Łukasz Szewczyk29.08.2019 (17:34)3 komentarze

Grupa Cyfrowy Polsat: Ponad 5 mln usług abonamentowych TV, prawie 1,9 mln klientów w SmartDOM

Grupa Cyfrowy Polsat drugi kwartał 2019 roku kończy wzrostem liczby telewizyjnych usług do ponad 5,07 mln - wynika z raportu finansowego spółki. Już prawie 1,9 mln klientów, korzysta z oferty usług łączonych SmartDOM
Grupa Cyfrowy Polsat: Ponad 5 mln usług abonamentowych TV, prawie 1,9 mln klientów w SmartDOM
Na koniec czerwca 2019 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,077 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (wzrost o 31 tys. rok do roku), w tym 1,173 mln usług multiroom (wzrost o 46 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 87,1 tys. aktywnych usług (wzrost o 27,4 tys. rok do roku).
W samym drugim kwartale 2019 roku liczba usług abonamentowych usług telewizyjnych zmalała o 19 tys., a w przypadku usług pre-paid zmalała o 57,4 tys.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 1,898 mln klientów (wzrost o 243 tys. rok do roku oraz wzrost o 43 tys. w pierwszym kwartale). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 5,71 mln.

Łączna liczba klientów abonamentowych Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła 5,652 mln, co oznacza spadek o 72 tys. w ujęciu rocznym. Każdy z nich posiada średnio 2,56 usługi z portfolio Grupy (telewizja / telefon / internet). Z kolei łączna liczba usług kontraktowych wynosi 14,451 mln (wzrost o 522 tys. rok do roku). Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do poziomu 83,4 zł.

- Konsekwentna realizacja strategii multiplay po raz kolejny przyniosła doskonałe efekty. Naszym klientom dostarczamy ponad pół miliona więcej usług kontraktowych, 1,9 mln abonentów korzysta z ofert łączonych, a wskaźnik rezygnacji z naszych usług pobił kolejny rekord, spadając do poziomu zaledwie 7% w skali roku - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. - Rozszerzyliśmy ofertę sportową premium, zapewniając fanom sportu maksymalną liczbę rozgrywek, dyscyplin i godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń. Wraz z nawiązaniem współpracy z Canal+ nasi widzowie obok m.in. Ligi Mistrzów i Ligi Europy, a także najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports, otrzymali dostęp do wszystkich meczów PKO Ekstraklasy na nowych kanałach Canal+ Sport 3 i 4.

- Zgodnie z zapowiedzią, wkrótce po wprowadzeniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość - telewizję internetową OTT. To kolejny krok w realizacji naszej idei strategicznej "Telewizja - Dla każdego. Wszędzie. Internet - Dla każdego. Wszędzie. Telefon - Dla każdego. Wszędzie". Nowa usługa umożliwia odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy, a elastyczna oferta programowa zapewnia możliwość swobodnego włączania pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera, bez długoterminowych zobowiązań - dodaje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Liczba uczestniczących w programie smartdom raczej będzie spadać przy tak nędznych warunkach jakie dają teraz.Miałem 50 procent zniżki i płaciłem 59.99 z 2 x mr.Teraz proponują to samo za 85 pln.Za telefon płaciłem 50 pln.Wolę przejść na kartę za 25 pln a pakiet tv zmniejszyć bo i tak płaci się za oglądanie reklam.
 3  
Zgadzam się z przedmówcą. Nowy smartdom to obecnie porażka. Kiedyś za drugi produkt płaciłem 50 procent ceny (za tv 60 zamiast 120 zł), nowa oferta to już tylko 25 zł rabatu, czyli 95 zł.
 2  
Trzeba było zostawić stare umowy i nie przedłużać i nadal było by 50%, ja zostawiłem, mam teraz wszystko na czas nieokreślony i nadal mam 50% rabatu, natomiast nowy SmartDom to mega porażka, dlatego też trzymam stare umowy i nie przedłużam..
 1