Łukasz Szewczyk23.10.2019 (11:42)12 komentarzy

Ekstraklasa TV: Rusza proces sprzedaży praw na lata 2021-25. Z kim prowadzone są rozmowy?

Spółka Ekstraklasa rozpoczęła przygotowania do nowego przetargu w zakresie sprzedaży praw mediowych. Przedstawiciele spółki prowadzą rozmowy na temat komercjalizacji praw do rozgrywek w sezonach 2021/22-2024/25 z najważniejszymi krajowymi i zagranicznymi nadawcami telewizyjnymi podczas targów SPORTEL w Monako.
Ekstraklasa TV: Rusza proces sprzedaży praw na lata 2021-25. Z kim prowadzone są rozmowy?
W ramach nowego przetargu Ekstraklasa ma do zaoferowania krajowe i międzynarodowe prawa mediowe w sezonach od 2021/22 do 2024/25. Obejmują one prawa telewizyjne do transmisji meczów na żywo, skrótów meczowych i news access. Docelowy kształt pakietyzacji zostanie wypracowany po spotkaniach z uczestnikami rynku mediowego. W Monako Ekstraklasa spotkała się m.in. z obecnymi posiadaczami praw TV: Platformą Canal+ i TVP, a także z telewizją Polsat, Eleven Sports, Discovery Eurosport, jak i z nadawcami działającymi wyłącznie na zagranicznych rynkach, m.in. ESPN, FOX, Bein Sports oraz z przedstawicielami międzynarodowej platformy sportowej DAZN, firmami IMG, Stats Perform, czy platformami bukmacherskimi i skautingowymi.
- Rozpoczynamy przygotowania do procesu sprzedaży praw mediowych dotyczących pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2021/22-2024/25. Już teraz spotykamy się na SPORTEL z najważniejszymi podmiotami działającymi w tej branży, by ocenić ich zainteresowanie i oczekiwania w odniesieniu do nowego przetargu. Przed nami trudne wyzwanie, bo rynek mediów jest coraz bardziej wymagający. Zbudowaliśmy jednak wewnątrz spółki silny merytorycznie zespół, który udowodnił już swoją wartość na etapie poprzedniego rekordowego kontraktu mediowego. Jestem przekonany, że mimo wielu zmiennych czynników na rynku medialnym, w sprawdzonym sztabie ekspertów możemy ten sukces co najmniej powtórzyć i po raz kolejny podpisać umowy, które zapewnią Ekstraklasie warunki do rozwoju w następnych latach - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Przypomnijmy, że według zapisu ostatniego kontraktu do końca sezonu 2020/21 wszystkie mecze Ekstraklasy można na oglądać na antenach Canal+. Dodatkowo jeden mecz każdej kolejki pokazuje odkodowana TVP.

Tegoroczna edycja SPORTEL pokazuje, jak w świat sportu szeroko wkracza nowoczesna technologia. Zwiększa wrażenie realizmu oglądanych scen i podkreśla emocje na boisku. Komentowany jest również temat rozwoju e-sportu jako kontentu i tworzonych na jego bazie produktów, a także ochrony praw i przeciwdziałania praktykom piractwa.

Targi gromadzą najważniejsze podmioty związane z rynkiem telewizyjnym na świecie. Wydarzenie stanowi przegląd rynku, ale daje też dostęp do wiedzy na temat najnowszych trendów technologicznych i branżowych oraz kierunków zmian w zakresie konsumpcji kontentu telewizyjnego. Posiadacze praw, stacje telewizyjne oraz firmy dostarczające rozwiązania technologiczne przez trzy dni wymieniają się doświadczeniami i oczekiwaniami, a także prezentują swoje nowoczesne podejście do relacji z kibicami. Udział zespołu Ekstraklasy w wydarzeniu finansowany jest ze środków unijnych.

Komentarze (1 - 10 z 12)

Polsat Sport Premium + Eleven Sport hity ten pierwszy reszta ten drugi podobnie powinno być z LM. Wtedy PSP VOD można by włączać tylko na LE co by dało nie 6 transmisji LE tylko 10
 26  
Stacje telewizyjne powinny zbojktować ekstraklapę. Drużyny nie grają w europejskich pucharach nie ma kasy, krótka piłka. Poziom niski, Canal+ i tak zasługuje na nargrodę Nobla za pokazywanie tego shitu w takiej jakości
 38  
Tylko nie solorz, bo cena będzie z kosmosu jak LM,w na pewno przed przetargiem będzie obiecywał że wszystko za darmo tak jak Liga Mistrzów i każdy widzi jak jest
 39  
Przecież ta liga jest żałosna , gdyby nie otoczka w postaci stadionów, kibiców i całego blichtru obowiązuje hasło król jest nagi. Puchary weryfikują poziom tego produktu jakim jest polska piłka klubowa.
 26  
Brakuje tam ,Sky Sport,i po meczu Premier League,mecz Ekstraklasy taka wisieńka na torcie.
 4  
Będzie tak jak jest teraz ,czyli Ekstraklasa zostanie w Platformie Canal+ .Sprzedają potem Solorzowi , po to powstały c+ 3 i 4 .A Solorz odsprzeda LM i LE i tyle w temacie
 23  
Jak stolarz kupi ekstraklase to uruchomi odrazu 10 kanalow premium dodadkowo platnych z sama ekstraklasa tak jak ma to miejsce z champions league i europa league
 5  
A piłkarzyki-pajacyki będą dalej kilkanaście tysi miesięcznie inkasować....Taki to przeterminowany produkt ( a Animucki to o czym gada : " które zapewnią Ekstraklasie warunki do rozwoju w następnych latach - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A."...jakiego rozwoju ????
 4  
Zdjęcie kamery sprzed 8 lat... Trochę obciach.
 1  
Z tej ekstraklapy się wyrasta... Miałem 16 lat jak stwierdziłem że szkoda moich oczu, moich pieniędzy i mojego czasu by to oglądać.
 4  

Polecamy