Łukasz Szewczyk22.03.2019 (12:11)3 komentarze

Cyfrowy Polsat: 5,1 mln usług abonamentowych TV, prawie 1,8 mln klientów w SmartDOM

Grupa Cyfrowy Polsat czwarty kwartał 2018 roku kończy wzrostem liczby telewizyjnych usług do prawie 5,1 mln - wynika z raportu finansowego spółki. Już prawie 1,8 mln klientów, korzysta z oferty usług łączonych SmartDOM, a spółka dzięki strategii multiplay notuje rekordowo niski współczynnik odejść.
Cyfrowy Polsat: 5,1 mln usług abonamentowych TV, prawie 1,8 mln klientów w SmartDOM
Na koniec grudnia 2018 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,099 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (wzrost o 157 tys. rok do roku), w tym 1,160 mln usług multiroom (wzrost o 61 tys. rok do roku). Dodatkowo w płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 95,1 tys. aktywnych usług (wzrost o 16,2 tys. rok do roku).
W samym czwartym kwartale 2018 roku liczba usług abonamentowych usług telewizyjnych wzrosła o 61 tys., a w przypadku usług pre-paid wzrosła o 3,9 tys.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 1,796 mln klientów (wzrost o 285 tys. rok do roku oraz wzrost o 68 tys. w pierwszym kwartale). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 5,38 mln.

Łączna liczba klientów abonamentowych Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła 5,706 mln, co oznacza spadek o 70 tys. w ujęciu rocznym. Każdy z nich posiada średnio 2,5 usługi z portfolio Grupy (telewizja / telefon / internet). Z kolei łączna liczba usług kontraktowych wynosi 14,259 mln (wzrost o 574 tys. rok do roku). Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do poziomu 84 zł.


- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie plany i założenia, umacniając naszą pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej. Nadal rozwijaliśmy się w segmencie usług zintegrowanych, oferując klientom szeroki wybór usług oraz ich atrakcyjne zestawy. O naszych sukcesach najlepiej świadczą liczby - jest z nami już blisko 1,8 mln klientów multiplay, którzy połączyli niemal 5,4 mln usług telewizji, telefonii i Internetu. Plus był liderem MNP i jako jedyny operator infrastrukturalny miał w zeszłym roku dodatni bilans w przenoszeniu numerów. Łącznie, po raz pierwszy w historii, dostarczamy ponad 14 mln usług kontraktowych, a wskaźnik rezygnacji klientów nadal się obniżał i osiągnął rekordowo niski poziom - 7,6%, co świadczy o dużym zadowoleniu naszych klientów z usług, które im zapewniamy. Śmiało możemy powiedzieć, że mamy najbardziej lojalnych klientów. I za to zaufanie bardzo dziękujemy - mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Naszą działalność w 2018 roku skutecznie wsparły strategiczne akwizycje. Dołączenie Netii do Grupy Cyfrowy Polsat umożliwiło naszym spółkom rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Program smartDOM wzbogaciliśmy o Internet światłowodowy o prędkości do 900 Mb/s, a oferta telewizyjna Netii została rozszerzona o nowe stacje z szerokiego portfolio kanałów Telewizji Polsat i pakiet z rozgrywkami Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA. Z kolei zakup udziałów w polskiej spółce Eleven Sports Network wzmocnił naszą ofertę sportową premium - dodaje.

Grupa Cyfrowy Polsat rok 2018 zakończyła przychodami na poziomie 10,686 mld zł (wzrost o 10,6% r/r) oraz z zyskiem netto na poziomie 816,1 mln zł.

Komentarze (1 - 3 z 3)

95.1 tys tv mobilnej?
 3  
Sam się zdziwiłem, że jeszcze ktoś korzysta z telewizji mobilnej przy takim dostępie do IPTV.
 4  
Nowa oferta Cyfrowego Polsatu IPTV spowoduje wzrost bazy abonentów . Oficjalna oferta będzie lada moment zaprezentowana .
 2