Łukasz Szewczyk18.12.2019 (13:03)5 komentarzy

Nadawcy telewizyjni łączą siły. Powołano MOC TV

Przedstawiciele Nadawców Telewizyjnych podjęli decyzję o powołaniu do życia nowej organizacji, której celem jest reprezentowanie interesów wspólnych dla członków związku w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Prace nad uruchomieniem Związku trwały kilkanaście miesięcy
Telewizja
Wczoraj (17 grudnia 2019 roku) w Warszawie odbyło się Zgromadzenie Założycielskie przedstawicieli Nadawców Telewizyjnych, którego celem było powołanie nowej organizacji, reprezentującej wspólne interesy nadawców w zakresie badania konsumpcji mediów, a w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją oraz popularyzacją mediów telewizyjnych.
- Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego "złotego standardu badania mediów". To był bardzo skomplikowany operacyjnie i logistycznie proces, który zakończył się ogromnym sukcesem - mówi Przemysław Broniszewski z Telewizji Polskiej.

Do zrzeszenia przystąpiły 23 organizacje: Telewizja Polska, TVN, Telewizja Polsat, Telewizja Puls, VIMN Poland, ITI Neovision, TV Spektrum, AETN UK, BBC Studios Distribution, Viasat World, Wirtualna Polska Holding, AMC Networks International Broadcasting, TVS, Polcast Italia, Michał Winnicki Entertainment, Telewizja Republika, R.D.F. Entertainment, Fundacja Lux Veritatis, Red Carpet Media Group, ATM Grupa, Kino Polska TV, Astro, Idea4Broadcasting.

Jednocześnie powołano Radę Nadzorczą. Zgodnie ze statutem Organizacji, trzej najwięksi nadawcy (TVN, TVP i Polsat) wskazali po jednym Kandydacie, którzy zasiedli w Radzie Nadzorczej. Z grona pozostałych Nadawców została wybrana, na drodze głosowania, trzyosobowa Reprezentacja, która w Radzie Nadzorczej będzie działać w imieniu mniejszych Nadawców.

Przedstawiciele Nadawców Telewizyjnych, zasiadający w Radzie Nadzorczej "MOC TV": Radosław Ziółek - wskazany przez TVN, Przemysław Broniszewski - wskazany przez Telewizję Polską, Norbert Walkiewicz - wskazany przez Telewizję Polsat, Beata Dymacz - zgłoszona przez Telewizję Puls, Dominik Tzimas - zgłoszony przez Idea4Broadcasting oraz Paweł Kosiacki - zgłoszony przez ATM Grupa.

W najbliższym czasie podjęte zostaną prace organizacyjne związku, związane z jego formalnym funkcjonowaniem. Ponadto wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów. Pierwszych efektów prac można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.

Przewodniczącym Rady Nadzorczej Związku został Radosław Ziółek z TVN, a tymczasową rolę pierwszego Prezesa Zarządu będzie pełnił Przemysław Broniszewski, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Związku.

Komentarze (1 - 5 z 5)

i w ten sposób Nielsen został w afro-amerykańskiej d.pie ze swoim 2 tysięcznym pomiarem. :)
 2  
Nowa Moc to nowe 2000 osób wyrażających zgodę na udział w badaniu rynku analogicznie do Nielsena - polecam lekturę "Liczby nie wiedzą skąd pochodzą" a tam rozdział o doborze próby badawczej :D
 0  
MOC będzie zapewne miała kilka milionów urządzeń pomiarowych głównie na wsiach, tak żeby wykazać iz TVP Info zajmuje pierwsze miejsce wśród kanałów informacyjnych.
To będzie MOC cudów.
 1  
Ja mieszkam na wsi na obrzeżach dużego miasta i co jestem może gorszy niż ta inteligencja z chowu klatkowego z aneksem. Niektórzy myślą, że wieś to gumofilce i błoto po kolana no ale co poradzić jak ktoś jest prostakiem.
 2  
Dokładnie, zapraszam na wieś i na działkę 2h w około oraz dom prawie 100 metrowy. Bez kredytu bo po dziadkach. Kto ma lepiej?
 2