczej i dziennikarstwa, ale również dla wszystkich świadomych obywateli - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca Gazety Wyborczej.
W 2018 r. zespół Wyborcza.pl stawiał na budowę i podtrzymywanie długoterminowych relacji z odbiorcami - kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87% wszystkich aktywnych dostępów. W 2019 roku lojalizacja użytkowników będzie priorytetem w działaniach zespołu, stąd w ramach zmian w ofercie prenumeraty cyfrowej Gazeta Wyborcza zachęca użytkowników do korzystania z subskrypcji autoodnawialnych, znanych z platform takich, jak Netflix czy Spotify. Już w 2018 roku liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79%. Zespół Wyborcza.pl intensywnie pracuje też nad zwiększeniem komfortu użytkowników podczas korzystania z serwisu oraz nad narzędziami do poprawiania efektywności biznesu subskrypcyjnego, m.in. w ramach projektu "Harmony" realizowanego dzięki dofinansowaniu z funduszu Google Digital News Initiative.

Średnio 6,93 mln osób miesięcznie odwiedzało w 2018 roku serwisy internetowe Gazety Wyborczej (wzrost o ponad 0,5 mln odwiedzających), co oznacza, że strony Wyborcza.pl otwierał co czwarty internauta w Polsce. Rekordowym miesiącem dla serwisów Wyborcza.pl był październik - miesiąc wyborów samorządowych, kiedy liczba odwiedzających je wyniosła 7,78 mln i po raz pierwszy w minionym roku przekroczyła poziom 7 mln realnych użytkowników. Natomiast w grudniu 2018 roku Wyborcza.pl odnotowała największy wzrost liczby użytkowników rok do roku - serwisy odwiedziło wówczas o 1,18 mln osób więcej niż przed rokiem. Co istotne, w czwartym kwartale 2018 roku Gazeta Wyborcza osiągnęła kolejne rekordy sprzedaży w zakresie prenumerat cyfrowych, poza odnowieniami dotychczasowych subskrypcji pozyskując kilkanaście tysięcy nowych prenumeratorów.

- Szczególne znaczenie ma dla nas kilkudziesięcioprocentowy wzrost odsłon dokonywanych w serwisach Wyborcza.pl przez naszych prenumeratorów - odnotowujemy ich już niemal 20 mln miesięcznie. O zaangażowanie i satysfakcję subskrybentów dbamy na poziomie redakcyjnym i marketingowym, a także uzupełniając ofertę o kolejne funkcjonalności, np. wprowadzone w lutym 2019 r. dostępy rodzinne, możliwość czytania "drukowanej" "Gazety Wyborczej" online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom - mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju online "Gazety Wyborczej".

Do ubiegłorocznego sukcesu Gazety Wyborczej w zakresie subskrypcji cyfrowych przyczyniły się przede wszystkim: rozwój internetowych kompetencji w redakcji, w tym w oddziałach lokalnych, zmiany organizacyjne wprowadzone w newsroomach oraz umiejętne wykorzystywanie w codziennej pracy redakcyjnej narzędzi i danych m.in. o zachowaniu prenumeratorów. W celu większego zaangażowania użytkowników uruchamiane są także nowe projekty promocyjne, np. kilkadziesiąt osób w redakcji pracuje nad autorskimi newsletterami, wśród których są m.in.: poranny briefing, wieczorne podsumowanie dnia, newslettery lokalne czy tematyczne, np. popularny Booksletter o książkach (wyborcza.pl/newslettery). W ramach przyzwyczajania miłośników papierowego wydania "Gazety Wyborczej" do równoczesnego korzystania z treści online - w serwisie Wyborcza.pl lub w aplikacji - w wybranych wydaniach udostępniony został specjalny kod, z którego w 2018 r. skorzystało kilkanaście tysięcy czytelników.

- Zaangażowanie redakcji Gazety Wyborczej w sprawy ważne dla społeczeństwa przekłada się na wyniki subskrypcji cyfrowych. Prenumeratorzy wyraźnie cenią te treści, które również dla nas są najcenniejsze: przede wszystkim nasze śledztwa - zarówno te rangi tekstów o aferze w KNF, jak i niezmiennie doceniane reportaże "Dużego Formatu" czy też teksty reporterskie z 24 redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej". W pierwszych tygodniach 2019 r. odnotowujemy niebywałe wzrosty czytelnictwa i sprzedaży prenumerat cyfrowych w związku z opisywanymi przez Wojciecha Czuchnowskiego, Iwonę Szpalę i pozostałych autorów "taśmami Kaczyńskiego" - dodaje Danuta Breguła.

Nie tylko teksty polityczne przekonują odbiorców do wykupienia cyfrowej Wyborcza.pl - w 2018 roku najskuteczniejsze pod tym względem były: materiał z "Dużego Formatu" poświęcony adopcjom - Adopcja, to bardzo trudne. "Marcela nie ma z nami od tygodnia. Dzieci odetchnęły z ulgą" oraz tekst poświęcony księdzu Jankowskiemu - Sekret Świętej Brygidy. Dlaczego Kościół przez lata pozwalał księdzu Jankowskiemu wykorzystywać dzieci?

