Łukasz Szewczyk17.07.2019 (12:03)27 komentarzy

NC+ przewiduje spowolnienie rynku płatnej TV, stawia na nowe usługi i markę Canal+

Zapowiada się gorąca jesień 2019 na platformie NC+, która jeszcze bardziej postawi na utrzymanie dotychczasowych oraz przyciągnięcie nowych abonentów, między innymi dzięki oferowaniu nowych produktów. Głównie pod marką Canal+.
nc+
W opublikowanym sprawozdaniu finansowym za 2018 rok zarząd spółki ITI Neovision, operatora satelitarnej platformy NC+ przewiduje, że "rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał tak dynamicznie, jak w latach poprzednich. Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentami oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT"

Jednocześnie "w kolejnych latach spółka planuje utrzymanie obecnych abonentów DTH poprzez wzmocnienie portfela kanałów telewizyjnych oraz udostępnianie im kolejnych innowacyjnych usług interaktywnych oraz dalsze poszerzanie swojej bazy klientów poprzez oferowanie nowych produktów"

NC+ postawi na Canal+
Wiele wskazuje na to, że zmiana prezesa NC+ to dopiero początek jesiennej ofensywy platformy, głównie pod szyldem Canal+. Nie tylko na małym ekranie. Pierwszym znakiem nadchodzących zmian jest uruchomienie kanałów Canal+ Sport 3 i 4 wyłącznie z rozgrywkami Ekstraklasy. Już wiadomo, że nowe kanały pojawią się na platformie Cyfrowy Polsat. Tym samym NC+ wreszcie postawiła na monetyzację kosztownych praw sportowych na całym rynku, a nie tylko na własnej platformie.
Jest szansa, że ten ruch wywoła także zmiany w sprzedaży samego pakietu Canal+ nie tylko na platformie NC+, ale przede wszystkim w sieciach kablowych oraz w internecie. Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę duże różnice cenowe za Canal+ u operatorów płatnej telewizji. Przypomnijmy, że cena pełnego pakietu Canal+ w kablu to obecnie koszt nawet 50-60 zł, z kolei w NC+ tylko 30 zł. Taka sytuacja z pewnością nie sprzyja sprzedaży, tym bardziej, że żyjemy w czasach, gdy coraz popularniejsze stają się internetowe platformy VOD.

Do tej pory widzowie zainteresowani tylko Ekstraklasą, by oglądać mecze swojej ulubionej drużyny byli poniekąd zmuszeni do wykupienia pełnego pakietu Canal+, także z ofertą filmowo-serialową. Teraz to się zmienia - widz zainteresowany tylko Ekstraklasą będzie mógł wykupić kanały tylko z tymi rozgrywkami. Zapłaci za to co chce oglądać, a nie za cały pakiet. Tym samym można powiedzieć, że kibice zyskali ligowy pakiet TV z Ekstraklasą dostępny dla wszystkich. Cena dostępu do kanałów z Ekstraklasą zapewne będzie niższa niż do tej pory za cały pakiet Canal+. To oznacza, że operatorzy powinni bardziej kusić (m.in. ceną) do wykupienia pozostałych kanałów Canal+. Tym bardziej, że oferta sportowa Canal+ już nie jest taka "premium" na wyłączność jak kiedyś - niektóre rozgrywki (m.in. Bundesliga, LaLiga, Ekstraliga) są dzielone z pakietem Eleven Sports, z kolei Liga Mistrzów przeszła do Polsat Sport Premium. Dla widzów oznacza to dodatkowe wydatki na kolejne pakiety.

Nie samym sportem żyje widz. Między innymi dlatego w ostatnim czasie NC+ coraz mocniej stawia na własną produkcję serialową, którą następnie można łatwo zaoferować na własnej platformie VOD. W połowie kwietnia wystartowały zdjęcia do "Żmijowiska", oryginalnej produkcji Canal+ na podstawie książki Wojciecha Chmielarza o tym samym tytule.Na początku kwietnia ruszyły zdjęcia do superprodukcji "Król" na postawie prozy Szczepana Twardocha. Z kolei w marcu na plan wrócili twórcy serialu "Mały Zgon", kryminału z elementami czarnej komedii Juliusza Machulskiego. Prawdopodobnie aż dwie z nowych produkcji swoją premierę będą miały jeszcze jesienią 2019 roku na antenie Canal+.

