Łukasz Szewczyk12.03.2020 (10:03)3 komentarze

Grupa Cyfrowy Polsat: Ponad 5 mln usług abonamentowych TV, ponad 1 mld zł zysku netto

Grupa Cyfrowy Polsat czwarty kwartał 2019 roku kończy spadkiem liczby telewizyjnych usług do ponad 5,03 mln - wynika z raportu finansowego spółki. Już prawie 2 mln klientów, korzysta z oferty usług łączonych SmartDOM
Cyfrowy Polsat
Na koniec grudnia 2019 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,038 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 60 tys. rok do roku), w tym 1,192 mln usług multiroom (wzrost o 32 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 161,2 tys. aktywnych usług (wzrost o 65,6 tys. rok do roku).
W ujęciu kwartalnym, w porównaniu do trzeciego kwartału, w ostatnim kwartale 2019 roku Grupa Cyfrowy Polsat notuje spadek o 39 tys. aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym oraz wzrost o 18,4 użytkowników płatnej telewizji w systemie pre-paid.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 1,993 mln klientów (wzrost o 197 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 6,05 mln.

Łączna liczba klientów abonamentowych Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła 5,637 mln, co oznacza spadek o 69 tys. w ujęciu rocznym. Każdy z nich posiada średnio 2,61 usługi z portfolio Grupy (telewizja / telefon / internet). Z kolei łączna liczba usług kontraktowych wynosi 14,728 mln (wzrost o 463 tys. rok do roku). Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do poziomu 85,6 zł.

- Odnieśliśmy duży sukces na rynku multiplay. Po blisko sześciu latach od uruchomienia, program smartDOM jest największym w Polsce programem oferującym usługi łączone dla domu i rodziny. Korzysta z niego już ponad 2 miliony klientów, a łączna liczba posiadanych przez nich usług przekracza 6 milionów. Łącznie świadczymy ponad 14,7 mln usług kontraktowych, a wskaźnik rezygnacji klientów ponownie się obniżył i osiągnął rekordowo niski poziom 6,4% w skali roku, co jednoznacznie świadczy o tym, że nasi klienci są najbardziej lojalni - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

2019 rok był dla Grupy Polsat kolejnym okresem bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń znalazły się: wdrożenie koncepcji "TV/Internet/Telefon. Dla każdego. Wszędzie", rozszerzenie oferty sportowej premium (kanały Canal+ Sport 3 i 4 ), podpisanie umowy JV z Discovery oraz TVN z intencją stworzenia wspólnej platformy OTT agregującej polskojęzyczny kontent, strategiczny alians z Asseco Poland oraz rozpoczęcie budowy pierwszej komercyjnej sieci 5G. Już 2 mln klientów Grupy korzysta z usług łączonych, a lojalność abonentów rośnie - po raz kolejny wskaźnik odejść klientów był na rekordowo niskim poziomie 6,4%. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych - przychody Grupy wyniosły blisko 11,7 mld zł, EBITDA - 4,2 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 1,1 mld zł.

- W 2019 roku w myśl naszej idei strategicznej "Telewizja/Internet/Telefon. Dla każdego. Wszędzie" konsekwentnie pracowaliśmy nad rozwojem naszych usług tak, by były dostępne dla wszystkich polskich rodzin, w wygodny sposób i w różnych technologiach. Wprowadziliśmy dwie nowe usługi telewizyjne dostępne za pośrednictwem Internetu - telewizję kablową w technologii IPTV i telewizję internetową z dekoderem OTT. Z kolei dzięki dostępowi do infrastruktury Netii rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu stacjonarnego - także w technologii światłowodowej o prędkości do 1 Gb/s - który dociera do 2,7 mln domów w całej Polsce - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Komentarze (1 - 3 z 3)

To ostatni rok tak dobry dla tv platnej zaraz zobaczycie jak ludzie beda zrewać wszystkie umowy które podpisali bo telewizja juz nie jest ważna dla nas .
A po za tym tam w dobie kryzysu nic nie ma sportu nie bedzie filmow tez nie bedzie ja podejewam że za 2 lata to wszystko padnie nawet vod
 5  
@G34pol,
Telewizja naziemna cyfrowa DVB-T / T2 będzie się rozwijać. Serwisy płatne VOD (typu Netflix, Disney, Amazon, inne) będą się rozwijać. Płatna telewizja w kablówkach/platformach będzie się zwijać. Bo po co komu 150 kanałów z czego na 130 lecą reklamy non stop ?
 6  
Dokładnie, ludzie albo przejdą na darmową DVB-T 2 z 40 kanałami z reklamami albo będą dokupywać płatne serwisy VOD. Bez reklam.
Era setki kanałów w pakietach mija.
 4