Łukasz Szewczyk02.10.2019 (14:08)brak komentarzy

Gametoon HD z prawami do StarCraft II World Championship Series i Amatorskiej Ligi Watahy

Kanał esportowy Gametoon HD podpisał kontentową umowę licencyjną z firmą Blizzard Entertainment, jednym z ważniejszych producentów i wydawców oprogramowania rozrywkowego na świecie, znanego z tworzenia gier komputerowych.
Gametoon
Widzowie Gametoon HD mogą oglądać zawody StarCraft II World Championship Series (WCS), czyli serię międzynarodowych turniejów poświęconych grze StarCraft II. W turniejach biorą udział najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym utytułowani reprezentanci Polski: Mikołaj Elazer Ogonowski, Grzegorz MaNa Komincz i Artur Niercho Bloch.
W ramówce Gametoon HD znajdą się relacje z trzech edycji tego wydarzenia: WCS Spring 2019, WCS Summer 2019 i WCS Autumn 2019. - StarCraft to solidna marka, która swoją pozycję w Polsce ugruntowała jeszcze w czasach rozkwitu kafejek internetowych. Mimo stale rosnącej oferty rozgrywek esportowych, StarCraft wciąż ma wielu fanów w Polsce, zwłaszcza wśród starszych graczy - mówi Maciej Mikstacki, product manager Gametoon HD.

Na antenie Gametoon HD zagości ponadto również inny tytuł z portfolio Blizzard Entertainment - Heroes of The Storm. Stacja zaprezentuje trzy sezony zmagań esportowych w Amatorskiej Lidze Watahy .

- Potencjał rynku gier komputerowych jest ogromny, to wyjątkowo dynamiczny biznes zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wraz z nim na popularności zyskuje esport, który według amerykańskiej firmy badawczej Newzoo może w tym roku wygenerować przychody przekraczające miliard dolarów. Rośnie również popularność programów i platform, które pozwalają na oglądanie zmagań graczy. Obserwujemy te trendy i dostrzegamy ich biznesowy potencjał. Od chwili startu Gametoon HD w Polsce rozwijamy się dzięki współpracy ze światowej klasy firmami z branży gier komputerowych - mówi Maciej Mikstacki.

Rynek gier komputerowych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Według najnowszych badań ponad trzy czwarte Polaków w wieku 15-55 lat jest aktywnymi graczami, z czego ponad jedna piąta korzysta z tej formy rozrywki każdego dnia, a połowa przynajmniej raz w tygodniu. Niemal dwie trzecie polskich graczy potwierdza, że chętnie ogląda wydarzenia esportowe, a 12% z nich obserwuje je w telewizji.