Łukasz Szewczyk29.04.2020 (16:28)1 komentarz

Gazeta Wyborcza w programie Google na rzecz wzmocnienia oferty subskrypcji cyfrowych

Gazeta Wyborcza znalazła się w gronie ośmiu europejskich wydawców wybranych do programu The GNI Subscriptions Lab. Wraz z mediami z siedmiu krajów zespół dziennika będzie pracować nad wzmocnieniem oferty subskrypcji cyfrowych dzięki wymianie doświadczeń wydawców i wspólnemu szukaniu najbardziej efektywnych rozwiązań.
Nowa Wyborcza.pl
W kwietniu 2020 roku poznaliśmy uczestników programu the Google News Initiative (GNI) Subscriptions Lab, realizowanego przez Google wspólnie z międzynarodową organizacją International News Media Association (INMA) oraz FT Strategies, zespołem doradczym "The Financial Times".
The GNI Subscriptions Lab to zaplanowany na dziewięć miesięcy program, który ma pomóc europejskim wydawcom wzmocnić możliwości ich cyfrowych ofert subskrypcyjnych i zwiększyć przychody z nimi związane.

Spośród 54 zgłoszeń do programu wybrano 8 redakcji: 'La Croix' (Francja), 'Dennik N' (Słowacja), "Gazeta Wyborcza" (Polska), 'The Independent' (Wielka Brytania), 'Kurier' (Austria), "MittMedia" (Szwecja), 'El Mundo' (Hiszpania) i 'RP Online' (Niemcy).

W ramach The GNI Subscriptions Lab europejscy wydawcy będą wspólnie szukać możliwości ulepszenia każdego etapu subskrypcji cyfrowych, podzielą się też swoimi sukcesami oraz wiedzą niezbędną do realizacji tego procesu. Będą eksperymentować z nowymi rozwiązaniami, np. próbując wprowadzać rozwiązania z jednego kraju do drugiego, a także wykorzystywać doświadczenia organizatorów programu. Celem działań jest przyczynienie się do zbudowania trwałego modelu biznesowego mediów opartego na płatnych subskrypcjach.

- Udział w The GNI Subscriptions Lab cieszy nas dzisiaj jeszcze bardziej, niż w chwili ogłoszenia wyników rekrutacji. Chociaż obecny czas to okres wytężonej pracy dla mediów, a program jest intensywny, to jesteśmy przekonani, że skupienie się na wspólnym celu oraz praca pod okiem doświadczonych kolegów z 'Financial Times', INMA i Google znacząco przyspieszy rozwój naszego biznesu subskrypcyjnego - mówi Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl.

- To ważne, aby wszyscy wydawcy szukali nowych sposobów na zwiększenie wpływów pochodzących od czytelników, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość swoim biznesom, zwłaszcza w tych niepewnych czasach. Nasze partnerstwo z FT Strategies i INMA umożliwi im testowanie i opracowywanie nowych modeli biznesowych, a jednocześnie jest częścią zobowiązania Google, by jeszcze intensywniej działać na rzecz mediów w erze cyfrowej w ramach naszego programu Google News Initiative - dodaje Richard Gingras, wiceprezes Google

Efekty prac prowadzonych w ramach The GNI Subscriptions Lab zostaną przedstawione w październiku 2020 roku, w czasie konferencji the INMA Media Innovation Week.=

Komentarze (1 - 1 z 1)

Gratulacje dla Wyborczej. Jest bezkonkurencyjna w PL i pozostałe wydawnictwa mogą tylko zazdrościć. Strategia przyjęta w analogi do austriackiego Kuriera przynosi efekty!
Tak trzymać !
 6