To nie koniec. Jeszcze przed wakacjami Canal+ wprowadził do swojej ramówki nowe pasmo dokumentalne stawiając m.in na oryginalne produkcje własne. Nowe pasmo było mocno promowane polską serią "Przykrywkowcy. Podwójna gra". A już jesienią premierowo wyemitowane zostaną zapowiadane autorskie serie dokumentalne - "Chwile szczęścia" oraz "Rekruci".

Jak widać Canal+ mocno szykuje się na jesienną ofensywę w zakresie autorskich treści premium. W ramówce Canal+ z pewnością nie zabraknie też premier filmowych, po raz pierwszy pokazywanych na małych ekranie.

Okres jesienno-zimowy to zawsze gorący okres sprzedażowy dla operatorów płatnej telewizji. W tym roku może okazać się szczególny dla NC+. Władze platformy NC+ już informują swoich biznesowych partnerów o planowanej zmianie nazwy NC+ na Platforma Canal+, co ma nastąpić do końca 2019 roku. To oznacza, że NC+ postawi na bardziej cenioną i kojarzoną z telewizją premium markę Canal+. Na razie brak konkretnych informacji w tej sprawie. Jednak trzeba przyznać, że ruch ten nie jest zaskoczeniem. W tym roku ma wystartować w Polsce internetowy serwis myCanal+, który znacznie ułatwi dostęp do treści Canal+ wszędzie i dla wszystkich zainteresowanych, bez potrzeby wiązania się z operatorami płatnej TV (na wzór HBO GO czy Netflix).

Na koniec 2018 roku platforma NC+ miała 2,194 mln abonentów. W okresie od kwietnia 2017 do końca 2018 roku spółka ITI wypracowała 3,779 mld zł przychodów (wzrost o 2,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej) oraz 195,1 mln zł zysku netto (wzrost o 27,7 proc.).

Komentarze (1 - 10 z 27)

Powodzenia życzę. Telewizja linearna powoli odchodzi do lamusa.
 7  
Jak widać 2 mld straty za zeszły rok, nic ich nie nauczyło. Chyba najwyższa pora na to żeby Polsat z TVN'em padli, a na ich gruzach stworzyć coś co ludzie chcą oglądać.
 14  
Bardzo nowatorskie i oryginalne badanie.Odkrycie na miarę Kopernika i Skłodowskiej. Dużo kasy od abonentów NC+ poszło na stwierdzenie tych faktów ?
 2  
Sprzedaż samego C+ x 10 za 30zł. było by super,czy to na modułach CI+,czy z dekoderami,z ew. możliwością dobrania pakietu czy to najtańszego,czy najdroższego.
 16  
Nowa Pani Prezes może podołać zadaniu i przygotować ofertę platformy pod polskiego widza. Kiedy Prezesami byli francuzi platforma bardzo słabo wyglądała. Póki co na plus:
- C+Sport 3 i C+ Sport 4 z Ekstraklasą w CP
- pełny pakiet (10 kanałów) Canal+ w nc+ za 30 zł
 15  
Nowa Pani Prezes może podołać zadaniu i przygotować ofertę platformy pod polskiego widza. Kiedy Prezesami byli francuzi platforma bardzo słabo wyglądała. Póki co na plus:
- C+Sport 3 i C+ Sport 4 z Ekstraklasą w CP
- pełny pakiet (10 kanałów) Canal+ w nc+ za 30 zł
Oby. Najlepsze czasy Cyfry+ także pod wodza kobiety były.
Szkoda, że u mnie w UPC pakiet Canal+ taki drogi, wołają 50 zeta, gdy w NC+ tylko 30 i to za full opcję, a nie wybrakowane cuda
 8  
czas by tvp upadło
 1  
Marka cana+ jest dro
 8  
Dlaczego nie zaoferują dekodera z pełną ofertą, ale bez anteny sat, tylko przez Internet? Czy to takie trudne?
 3  
mi oferowali c+ 11 za 25 zl w nc+ i jestem zadowolony i do konca umowy , jeszcze z rok i place abonament 65 zl
 1