Łukasz Szewczyk13.11.2019 (14:24)8 komentarzy

Wydawca CKM, Playboya, Cosmopolitan, Joy i Harper's Bazaar wycofuje się z rynku prasy

Marquard Media Polska koncentruje się na wzroście w obszarze cyfrowym i wycofuje się z rynku prasy. wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów CKM, Cosmopolitan, Esquire, Harper's Bazaar, Joy i Playboy
Playboy - numer 7/2019
Playboy - numer 7/2019
Marquard Media Polska ogłasza koncentrację na rozwoju własnych portali: kozaczek.pl, papilot.pl, zeberka.pl oraz ckm.pl oraz ponownym uruchomieniu serwisów supermamy.pl oraz autostuff.pl. Stawia też na budowę platform usług cyfrowych dla branży mediowej: ShoppieGo (uruchomione w październiku) oraz Act-2-Access (planowane).
Dodatkowo Marquard Media Polska całkowicie rezygnacje z rynku prasy. Wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów CKM, Cosmopolitan, Esquire, Harper's Bazaar, Joy i Playboy.

- Od ponad dwóch lat Marquard Media Group prowadzi daleko idącą transformację swoich spółek w Europie, intensywnie inwestując w usługi cyfrowe w obszarze gamingu, IT oraz shoppingu. Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu. To jednak pozwoli Marquard Media Polska w pełni wykorzystać potencjał cyfrowej transformacji prowadzonej w ramach grupy i dalszy rozwój. W następstwie uruchomienia Act-2-Access, SCILL i ShoppieGo w tym roku, w coraz większym stopniu stajemy się dostawcą rozwiązań w modelu B-B-C i partnerem dla innych firm z obszaru mediów cyfrowych. Wierzymy w polski rynek i jesteśmy przekonani, że rezygnacja z wydawania prasy pozwoli na pełne wykorzystanie zasobów, by rozwijać się obszarze cyfrowym na miarę naszego potencjału - tłumaczy Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group

Komentarze (1 - 8 z 8)

"Dodatkowo Marquard Media Polska całkowicie rezygnacje z rynku prasy. Wydania grudniowe są ostatnimi numerami magazynów CKM, Cosmopolitan, Esquire, Harper's Bazaar, Joy i Playboy."

.... kolorowe postne obrazki przestały się sprzedawać ?
Bo że zalegały w zakładach fryzjerskich (przeglądane przez znudzone klientki) to jest pewne.
 7  
w epoce darmowego pornhuba i xhamster....
 12  
Wyobrażacie sobie jakie będzie zainteresowanie ostatnim wydaniem Playboya? Swoją drogą to ostatnie lata wszelkiej prasy. Znikną z rynku największe tytuły. Chyba tylko prasa branżowa zostanie. Treści, których nie można znaleźć w sieci.
 8  
Cosmopolitan, Harper`s Bazaar i Joy to drogie pisemka dla kobiet "o modzie i urodzie" czyli o niczym. Widocznie kobiety przestały łykać ten "kontent".
A CKM, Esquire i Playboy to pisemka raczej dla metroseksualnych mężczyzn naszpikowane reklamami zegarków, garniturów, aut, smartfonów, smartwatchów, innych gadżetów nikomu do niczego niepotrzebnych, butów, bielizny i wód toaletowych.
Konkretnych ciekawych treści tam nigdy nie było.
 1  
W tych gazetach nic nie było poza reklamami. Ludzie zmądrzeli , sprzedaż spadła.
 14  
Kolorowa makulatura reklamowa przestała się sprzedawać? Sami do tego korpoludki, doprowadziliście!
 12  
To efekt globalny, większość magazynów traci swoją sprzedaż nie dlatego że są słabe a dzięki cyfryzacji treści. I nie ważne czy to magazyny lifestylowe, motoryzacyjne, programy telewizyjne czy popularnonaukowe.
 5  
Ja bym zaczął od likwidacji kolorowych śmieciowych pisemek kobiecych i programów telewizyjnych. Szkoda na to papieru.
 7