Kamil Sokołowski26.12.2006 (22:59)brak komentarzy

Czytelnik w centrum uwagi

To był burzliwy rok na polskim rynku prasowym. Pojawienie się nowego opiniotwórczego tytułu Axel Springer zmusiło wydawców do zaciętej rywalizacji o czytelników. Pozycję lidera utrzymał tabloid niemieckiego koncernu. Specjalnie dla nas przedstawiciele "Faktu",
"Gazety Wyborczej" i "Dziennika" komentują mijający okres.
Małgorzata Bałuch, Dział Marketingu Prasy Codziennej Axel Springer Polska:

FAKT

Dla "Faktu" 2006 rok, to kolejne 12 miesięcy potwierdzających silną i stabilną pozycję tytułu na rynku gazet codziennych. Wyniki sprzedaży i czytelnictwa w 2006r. są niezmiennie najlepsze w porównaniu z innymi dziennikami ogólnopolskimi. "Fakt" jest również liczącym się na rynku medium reklamowym. Zapewnia najniższe koszty dotarcia do wielu atrakcyjnych grup docelowych. Dlatego grono reklamodawców, którzy nam zaufali poszerza się.
"Fakt" cały czas rozwija się, stara się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby czytelników. Stąd liczne akcje edukacyjne, które pojawiły się w tym roku na łamach: o zasiłkach społecznych, o podatkach, o lekach i inne. "Fakt" to również walka z nadużyciami w urzędach, na najwyższych stanowiskach, np. prowokacja z użyczeniem samochodu służbowego księdzu Rydzykowi przez jednego z wysokich urzędników państwowych. W związku z dużym powodzeniem wśród czytelników poprzednich loterii, w 2006 roku na łamach "Faktu" odbyły sie trzy kolejne edycje loterii Faktomania, każda pula nagród miała pow. 1 mln złotych wartości.

W tym roku udoskonalony został layout dodatku telewizyjnego "Fakt TV", zmiany graficzne i merytoryczne przeszedł również dodatek "Kobieta Fakt". Redakcja dba o to, aby gazeta była jak najatrakcyjniejsza dla czytelników. Mimo zadowalającej liczby czytelników i wskaźników sprzedaży wydawca i zespół redakcyjny nie zaprzestają starań o czytelników z jednej strony i reklamodawców z drugiej.

Dziennik

Dziennik Polska Europa Świat jest najmłodszym tytułem ogólnopolskim na rynku, ukazał się po raz pierwszy 18.04.2006 r. Rok 2006 to bardzo ważny dla "Dziennika" rok debiutu. W ciągu pierwszych 8 miesięcy istnienia tytuł zakorzenił sie na rynku, ma swoją wierną grupę czytelników. Średni poziom rozpowszechniania płatnego "Dziennika" wynosi 217 703 egz. (dane wg ZKDP V-X 2006). Wydawca początkowo zakładał wielkość 150 tys egzemplarzy jako satysfakcjonujący wynik, osiągnięty wyższy poziom sprzedaży tym bardziej cieszy.

"Dziennik" zdobył zaufanie jako medium opiniotwórcze, o czym świadczą wyniki raportów dotyczące cytowalności autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W zespole redakcyjnym, kierowanym przez redaktora naczelnego Roberta Krasowskiego, pracuje wiele znanych nazwisk: Cezary Michalski, Jan Wróbel, Michał Karnowski, Piotr Zaremba i inni. Z redakcją współpracuje również wiele znanych osób ze świata publicystyki, polityki, nauki, zarówno z Polski jak i z zagranicy. Między innymi dzięki nim "Dziennik" zaliczany jest do grupy poważnej prasy opiniotwórczej.

Rok 2006 to również rok dużej aktywności działań promocyjnych "Dziennika". Tytuł cały czas jest udoskonalany, ewoluują jego strony redakcyjne, jego dodatki, tak, aby w niedalekiej przyszłości był jedną z najlepszych pozycji opiniotwórczych na rynku.

Katarzyna Kolanowska, dyrektor promocji "Gazety Wyborczej":

To był intensywny rok, ale jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. "Gazeta" cieszy się niezmiennym zainteresowaniem czytelników, pomimo coraz większej konkurencji na rynku. Czytelnicy sięgają po "Wyborczą" szczególnie chętnie, kiedy dzieją się istotne wydarzenia polityczne i społeczne - wyraźnie pokazały to nasze bardzo dobre wyniki sprzedaży i czytelnictwa z wyborczej jesieni. Ta niezachwianie wysoka wartość opiniotwórcza "Gazety" to najważniejsze osiągnięcie redakcji tego roku. Cieszą również sukcesy promocyjne "Gazety" - udane cykle redakcyjne, popularne serie dodatków tematycznych ("Nowa Kuchnia Polska", "Leksykon Leków", "Nasz Papież. Jan Paweł II") oraz świetnie się sprzedające kolekcje "Biblioteki Gazety Wyborczej" (m. in. np. lektury szkolne; "Wielki Encyklopedyczny Atlas Świata", kolekcja dramatów Szekspira).

Przyzwyczailiśmy czytelników, że wciąż poprawiamy i uatrakcyjniamy Gazetę. W przyszłym roku pojawią się nowe cykle redakcyjne i kolekcje, cały czas zmienia się serwis internetowy, udostępniliśmy e-wydanie "Gazety". Reszta planów na przyszły rok to niespodzianki. Mamy nadzieję, że czytelnicy odpłacą nam lojalnością i niezmiennym zaufaniem, które są dla nas bardzo mobilizujące.

W czwartek na naszych łamach o minionym roku w Polskim Radiu opowiedzą dyrektorzy anten: Marcin Wolski, Krzysztof Skowroński i Jacek Sobala.
Media2