Łukasz Szewczyk12.07.2019 (15:16)21 komentarzy

Radio: Liderem RMF FM z największym wzrostem, tracą ZET, Jedynka i Trójka

RMF FM umacnia pozycję lidera wśród ogólnopolskich stacji radiowych - wynika z najnowszego raportu Radio Track. Duży spadek słuchalności notują Radio Zet. Trójka i Jedynka
Radio: Liderem RMF FM z największym wzrostem, tracą ZET, Jedynka i Trójka
Największy udział w czasie słuchania stacji radiowych, w okresie od kwietnia do czerwca 2019 roku, notuje RMF FM - 27 proc. (wzrost o 1,7 pkt. proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej). Drugie miejsce utrzymuje Radio Zet z wynikiem 12,1 proc. (spadek o 0,6 pkt. proc.). Trzecią pozycję w rankingu zajmuje radiowa Jedynka z wynikiem 6,1 proc. (spadek o 0,7 pkt. proc.), a czwartą pozycję radiowa Trójka - 5,7 proc. (spadek 0,4 pkt. proc.). Pierwszą piątkę zamyka radio VOX FM - 3,9 proc. (bez zmian).

Kolejne miejsca rankingu słuchalności stacji ogólnopolskich zajmują: Antyradio - 2,2 pkt. proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc.), TOK FM - 2,1 proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc.), Radio Maryja - 1,5 proc. (spadek o 0,3 pkt. proc.), RMF Classic - 1,2 proc. (spadek o 0,3 pkt. proc.), Radiowa Dwójka - 0,4 proc. (bez zmian), Polskie Radio 24 - 0,4 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.), oraz Muzo.FM - 0,3 proc. (bez zmian).

 Udział w czasie słuchania ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji radiowych
Lp.Radiokwiecień 2019 : czerwiec 2019kwiecień 2018 : czerwiec 2018
1.RMF FM 27,0% 25,3%
2.Radio ZET 12,1% 12,7%
3.Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 6,1% 6,8%
4.Trójka - Program 3 Polskiego Radia 5,3% 5,7%
5.VOX FM 4,0% 4,0%
6.AntyRadio 2,2% 2,0%
7.TOK FM 2,1% 2,0%
8.Radio Maryja 1,5% 1,8%
9.RMF Classic 1,2% 1,5%
10.Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 0,4% 0,4%
11.Polskie Radio 24 0,4% 0,5%
12.Muzo.fm 0,3%0,3%

Udział w czasie słuchania ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji radiowych (źródło Radio Track, Millward Brown SMG/KRC)

Dane dotyczące badania:
- kwiecień 2019 : czerwiec 2019 (wielkość: 21 007)
- kwiecień 2018 : czerwiec 2018 (wielkość: 20 690)
- Grupy celowe: wszystkie przypadki
- Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)

Komentarze (1 - 10 z 21)

nie dziwi nic
 8  
Żałośni, obleśni lewacy już się cieszą z tego, że Polskie Radio ma niższą słuchalność od prymitywnych stacji komercyjnych opartych na dennej playliście i graniu w kółko tych samych "hiciorów".
Niech się cieszą, bo to jest JEDYNE, z czego lewakom pozostało się cieszyć.
Na (moje) ogromne szczęście, niskie wyniki słuchalności Polskiego Radia wcale nie przełożą się na niskie wyniki PiS-u w jesiennych wyborach. A zdaje się, że właśnie na to liczą lewacy...
Przeliczą się! PiS to jest absolutny pewniak w jesiennych wyborach i zostawi POpapraną oPOzycję daleko w tyle! Ja będę się z tego cieszył, a lewacy będą załamani. Przez kilka lat w komentarzach internetowych obrzydzali PiS, obrażali wyznawców tej partii, bezpodstawnie nas POMAWIALI (przypisując nam różne wyssane z dwudziestego pierwszego palca bzdury, jak na przykład tę, że 1 to więcej niż 27) i cały ten wysiłek lewaków pójdzie na marne, bo my znowu wygramy! Trwamy i będziemy trwali, żeby Polska była Polską, a nie kolonią Ameryki!

