Łukasz Szewczyk13.06.2019 (12:15)brak komentarzy

Edipresse sprzedaje Bauerowi magazyny poradnikowe i stawia na internet

Edipresse Polska sprzedaje Wydawnictwu Bauer swoje trzy tytuły poradnikowe: dwutygodniki "Przyjaciółka" i "Pani Domu" oraz miesięcznik "Poradnik Domowy".
Mimo silnej pozycji rynkowej wymienionych tytułów, szczególnie lidera kategorii dwutygodnika "Przyjaciółka", Edipresse zdecydowało o wyjściu z segmentu magazynów poradnikowych. Wydawnictwo zamierza skoncentrować się na portfolio digitalowym, gdzie widzi duży potencjał rozwoju.
Z kolei zakup poradników Edipresse doskonale wpisuje się w strategię wydawniczą Grupy Bauer na całym świecie, zakładającą dalsze inwestycje w te segmenty, w których jest już liderem rynkowym. W Polsce Bauer wydaje obecnie cztery miesięczniki poradnikowe, dwa dwutygodniki i jeden tygodnik oraz wiele wydań specjalnych.

Wszystkie osoby pracujące bezpośrednio dla zakupionych tytułów, w tym osoby odpowiedzialne za reklamę i promocję, otrzymały oferty pracy u nowego wydawcy. Numery 13. dwutygodników Przyjaciółka i Pani Domu oraz 8. Poradnika Domowego będą ostatnimi numerami wydanymi przez Edipresse Polska.

Team magazynów poradnikowych zakupionych od Edipresse rozpocznie pracę w Wydawnictwie Bauer 17 czerwca 2019 roku.

- Mając na względzie szybko rosnącą skalę działalności internetowej naszej firmy oraz ogólne trendy rynkowe, Edipresse Polska chce strategicznie skoncentrować się na dalszym rozwoju digitalowego portfolio dla kobiet oraz na budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace w oparciu o swoje najsilniejsze i zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Flesz, Uroda Życia, Mamo to ja oraz Niania. Dlatego też spółka podjęła decyzję o sprzedaży tytułów poradnikowych, które mają dla nas ograniczony potencjał w tym zakresie - mówi Alicja Modzelewska-Warec, dyrektor generalna firmy.

- Cieszy nas wzbogacenie naszego portfolio poradnikowego o kolejne zyskowne i cieszące się dobrą pozycją rynkową tytuły. Dzięki konsekwentnym i przemyślanym inwestycjom w nasze tytuły prasowe, w tym w poradniki, udaje się nam utrzymać pozycję największego wydawcy magazynów, udowadniając, że prasa drukowana w Polsce nadal trzyma się świetnie. Staramy się także dbać w sposób szczególny o magazyny z wieloletnią tradycją, jak "Kobieta i Życie", czy "Pani". Teraz do tego grona dołącza także "Przyjaciółka" - mówi Tomasz Namysł, prezes Wydawnictwa Bauer.

Założona przez Edipresse Fundacja Przyjaciółka, która od 19 lat prowadzi programy pomocowe dla kobiet i dzieci, będzie nadal wspierana przez tę firmę. Ze względu na transakcję sprzedaży Fundacja Przyjaciółka zmieni nazwę na Fundacja Polski Mogą Wszystko, pozostając przy dotychczasowym obszarze działalności.