Łukasz Szewczyk07.10.2019 (22:00)3 komentarze

TVP testuje podmienianie reklam na dekoderach operatorów

Telewizja Polska wraz z partnerami - operatorami Korbank i MatteBOX zaprezentowała prototypowe rozwiązanie pozwalające na dynamiczne podmienianie reklam (z ang. Dynamic Ad Insertion, w skrócie DAI) na dekoderach operatorów kablowych.
TVP testuje podmienianie reklam na dekoderach operatorów
Zmiany technologiczne zachodzące w obszarze telewizji tworzą możliwości budowy produktów telewizyjnych, które do niedawna znane były jedynie w obszarze internetu. Technologia DAI polega na tym, że na każdym odbiorniku telewizyjnym i dekoderze podpiętym do sieci internet, możliwe jest wyświetlenie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Z punktu widzenia dystrybucji sygnału telewizyjnego rozwiązanie Dynamic Ad Insertion wzmacnia partnerstwo pomiędzy operatorami a nadawcami telewizyjnymi i pozwala budować nowe strumienie przychodów zarówno dla nadawców jak i operatorów.
Publicznie zaprezentowany prototyp jest przykładem współpracy pomiędzy Telewizją Polską a operatorami: Korbank oraz MatteBOX, którzy świadczą usługi telewizyjne w modelu IPTV.

Telewizja Polska w sygnale dostarczanym do operatorów wysyła specjalne znaczniki, które zawierają informację o początku i końcu bloku reklamowego a systemy po stronie operatora w zależności od zdefiniowanego profilu wyświetlają różne reklamy, dostosowane
do preferencji widzów w gospodarstwie domowym. Współpraca pomiędzy operatorem a nadawcą jest tutaj kluczowa, przede wszystkim ze względu na to, że to operator jest w posiadaniu odpowiednich zgód swoich klientów na dostosowywanie przekazów handlowych do ich preferencji. Nadawca natomiast dzięki temu, że reklama dopasowana do preferencji odbiorców jest na rynku wyceniana drożej, niż reklama nie profilowana, ma możliwość wygenerowania dodatkowej marży, która pozwala sfinansować współpracę z operatorem.


Wartością dla widzów z zastosowania dynamicznego profilowania reklam jest z kolei to,
że reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb.

Telewizja Polska w dynamicznym podmienianiu reklam widzi także możliwość wsparcia lokalnych, średnich i dużych przedsiębiorców, dla których obecne koszty reklamowania swoich produktów i usług na antenach ogólnopolskich nie mają uzasadnienia ekonomicznego, a w przypadku dostarczenia przekazu reklamowego sprofilowanego przykładowo jedynie do obszaru pojedynczego miasta, mogą stać się elementem dynamicznego rozwoju biznesu.

Telewizja Polska pracuje nad stworzeniem w pełni funkcjonalnego rozwiązania w zakresie dynamicznego podmieniania reklam, które swoim zasięgiem obejmie wszystkie kanały dystrybucji, wykorzystujące sieć internet oraz technologie hybrydowe.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Niech lepiej usuna całkowicie te reklamy
 6  
czekam na możliwość włączenia adblocka na tv smart
 19  
"reklama która zostanie wyświetlona na telewizorach będzie dostosowany do ich oczekiwań i potrzeb"
Jeśli tak, to moim oczekiwaniem i potrzebą jest brak reklam, ciekaw jestem czy temu sprostają?
 0