Łukasz Szewczyk07.11.2019 (21:19)4 komentarze

Już ponad 200 tys. płatnych subskrypcji cyfrowych Gazety Wyborczej. "Jesteśmy w światowej czołówce"

200226 - dokładnie tylu prenumeratorów na koniec września 2019 roku miało aktywną subskrypcję treści Wyborcza.pl.
Nowa Wyborcza.pl
Na koniec 2018 roku Gazeta Wyborcza miała 170 tys. aktywnych prenumeratorów cyfrowych. 9 miesięcy później może pochwalić się wzrostem tej liczby o 17%. Oznacza to, że na koniec września dostęp do dziennikarskich treści ma o 29 275 więcej osób, przy jednoczesnym wzroście średnich przychodów od użytkownika (ARPU).
- Ponad 200 tysięcy prenumerat cyfrowych to naprawdę olbrzymi sukces "Gazety Wyborczej", która jest liderem pod względem liczby subskrypcji w Polsce i zajmuje 13. pozycję w światowym rankingu tytułów prasowych z NYT na czele. A to jest dopiero początek - mówi Jerzy Wójcik, wydawca dziennika. - Pięć lat temu weszliśmy w świat internetu z impetem, determinacją i odwagą. Dziś to nasz żywioł, odnaleźliśmy w nim optymalny model biznesowy dla jakościowego medium jakim jest "Wyborcza". To wszystko między innymi dlatego, że po 30 latach istnienia "Gazeta Wyborcza" nadal jest drogowskazem i przyjacielem dla kilkunastu milionów Polek i Polaków różnych pokoleń. Naprawdę można tylko nam pozazdrościć że dla nich pracujemy. Dziękujemy wszystkim naszym czytelniczkom i czytelnikom za zaufanie - dodaje.

Do istotnego wzrostu liczby subskrypcji Wyborcza.pl odnotowanego w tym roku przyczyniły się przede wszystkim zmiany oferty wprowadzane od lutego 2019 - m.in. dostępy rodzinne, możliwość czytania "drukowanej" Gazety Wyborczej online czy dzielenia się odblokowanymi artykułami z bliskimi, a także udostępnienie aplikacji Wyborcza.pl wszystkim prenumeratorom. Działania zespołu ds. rozwoju strategii online dziennika koncentrowały się w szczególności na przekonywaniu użytkowników do korzystania ze stałych, autoodnawialnych subskrypcji, których popularność korzystnie wpływa na wysoki poziom utrzymania klientów. Obecnie zdecydowana większość prenumerat indywidualnych, zarówno zakupionych w serwisach Wyborcza.pl, Wysokieobcasy.pl, jak i w App Store oraz Google Play, to właśnie subskrypcje autoodnawialne

- Czasy, w których rozpoczynaliśmy transformację cyfrową, a polski użytkownik internetu płacący za dostęp do rzetelnego dziennikarstwa uważany był za nieistniejącego, mitycznego jednorożca, mijają bezpowrotnie. Mamy świadomość dużego udziału subskrypcji "Gazety Wyborczej" w tej ważnej dla mediów zmianie. Zdajemy też sobie sprawę z ogromnego zaufania prenumeratorów, z których większość przekonała się już do płacenia za dostęp w formie autoodnawialnej subskrypcji. Dla nas to wielkie zobowiązanie, zarówno pod względem dbałości o treści, jak i o doświadczenia prenumeratorów, ponieważ chcemy, żeby zostawali z nami na lata. Wysokie oczekiwania lojalnych czytelników wymagają wykształcenia w organizacji unikalnych kompetencji w zupełnie nowych obszarach - tłumaczy Danuta Breguła, dyrektorka strategii digital Gazety Wyborczej.

W ostatnich miesiącach zespół Gazety Wyborczej intensywnie pracował nie tylko nad uatrakcyjnianiem cyfrowej oferty, ale przed wszystkim nad zwiększaniem zaangażowania czytelników poprzez działania wydawnicze i marketingowe. Dzięki temu prenumeratorzy czytają kilkanaście razy więcej treści niż pozostali użytkownicy, a współczynnik rezygnacji z subskrypcji (churn rate) jest niski. Wyborcza.pl udoskonala też swoją aplikację mobilną oraz ofertę newsletterów tematycznych - obecnie rozsyła ich już kilkadziesiąt, m.in. na temat ekologii, książek, seriali czy w formie codziennego podsumowania wydarzeń dnia. W dbaniu o prenumeratorów pomagają narzędzia bazujące na algorytmach AI, rozwijane przez zespół technologii "Gazety Wyborczej", m.in. dzięki dofinansowaniu otrzymanemu z Google DNI Fund. Z kolei zespół zajmujący się analizą danych regularnie przygląda się zachowaniu czytelników na stronie, poznaje ich zainteresowania i zaangażowanie, we współpracy z redakcją przeprowadza ankiety i sondy.