Budowanie społeczności pozwala redakcji angażować czytelników w pomoc innym: korzystając ze sprawdzonych mechanizmów subskrypcyjnych, w 2019 r. Wyborcza.pl wraz z prenumeratorami zebrała m.in. 150 tys. zł dla niepełnosprawnych w ramach "prenumeraty solidarnościowej" w czasie protestów w sejmie w ub.r., 67 tys. zł dla gatunków zwierząt zagrożonych w Polsce wyginięciem - wspólnie z WWF. W przypadku każdej tego typu akcji "Gazeta Wyborcza" przekazuje cały przychód z uzyskanych subskrypcji cyfrowych wybranym organizacjom, z którymi współpracuje.

Kampania "Możemy na siebie liczyć"
Kampania "Możemy na siebie liczyć"
Od 28 lutego 2019 roku "Gazeta Wyborcza" w specjalnej kampanii promocyjnej informuje o wyniku w zakresie prenumerat cyfrowych odnotowanym w 2018 r. Działania reklamowe z hasłem "Możemy na siebie liczyć", wyrażające podziękowania dla czytelników, realizowane są w: telewizji (TVN24 i kanały tematyczne) i radiu (radiostacje Agory), prasie ("Newsweek", "Polityka" i autopromocja), internecie (Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram oraz na profilach "Gazety Wyborczej" w mediach społecznościowych), kinach sieci Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej w Warszawie. Kampanię, która potrwa do 14 marca, przygotował dział marketingu "Gazety Wyborczej".

Komentarze (1 - 10 z 17)

Przepraszam ale czy ktoś jeszcze czyta wyborczą? Nie sądzę, ale ok :-)
 29  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
Komentarze pod artykułami na internetowej stronie Gazety Wyborczej mogą pisać tylko zarejestrowani i zalogowani użytkownicy tego portalu. "Słuszną linię ma nasza partia". :)
 32  
Komentarze pod artykułami na internetowej stronie Gazety Wyborczej mogą pisać tylko zarejestrowani i zalogowani użytkownicy tego portalu. "Słuszną linię ma nasza partia". :)
Łubudubu, łubudubu niech nam żyje Prezes Naszego Klubu!
 28  
Biedny trollik nie zarobi. Ale zawsze możesz napisać coś na frondzie.
 15  
Przepraszam ale czy ktoś jeszcze czyta wyborczą? Nie sądzę, ale ok :-)
A gdzie mam przeczytać jak kaczor rżnie nas na 1 mld i 200 mln za nasze podatki próbuje se kurdupel wieżyczki wybudować? W Waszym Dzienniku? W Gazetce polskiej?
Nie żartuj. Chcesz mieć wiedzę - czytasz Wyborczą.
 28  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
Gratulacje:)
170,5 tys. użytkowników czyli o 37 tys. więcej niż na koniec 2017 roku. Marzenie innych wydawców niedoścignione: 21 proc. przychodów „Wyborczej" pochodzi ze źródeł cyfrowych. A ponad 20 mln odsłon wyborcza.pl miesięcznie robi wrażenie.
I do tego opiniotwórczy charakter na najwyższym poziomie.
Aplikacje nowoczesne, funkcjonalne i szybko aktualizowane. Na Kindle sprawuje się znakomicie.
Do tego polecam apkę Clou - 5 starannie wyselekcjonowanych tekstów społeczno-historycznych codziennie rano do przeczytania.
Frustracja pisowskich gazetek? Bezcenna :D :D :D
W sumie to nie wiem jakie przesłanie ci zostawić "tołdi" czy jak ci tam, ale może takie: porządny człowiek to tego czegoś nie czyta - resztę sobie dośpiewaj...
 34  
Wyborcza masowo ostatnio podaje fake newsy. Pewnie robią to celowo.
 34  
Bujaj się jąkaty ciulu razem ze swoim szmatławcem dla mądrych inaczej.
 16  
Treść komentarza ukryta z powodu zbyt niskiej oceny - kliknij by wyświetlić
Czytamy regularnie o Twojej gupocie :lol
 38  
 Ech
Wyborcza masowo ostatnio podaje fake newsy. Pewnie robią to celowo.
Co ciekawe, kiedyś nawet Wojciech Mann (zaciekły antyPiSowiec!!!) musiał prostować bzdury na swój temat, napisane w Wyborczej... To świadczy o tym, jak bardzo niewiarygodnym medium jest GW. A ciemny lud czyta i uważa je za "opiniotwórczy charakter na najwyższym poziomie" - ręce opadają!

wirtualnemedia.pl/artykul/wojciech-mann-prezes-polskiego-radia-nie-zarzucila-mi-brakow-warsztatowych-informacje-gazety-wyborczej-nieprecyzyjne
 34