Tyle na temat!
Polak lepszego sortu 15.07.2019 (8:14:48)
 3  
Tylko że na wyborach to wygląda odwrotnie. PiS wygrywa i to miażdżąco. A więc wyniki słuchalności są zakłamane. Już nie wspominając że z 12 stancji w sondażu 5 nie ma charakter ogólnopolski . Nadają tylko w kilku miastach. Więc te wyniki to bzdura.
 2  
Trzeba nic narąbane aby słuchać RMF. Same reklamy głupie konkursy [email protected] na kasę. Gadania więcej niż muzyki.
 0  
Mało kto dzisiaj słucha tradycyjnego radia, więc te procenty pokazują tylko kto słucha wśród słuchaczy analogowego radia. Dzisiaj masz serwisy streamingowe, tubę oraz masę radyj internetowych. Dla każdego coś dobrego.
 0  
Trzeba nic narąbane aby słuchać RMF. Same reklamy głupie konkursy [email protected] na kasę. Gadania więcej niż muzyki.
Największy ubaw jest taki, że grane jest tam w kółko to samo, te same "kawałki" dzień w dzień, ale codziennie w innej kolejności - tak aby CIEMNY LUD słuchający tych trzyliterowych stacji komercyjnych miał przynajmniej złudne wrażenie, że słucha codziennie czegoś innego...

PS. Gdyby mi ktoś chciał "pojechać", że nie słucham RMF-u, ale wiem, co jest grane, odpowiadam: nie trzeba słuchać, aby wiedzieć. Są strony internetowe publikujące playlisty stacji radiowych - wystarczy wejść, popatrzeć, przeanalizować. I wszystko jest jasne.

RMF-u faktycznie nie słucham - w moich odbiornikach radiowych ten prymitywny radiowęzeł NIGDY nie gości. Niemniej zdarza mi się go słyszeć nie z własnej woli, w miejscach publicznych. Miewam z nim czasami styczność w kawiarniach, w autobusach itp. Więc trochę się orientuję w tym, jak to radio brzmi. Skręca mnie już po kilku minutach słyszenia tego czegoś. Fuj!
Polak lepszego sortu 15.07.2019 (11:00:06)
 1  
Z tymi radiami to typu Zet czy RMF to jest tak, że one grają chłam bo głównymi ich odbiorcami są kursy domowe i urzędniczki. A więc ma być skocznie i luźno na 4 akordy.

Jeden z redaktorów mówił, że oni by może chcieli grać bardziej ambitną muzykę, ale góra im zabrania.

I to się nie zmieni, bo ludzie słuchający jazzu, klasycznej, hard rocka czy metalu nie włącza nagle radia analogowego. Tak jak fan Stranger Things czy Narcos nie włączy telewizji linearnej. Ci ludzie już nie są grupą docelową dla radia i telewizji. Oni ten temat odpuścili.
 2  
Wiecie dlaczego wszystkim praktycznie słuchalność wyrażona w procentach spada a RMF nawet rośnie?

Gdyż ludzie, którzy mają olej w głowie przeszli z radia do alternatyw typu serwisy streamingowe tj Tidal, Spotify, Deezer czy choćby na YouTube a motłoch został w RMF, stąd rekordowe 27%.
Tyle, że w liczbach bezwzględnych słuchaczy wartość ubywa.
 1  

Co do Rmfu, to najbardziej lubię Mazurka!
I bardzo dobrze, że lubisz Mazurka. Ciekawe czy nadal będziesz go lubił:

rp.pl/Plus-Minus/307119940-Robert-Mazurek-List-otwarty-do-Danuty-Holeckiej.html

buuuuuuuuuuahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!
 3  
Ty naprawdę wierzysz w to co piszesz? :)
 1