08.03.2019 (12:55)2 komentarze
"Nasza Europa". Nowy weekendowy magazyn Gazety Wyborczej
W sobotę (9 marca 2019 roku) na rynku pojawi się pierwszy numer magazynu "Nasza Europa" - nowego dodatku Gazety Wyborczej, który dostępny będzie raz w tygodniu z weekendowym wydaniem dziennika.
Nasza Europa - dodatek do Gazety Wyborczej (nr 1, 9.03.2019)
W dodatku znaleźć będzie można również ciekawe analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej z zagranicznych tytułów prasowych, z którymi "Gazeta Wyborcza" współpracuje w projekcie LENA (Leading European Newspaper Alliance) - "El Pais", "Die Welt", "La Repubblica", "Le Figaro", "Le Soir", "Tages-Anzeiger" i "Tribune de Genéve", a także stałe rubryki, m.in. felieton o polskich firmach działających w Unii Europejskiej czy kartkę z kalendarza - najważniejsze daty w historii powstawania wspólnoty europejskiej.
- Czytelnicy "Gazety Wyborczej" codziennie oczekują kolejnych tekstów o świecie. Nowy tygodnik "Nasza Europa", który powstaje we współpracy z największymi europejskimi gazetami stowarzyszenia LENA, odpowiada na potrzeby naszych odbiorców, oferując im więcej tematów związanych ze zbliżającymi się Eurowyborami i brexitem - mówi Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".
- Tegoroczne wybory do Parlamentu Europejskiego zdecydują być może o tym, jak będzie wyglądać przyszłość wspólnej Europy. Głównym celem "Naszej Europy" jest więc przybliżenie czytelnikom tematów europejskich - dodaje Roman Imielski, szef Newsroomu "Gazety Wyborczej" i jeden z redaktorów prowadzących nowy magazyn.
Pozostałymi redaktorami prowadzącymi są dziennikarze Mariusz Kania, Łukasz Grzymisławski oraz Bartosz Wieliński.
W pierwszym numerze "Naszej Europy" przeczytać będzie można m.in. o tym, czy nadszedł kryzys wartości europejskich, jak wygląda narodowa terapia Francuzów i czy istnieje możliwość, aby systemowo uregulować podział w opiece nad dziećmi. Czytelnicy znajdą również w wydaniu "mapę populistów" przedstawiającą antyunijne, narodowe i skrajnie prawicowe ugrupowania w Unii Europejskiej.
Magazyn "Nasza Europa" zastąpi inny sobotni dodatek "Gazety Wyborczej" - "The Wall Street Journal", który był wydawany od października 2017 roku. "Gazeta Wyborcza" nie kończy jednak współpracy z amerykańskim dziennikiem - najciekawsze teksty cały czas będą się pojawiać na łamach "Gazety Wyborczej" w różnych działach, a także w "Naszej Europie" i serwisie Wyborcza.pl.
Wydanie wspiera promocja w radiu (Radio TOK FM, RMF FM), internecie (Google, Facebook), a także autopromocja na łamach dziennika, w serwisie Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych. Działania reklamowe przygotował zespół marketingu "Gazety Wyborczej".
Komentarze (1 - 2 z 2)