Łukasz Szewczyk05.01.2020 (20:23)brak komentarzy

TV: Najpopularniejsze programy sportowe 2019 roku. Hitem skoki narciarskie

Sportowy rok 2019 przed telewizyjnym ekranem zdecydowanie należał do transmisji skoków narciarskich - wynika z telewizyjnego raportu Nielsen Audience Measurement.
Kamil Stoch
Najpopularniejszą telewizyjną pozycją sportową 2019 roku w telewizji okazała się transmisja w Pucharu Świata w kokach narciarskich w Val Di Fiemme, którą na antenie TVP1 oglądało ponad 5,3 mln widzów. Na drugim miejscu także plasują się skoki narciarskie - konkurs Pucharu Świata w Oberstdorfie (5,1176 mln widzów). W pierwszej trójce znalazła się także transmisja meczu Polska - Łotwa w ramach eliminacji do Euro 2020 (5,107 mln widzów).
  Top 10 programów sportowych - rok 2019Grupa 4+
Lp.ProgramKanał TVData emisjiAMRSHR%
1.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH: VAL DI FIEMME TVP1 13.01.2019 5 366 83935,30%
2.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH: OBERSTDORF TVP1 03.02.2019 5 176 09534,18%
3.ELIMINACJE MISTRZOSTW EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2020: POLSKA - ŁOTWA TVP1 24.03.2019 5 107 44132,33%
4.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH: TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI BISCHOFSHOFEN TVP1 06.01.2019 4 945 61630,02%
5.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH: ZAKOPANE TVP1 20.01.2019 4 830 18332,01%
6.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH: LAHTI TVP1 10.02.2019 4 746 36732,36%
7.ELIMINACJE MISTRZOSTW EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2020: AUSTRIA - POLSKA TVP1 21.03.2019 4 451 70729,80%
8.ELIMINACJE MISTRZOSTW EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2020: POLSKA - IZRAEL TVP1 10.06.2019 4 362 24832,05%
9.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH WILLINGEN TVP1 17.02.2019 4 131 96331,77%
10.PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TURNIEJ CZTERECH SKOCZNI OBERSTDORFTVP129.12.20194 051 04526,40%

NAM: Top 10 programów sportowych - rok 2019 (Grupa 4+)

Co jeszcze oglądaliśmy przed telewizorem w 2019 roku?
W filmowym zestawieniu roku hitem tradycyjnie okazał się "Kevin sam w domu". W rankingu serialowym hitem pozostaje "M jak miłość". W zestawieniu popularnych programów rozrywkowych prym wiosną rolnicy oraz seniorzy.

AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Dane: Nielsen Audience Measurement / interpretacja własna