Łukasz Szewczyk20.04.2019 (9:59)3 komentarze

Coraz częściej treści TV oglądamy na urządzeniach mobilnych, traci telewizja tradycyjna

Zjawisko multiscreeningu dotyczy już 93% badanych. To o 10 punktów procentowych więcej niż 4 lata temu - wynika z trzeciej edycji badania "WWW+TV = Razem lepiej", które koncentruje się na współkonsumpcji ekranów wśród polskich internautów.
nowoczesna telewizja
Badanie pokazało, że zachowania Polaków dotyczące korzystania ze środków masowego przekazu wpisują się w globalny trend spadku liczby internautów korzystających z mediów tradycyjnych i popularyzacji cyfrowego modelu dostępu do treści, którego centrum staje się smartfon. Od poprzedniej edycji badania (2014) zaobserwowano przyrost użytkowników mediów digitalowych, w szczególności jeśli chodzi o internet w smartfonie (wzrost w tym kanale wyniósł 23 p.p.) przy istotnych spadkach wśród osób deklarujących korzystanie z tradycyjnych mediów (telewizja, radio czy prasa drukowana).
Trzecia edycja badania "WWW+TV = Razem lepiej"
Trzecia edycja badania "WWW+TV = Razem lepiej" / Fot. IAB Polska
Jeżeli chodzi o aktywności podejmowane w świecie online, aż 69% badanych wskazało oglądanie różnego rodzaju filmików, seriali czy filmów pełnometrażowych jako najczęstszą (obok korzystania z poczty email - 64%) aktywność wykonywaną w internecie. Dłuższe materiały audiowideo są wciąż zdecydowanie częściej oglądane na komputerach, a smartfony dominują w oglądalności tzw. short form video. Na całej próbie badanych oglądanie krótkich formatów audiowideo na inteligentnych telefonach deklarowało 49%. Zawężając próbę do samych użytkowników smartfonów odsetek ten sięgnął 56%. Uwzględniając też tablety, short form video definitywnie przestało więc być domeną PC.

Trzecia edycja badania "WWW+TV = Razem lepiej" / Fot. IAB Polska
W porównaniu do poprzedniej edycji badania we wszystkich modelach multiscreen zaobserwowano wzrosty aktywności. Ogólny wskaźnik, uwzględniający wszystkie modele, wzrósł w omawianym okresie z 83% do 93%. Oznacza to, że prawie wszyscy korzystają przynajmniej od czasu z co najmniej dwóch ekranów jednocześnie. Największy wzrost dotyczy jednoczesności zachowań w dwóch urządzeniach cyfrowych i wynosi 79% (wzrost o 29 p.p.). Jednoczesne korzystanie z urządzenia cyfrowego także wzrosło i wynosi odpowiednio: gdy główną aktywnością jest oglądanie telewizji - 90%, w przypadku zaś, kiedy jest to korzystanie z urządzenia cyfrowego - 84%.

Trzecia edycja badania "WWW+TV = Razem lepiej" / Fot. IAB Polska
- Wyniki badania wskazują jednoznacznie, że choć charakter multiscreeningu się zmienia i - co za tym idzie - adaptacji ulegać będą musiały narzędzia marketingowe, inwestycje w działania integrujące komunikację w telewizji i internecie mają nie tylko ogromny potencjał, ale są wręcz niezbędne, aby dostosować się do potrzeb konsumentów - mówi Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska

Wyraźny jest wpływ telewizji na aktywności w sieci związane z markami. Wyniki badania potwierdzają, że wyraźny jest impuls, pod wpływem którego widzowie telewizji podejmują różnego rodzaju działania w sieci. 61% badanych wymieniło przynajmniej jedną z aktywności związanych z markami. Choć dane te nie odnoszą się do frekwencji tego typu działań, wskazują na potencjał synergii i możliwości wykorzystania w działaniach marketingowych - tym bardziej, że na przestrzeni ostatnich czterech lat widoczna jest tendencja wzrostowa tego typu działań.

Do pobrania: "WWW+TV = Razem lepiej". Raport z badania (edycja III)

Komentarze (1 - 3 z 3)

Wcale mnie to nie dziwi. 2019 r. To nie lata 90. Dodatkowo możliwość oglądania kiedy i co chcę jest bariera nie dopokonania przez tradycyjna telewizję.
Jeśli to tego dodamy słabą jakość HD przekazu satelitarnego oraz ograniczona pojemność transponderów rezygnacja dla wymagających widzów wydaje się naturalnym posunięciem. Ja tylko czekam aż=z nc+ skończy się umowa i bye bye. Nie zamierzam płacić za 720p w przypadku posiadania oleda 4k. Po prostu za bardzo mnie oczy bolą od tej jakości telewizji nowej generacji.
 6  
Przy obecnym POKOleniu niema sie co dziwić,smartfony zrobiły swoje.Cena za tv nie powinna być wyższa niż przysłowiowe 20/30 złoty.Jak wołają po 100 złoty to niech sobie to zaKODują.Tak dowalone reklam wszędzie,że tylko nagrywać i przewijać reklamy.
 0  
Wszytko to zrobiły reklamy bo niby dlaczego użytkownik ogląda treści w internecie.
 0