Łukasz Szewczyk02.03.2020 (9:05)brak komentarzy

BLIK wkracza na globalne platformy e-commerce

Adyen, który dostarcza rozwiązania płatnicze wielu wiodącym firmom na świecie, udostępni BLIKA w ramach swojego portfolio metod płatności. Dzięki temu globalne platformy e-commerce będą mogły zaoferować polskim kupującym możliwość zapłacenia w preferowany przez nich sposób.
BLIK
BLIK staje się coraz popularniejszy w płatnościach mobilnych dzięki unikalnemu modelowi realizacji transakcji. Szybkość, wygoda i bezpieczeństwo to kluczowe korzyści dla użytkowników bankowości mobilnej. BLIK łączy te elementy w optymalny sposób. Rozwiązanie stworzone w Polsce jest już dostępne w całym e-commerce w naszym kraju i coraz śmielej wychodzi za granicę. Popularność BLIKA jest doceniana przez międzynarodowych dostawców płatności, którzy mają w swoim portfolio globalnych graczy e-commerce. Teraz użytkownicy BLIKA będą mogli płacić na międzynarodowych stronach korzystających z rozwiązań Adyen.
- BLIK stał się pierwszym wyborem płatności w Internecie w Polsce, ale klienci coraz chętniej kupują również w zagranicznym e-commerce. Globalni dostawcy platform płatniczych chcą mieć pewność, że ich klienci będą mogli korzystać ze swojej ulubionej metody płatności. To kolejny ważny moment w międzynarodowym rozwoju BLIKA. Jesteśmy przekonani, że ta tendencja się utrzyma, dzięki czemu coraz więcej sklepów internetowych na świecie będzie miało BLIKA w swojej ofercie metod płatności. Kolejnym krokiem we współpracy z Adyen jest integracja techniczna. Będzie ona gotowa już w marcu tego roku. Następnie klienci Adyen będą mogli wdrożyć BLIKA na swoich platformach. mówi Monika Król, Wiceprezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Adyen zapewnia nowoczesną infrastrukturę end-to-end łączącą przedsiębiorstwa bezpośrednio ze wszystkimi głównymi systemami i metodami płatności preferowanymi przez konsumentów na całym świecie. Adyen udostępnia bezproblemowe płatności w kanałach internetowych, mobilnych i w sklepach stacjonarnych. Umożliwia firmom tworzenie spójnych doświadczeń we wszystkich kanałach sprzedaży, aby poprawić całą ścieżkę zakupową klientów.

- Cieszymy się, że możemy współpracować z BLIKIEM, aby tworzyć bezpieczne i wygodne rozwiązania płatnicze, które zapewnią sprzedawcom i kupującym możliwość płacenia jednym kliknięciem czy z wykorzystaniem płatności powtarzalnych. Sprzedawcy mogą w pełni kontrolować proces realizacji transakcji BLIKIEM, bez żadnych przekierowań, co wciąż jest unikalnym standardem w branży. Adyen wspiera metody płatności online w Polsce od 2010 roku i cieszymy się, że nasza duża międzynarodowa baza klientów jest teraz w stanie zaoferować polskim klientom ich preferowaną metodę płatności - mówi Jakub Czerwiński, Wiceprezes Sprzedaży, CEE Adyen.

W 2019 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali ponad 217 milionów transakcji. To więcej niż w ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania systemu (135 milionów). Trzy z czterech transakcji BLIKIEM to zakupy online, wzrosty można zobaczyć również w innych kanałach.