Łukasz Szewczyk08.11.2019 (8:29)brak komentarzy

Grupa Cyfrowy Polsat: Ponad 5 mln usług abonamentowych TV, ponad 1,9 mln klientów w SmartDOM

Grupa Cyfrowy Polsat trzeci kwartał 2019 roku kończy spadkiem liczby telewizyjnych usług do ponad 5,07 mln - wynika z raportu finansowego spółki. Już ponad 1,9 mln klientów, korzysta z oferty usług łączonych SmartDOM
Cyfrowy Polsat
Na koniec września 2019 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,077 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 5 tys. rok do roku), w tym 1,180 mln usług multiroom (wzrost o 36 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 142,8 tys. aktywnych usług (wzrost o 51,6 tys. rok do roku).
W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 1,947 mln klientów (wzrost o 220 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 5,89 mln.

Łączna liczba klientów abonamentowych Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła 5,644 mln, co oznacza spadek o 68 tys. w ujęciu rocznym. Każdy z nich posiada średnio 2,58 usługi z portfolio Grupy (telewizja / telefon / internet). Z kolei łączna liczba usług kontraktowych wynosi 14,587 mln (wzrost o 530 tys. rok do roku). Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do poziomu 84,8 zł.

- To kolejny kwartał bardzo dobrych rezultatów zarówno w warstwie wyników sprzedażowych, jak i finansowych. Już po raz trzeci z rzędu liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych wzrosła o ponad pół miliona - świadczymy ich już blisko 14,6 mln, a niemal 2 miliony klientów korzysta z oferty usług łączonych. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na nieco szybszy niż ostatnim razem wzrost średniego przychodu od klienta - o 1% do 84,8 zł - oraz kolejny raz rekordowo niski wskaźnik rezygnacji klientów - wynoszący zaledwie 6,8% w skali roku - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła III kwartał z 2,9 mld zł przychodów, zyskiem EBITDA w wysokości ponad 1 mld zł oraz 35% marżą EBITDA.