Łukasz Szewczyk26.03.2020 (8:10)brak komentarzy

Wprost od kwietnia tylko w wersji elektronicznej. "Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość"

Zarząd PMPG Polskie Media zmienia modelu wydawniczy tygodnika Wprost. Od kwietnia 2020 roku treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020 roku.
Wprost
Wprost
Jak tłumaczy wydawca, decyzja została podyktowana rozwojem sytuacji w kraju w następstwie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. W związku z ogłoszeniem w dniu 20 marca 2020 roku stanu Epidemii, a wcześniej stanu zagrożenia epidemiologicznego, wprowadzone zostały w całym kraju ograniczenia i zalecenia dla obywateli oraz przedsiębiorców. Przynoszą one negatywne skutki w postaci ograniczenia liczby sprzedawanych egzemplarzy, co za tym idzie spadek przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży egzemplarzowej i powierzchni reklamowej oraz braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki Wprost.
Biorąc pod uwagę opisaną sytuację oraz prognozy związane z rozwojem spółki AWR "Wprost" podjęto decyzję o rezygnacji z wydawania drukowanej wersji tygodnika Wprost. Rezygnacja z wydawania drukowanej wersji tygodnika nie oznacza jednak rezygnacji z przygotowywania jego elektronicznej/cyfrowej wersji. Nowe e-wydania tygodnika pojawią się w zaktualizowanej wersji i formacie.

- Pogłoski o śmierci prasy drukowanej nie wydają się przedwczesne i przesadzone. Prasa jaką znamy odchodzi w przeszłość - powiedział Michał M. Lisiecki założyciel PMPG, wydawca Wprost. - Mamy do czynienia z sytuacją wysoce nieprzewidywalną. Trudno się przygotować na coś takiego jak obecna pandemia. Im szybciej przystosujemy się do nowej sytuacji tym większe szanse na przetrwanie firmy. Mamy plan na zmianę i go dynamicznie wdrażamy. Marka "Wprost" jest liderem wśród serwisów internetowych tygodników opinii. I w tym kanale cyfrowej dystrybucji treści będzie się dalej rozwijać - dodaje.