14.08.2019 (16:41)8 komentarzy
Platforma NC+ inwestuje w film. Przejmie dystrybutora filmów Kino Świat
Spółka ITI Neovision, operator satelitarnej platformy telewizyjnej NC+, zawarł przedwstępną umowę nabycia 70 proc. udziałów w spółce Kino Świat, wiodącego dystrybutora filmów w Polsce.
Mniejszościowy pakiet udziałów pozostanie w rękach dotychczasowych właścicieli - Tomasza Karczewskiego i Marcina Piaseckiego, którzy pozostaną w zarządzie spółki i będą brali aktywny udział w kierowaniu i dalszym rozwijaniu Kino Świat.
Dzięki planowanej transakcji, platforma NC+ stanie się dystrybutorem katalogu spółki Kino Świat zawierającego ponad 2 tys. godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1,2 tys. produkcji).
Przypomnijmy, że filmy z kolekcji Kino Świat od wielu lat swoje telewizyjne premiery mają na antenach NC+, m.in. w Canal+. Po transakcji nadawca zapewni sobie stały dostęp do filmów z oferty dystrybutora. Nowa inwestycja także zapewni treści dla zapowiadanej platformy internetowej myCanal+. Dodatkowo pojawią się nowe możliwości związane w inwestycjami w produkcję filmową.
Kino Świat to największy dystrybutor filmów w Polsce, aktywny na najważniejszych polach dystrybucji, takich jak kino, wideo (DVD/Blu-ray), wideo na życzenie (VOD) i telewizja. W jego katalogu znajdują się niekwestionowani liderzy w kategorii frekwencji, jak np. "Kler" Wojciecha Smarzowskiego (we wrześniu telewizyjna premiera na Canal+) - film z najlepszym otwarciem wśród polskich filmów w historii i najwyższą widownią kinową od 19 lat (5,2 miliona widzów), a także rekordowe "Listy do M. 3" (ponad 3 miliony widzów) oraz największe hity Patryka Vegi, w tym "Pitbull. Niebezpieczne kobiety" (2,9 miliona widzów).
Wśród pozostałych największych sukcesów frekwencyjnych Kino Świat znajdują się: "Listy do M. 2" (2,9 mln widzów), "Botoks" (2,3 mln widzów), "Kobiety mafii" (2 mln widzów), "Planeta singli" (1,9 mln widzów), "Planeta singli 2" (1,7 mln widzów), "Miasto 44" (1,7 mln widzów), "Jesteś Bogiem" (1,4 mln widzów), "Popiełuszko. Wolność jest w nas" (1,3 mln widzów), "W ciemności" (1,2 mln widzów), "Świadectwo" (1 milion widzów), "Podatek od miłości" (1 milion widzów), "Śluby panieńskie" (1 milion widzów) oraz "Pitbull. Ostatni pies" (ponad 1 milion widzów).
Oferta Kino Świat to również filmy zbierające największe światowe laury artystyczne, które stały się też dużymi sukcesami komercyjnymi, w tym - koprodukowana przez Canal+, nagrodzona Złotą Palmą, nominowana do trzech Oscarów i czterech Nagród BAFTA - "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego (ponad milion widzów), nagrodzony czterema najważniejszymi Oscarami obraz "Jak zostać królem" (blisko milion widzów), czy 11 filmów Woody'ego Allena, w tym "O północy w Paryżu" (ponad 700 tysięcy widzów).
Oprócz dystrybucji Kino Świat zajmuje się również koprodukcją polskich i zagranicznych filmów. Współpracuje z najważniejszymi polskimi studiami filmowymi, a także z niezależnymi producentami amerykańskimi.
Zawarcie końcowej umowy jest warunkowane pozyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dzięki planowanej transakcji, platforma NC+ stanie się dystrybutorem katalogu spółki Kino Świat zawierającego ponad 2 tys. godzin filmów kinowych i telewizyjnych (1,2 tys. produkcji).
Przypomnijmy, że filmy z kolekcji Kino Świat od wielu lat swoje telewizyjne premiery mają na antenach NC+, m.in. w Canal+. Po transakcji nadawca zapewni sobie stały dostęp do filmów z oferty dystrybutora. Nowa inwestycja także zapewni treści dla zapowiadanej platformy internetowej myCanal+. Dodatkowo pojawią się nowe możliwości związane w inwestycjami w produkcję filmową.
Kino Świat
Wśród pozostałych największych sukcesów frekwencyjnych Kino Świat znajdują się: "Listy do M. 2" (2,9 mln widzów), "Botoks" (2,3 mln widzów), "Kobiety mafii" (2 mln widzów), "Planeta singli" (1,9 mln widzów), "Planeta singli 2" (1,7 mln widzów), "Miasto 44" (1,7 mln widzów), "Jesteś Bogiem" (1,4 mln widzów), "Popiełuszko. Wolność jest w nas" (1,3 mln widzów), "W ciemności" (1,2 mln widzów), "Świadectwo" (1 milion widzów), "Podatek od miłości" (1 milion widzów), "Śluby panieńskie" (1 milion widzów) oraz "Pitbull. Ostatni pies" (ponad 1 milion widzów).
Oferta Kino Świat to również filmy zbierające największe światowe laury artystyczne, które stały się też dużymi sukcesami komercyjnymi, w tym - koprodukowana przez Canal+, nagrodzona Złotą Palmą, nominowana do trzech Oscarów i czterech Nagród BAFTA - "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego (ponad milion widzów), nagrodzony czterema najważniejszymi Oscarami obraz "Jak zostać królem" (blisko milion widzów), czy 11 filmów Woody'ego Allena, w tym "O północy w Paryżu" (ponad 700 tysięcy widzów).
Oprócz dystrybucji Kino Świat zajmuje się również koprodukcją polskich i zagranicznych filmów. Współpracuje z najważniejszymi polskimi studiami filmowymi, a także z niezależnymi producentami amerykańskimi.
Komentarze (1 - 8 z 8)
Jeśli z 720p lub 1080i z okrojonym bitrate jak w player to dziękuję postoje.
Filmy z kino świat cieszą zwłaszcza że są to dobre produkcję.
Ciekawe co będzie na jesieni jak ruszy platforma canal+