- Coraz lepiej znamy zwyczaje oraz potrzeby naszych prenumeratorów i staramy się na nie odpowiadać. Nie zapominamy jednocześnie o naszej głównej roli - gdy w kraju lub na świecie dzieje się coś naprawdę ważnego, napiszemy o tym niezależnie od prognoz czytelnictwa. Doborem tematów i ich wyeksponowaniem na stronie zajmują się u nas bowiem doświadczeni redaktorzy, którzy wiedzą, że zadaniem poważnej gazety jest informowanie, pogłębianie wiedzy o świecie oraz prezentowanie różnorodnych opinii - tłumaczy Aleksandra Sobczak, szefowa serwisu Wyborcza.pl, wicenaczelna Gazety Wyborczej.

O kolejnym sukcesie Gazety Wyborczej w zakresie prenumerat cyfrowych zadecydował także rozwój oferty dedykowanej odbiorcom z firm i instytucji.
- Stale rozwijamy nasze propozycje dla klientów biznesowych, wzbogacając je o dodatkowe produkty, jak i usługi w wariancie premium - obserwujemy na rynku duże zapotrzebowanie na rozwiązania dedykowane biznesowi i instytucjom, dlatego aktualnie stawiamy na ich rozwój - mówi Joanna Kwas, dyrektor biura reklamy Gazety Wyborczej i grupy Wyborcza.

Zespół Gazety Wyborczej regularnie nawiązuje także partnerstwa z innymi firmami z rynku medialnego czy sektora finansowego, polegające np. na tworzeniu wspólnych pakietów czy korzystnych dla klientów oferta, a także współpracy w zakresie tworzenia i publikacji treści. W tym roku w tego typu działania włączyły się m.in. z player.pl, PayPal, Visa czy sieć kin Helios. O nowym wyniku Gazety Wyborczej w zakresie prenumerat cyfrowych - 200 tys. subskrypcji będzie informować specjalna kampania promocyjna z hasłem "Tędy" prowadzona w kanałach własnych, mediach społecznościowych i prasie . Kreacje akcentują kluczowe dla gazety i jej czytelników wartości oferowane przez "Wyborczą", m.in. spojrzenie w przyszłość, odwagę poruszania trudnych tematów, wiedzę i sprawdzone informacje.

Komentarze (1 - 4 z 4)

Gratulacje.
Najbardziej opiniotwórcza.
Wolna od populizmu.
Tak trzymać!
 16  
Prawdziwi gracze są w internecie. Pozostali malutcy cieszą się z jakiejkolwiek sprzedaży papierowych wydań i pieją z zachwytu gdy przeczytają iż GW spada czytelnictwo wydań papierowych, nie dostrzegając że rośnie wydań cyfrowych.

Nie ma co się dziwić, w końcu z zachwytu pieją niewykształceni mieszkańcy wsi, dla których internet to czarna magia i nadal żyją w świecie wydań papierowych druków gazet.
Krystalicznie uczciwy człowiek 8.11.2019 (8:50:39)
 11  
Nie ma co się dziwić, w końcu z zachwytu pieją niewykształceni mieszkańcy wsi, dla których internet to czarna magia i nadal żyją w świecie wydań papierowych druków gazet.
misiu kolorowy... gdyby nie wieś i ludzi z niej, to dawno by cie nie było. Chyba że wychodzisz z założenia, że żywność w biedronce sama sie produkuje i układa na półkach. Co do internetu, to jest wiele wsi liczących kilkaset mieszkańców gdzie światłowód to standard od wielu wielu lat, czego nie można powiedzieć o sporej ilości miast i blokowisk
 1  
Przecież to oczywiste że mieszkaniec wsi zajmuje się wytwarzaniem żywności, a mieszkaniec miasta pracą wymagającą większych kwalifikacji? Co biało czarny pisiaczku chciałeś tym wPISem wykazać?
Czy to przeczy tezie że ludzie ze wsi są słabo wykształceni i to głównie oni są wyborcami PIS?
Krystalicznie uczciwy człowiek 8.11.2019 (12:07:35)
 11