Łukasz Szewczyk27.03.2020 (14:09)brak komentarzy

"Siostry Siostrom". Nowa akcja społeczna Ofeminin.pl

Portal Ofeminin rozpoczyna nową akcję społeczną "Siostry Siostrom", która ma na celu wsparcie polskich pielęgniarek, położnych, ratowniczek medycznych i innych kobiet pracujących w służbie zdrowia.
Siostry Siostrom
W Polsce pracuje obecnie ponad 230 tys. pielęgniarek. Jest to zawód wykonywany przede wszystkim przez kobiety, które stanowią aż 78 proc. personelu. Ofeminin.pl publikuje ich niezwykłe historie i zwraca uwagę na wyzwania, z jakimi się mierzą.
- Dla Ofeminin to ważny temat, bo ten zawód jest niemal całkowicie zdominowany przez kobiety. Idea siostrzeństwa i wspierania się wzajemnie na rynku pracy i w życiu prywatnym jest dla nas od początku najważniejszą wartością. Akcja to wyraz wsparcia dla polskich pielęgniarek, które aktualnie są na froncie walki z koronawirusem, a jednocześnie stanowią niedocenianą - finansowo i społecznie, grupę. Cykl materiałów ma na celu zwrócić uwagę na ich ciężką pracę, a zebrane środki umożliwią dotarcie z pomocą psychologiczną do tych z nich, które pracują pod największą presją - mówi Martyna Wyrzykowska, redaktor naczelna Ofeminin.

Akcja została zainaugurowana w "Onet Rano". Gośćmi Iwony Kutyny były Martyna Wyrzykowska, redaktor naczelna Ofeminin oraz dr Grażyna Wójcik, prezes Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego, która opowiedziała o nowej rzeczywistości zawodowej i organizacyjnej, z którą aktualnie mierzą się pielęgniarki.

Redakcja Ofeminin uruchomiła również charytatywną zbiórkę na portalu Zrzutka.pl. Zebrane pieniądze trafią na konto Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego i posłużą do zorganizowania szkoleń prowadzonych przez psychologów (lub innych wykwalifikowanych instruktorów) z zakresu komunikacji i współpracy interpersonalnej, asertywności i radzenia sobie w sytuacji kryzysowej oraz wsparcia pokryzysowego, a także do zakładania grup wsparcia i rozprzestrzeniania informacji o szkoleniach otwartych dla wszystkich pielęgniarek.

Kampania wspierająca Inicjatywę została przygotowana przez dział marketingu Ringier Axel Springer Polska, a logo akcji stworzyła Elisa Minetti, dyrektor kreatywna PLNY LALA.