Łukasz Szewczyk06.05.2020 (13:01)8 komentarzy

Startuje Empik Music. Polska aplikacja streamingowa, miliony utworów, autorskie playlisty

• Empik wkracza na nowy rynek i rozszerza swoje portfolio produktowe o aplikację do streamingu muzyki - Empik Music.
• Miliony utworów największych wytwórni, tysiące tekstów piosenek oraz inspiracje muzyczne od gwiazd i ekspertów, m.in. autorską playlistę Wojciecha Manna
Empik Music
- Muzyka od zawsze stanowiła jeden z filarów działalności biznesowej Empiku, dlatego chcemy dalej umacniać pozycję rynkową w tym segmencie. Na podstawie struktury zakupów w naszych sklepach obserwujemy, że tradycyjne nośniki wciąż mają się bardzo dobrze. Od kilku lat postępuje jednak coraz silniejsze skierowanie do świata wirtualnego i przeniesienie muzyki do sfery digital. Poprzez wykorzystanie największych atutów naszej marki, takich jak doskonałe rozumienie rynku muzycznego oraz znajomość przede wszystkim polskich artystów i producentów a także doświadczenie technologiczne, rozpoczynamy działalność w świecie muzyki cyfrowej. Empik Music - w pełni polska aplikacja do streamingu - to dla naszej marki naturalny ruch w rozwoju oraz rozbudowa ekosystemu produktów i usług cyfrowych - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, Prezes Grupy Empik.
Empik Music oferuje dostęp do katalogu muzyki światowej oraz katalogu muzyki polskiej. Biblioteka systemu obejmuje kilka milionów utworów największych światowych wytwórni muzycznych, takich jak Universal Music Group, Warner Music Group czy Sony Music Entertainment, a także setek zagranicznych i polskich wytwórni niezależnych (m.in. Kayax) i jest stale rozszerzana - każdego dnia dodawana jest nowa muzyka. W aplikacji będą pojawiać się także utwory lub specjalne wykonania dostępne na wyłączność. Na użytkowników czekają autorskie playlisty największych gwiazd i ekspertów. Przez kilka pierwszych tygodni nową odsłonę swojej autorskiej, ekskluzywnej playlisty "To co lubię w moim klubie" będzie co wtorek prezentował Wojciech Mann, a na start aplikacji swoje muzyczne inspiracje zebrali m.in. sanah, Roksana Węgiel, PRO8L3M, Viki Gabor i wielu innych artystów.

Aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android (w wersji 6.0 i nowszych) i iOS (w wersji 12 i kolejnych). Użytkownicy posiadający aktywny abonament mogą swobodnie korzystać z niej także w trybie offline. W tym celu konieczne jest wcześniejsze pobranie wybranych utworów, albumów czy playlist do pamięci telefonu. System umożliwia także przenoszenie playlist dostępnych w innych serwisach streamingowych do aplikacji Empik Music.

W standardowej ofercie Empik udostępnia 30-dniowy bezpłatny okres próbny przy podpięciu karty kredytowej do konta i wyborze wariantu 1-miesięcznego abonamentu, a także trzy warianty abonamentu płatne z góry na 3-, 6- i 12-miesięcy. W przeciwieństwie do innych aplikacji streamingowych, dostęp do Empik Music na okres dłuższy niż miesiąc można opłacać także w stacjonarnych salonach Empik, bez konieczności łączenia konta w aplikacji z kartą kredytową. Abonenci Empik Premium zyskują więcej. Obecni i nowi użytkownicy usługi mogą aktywować aplikację Empik Music aż na 2 miesiące za darmo. Pakiet ten wciąż można aktywować bezpłatnie na 60 dni w ramach trwającej aż do odwołania promocji.

- Analiza barier związanych z użytkowaniem aplikacji streamingowych pomogła nam w przygotowaniu oferty odpowiadającej potrzebom klientów, m.in. uwzględniającej możliwość płatności za abonament nie tylko online, ale także w salonach stacjonarnych. Osoby, które nie chcą podpinać karty kredytowej do wirtualnego konta w aplikacji, mogą opłacać usługę równie wygodnie w kasach naszych sklepów. Dzięki Empik Music umożliwiamy klientom dostęp do tej samej muzyki, którą do tej pory kupowali w Empiku, ale w wersji streamingowej, z której można korzystać za pomocą smartfona w dowolnym miejscu i czasie. Liczymy na to, że dzięki wprowadzanym udogodnieniom uda nam się przekonać do nowej formy odkrywania muzyki także tę część klientów, która do tej pory nie była przekonana do rozwiązań mobilnych - mówi Łukasz Kmiecik, New Business Director w Empiku

Komentarze (1 - 8 z 8)

nie wróżę dużego sukcesu bo cenowo są porównywalni z konkurencją
 7  
Może i są podobni, ale wciąż mogą zebrać kilka procent rynku. Na rynku jest też miejsce dla małych a Empik pokazał, że ładnie zainwestował w EmpikGo.
Mówię więc sprawdzam, choć pewne zostanę przy Tidal i Spotify.
 11  
Nie ma szans ze spotify
 4  
Oferują to samo co np. Spotify czy YouTube Music, jaki to ma sens? Jak chcą się przebić nie dając nic więcej co dwóch gigantów? Spóźnili się z tą aplikacją o jakieś 5 lat :)
 5  
Szczerze, nawet za darmo bym nie skorzystał.
Użytkuje spotify, przez rok miałem z play Tidal - używałem 20min.
 4  
Cytat z oficjalnej strony:
"Utwory na potrzeby strumieniowana przechowywane są w 3 wersjach plików w bitrate’ach: 96 kbps (normalna), 160 kbps (wysoka) i 320 kbps (bardzo wysoka) podawanych w zależności od jakości łącza i preferencji użytkownika."

96 kb/s - normalna?!
320 kb/s - bardzo wysoka?!

Podziękuję.

Pewnie znajdzie się trochę ludzi, którzy będą woleli płacić za polską usługę.
 0  
I tak wszyscy co mieli mieć mają już Spotify więc ich aplikacja tylko koszty wygeneruje, a nie zysk. No ale na prezentacji w Excelu zapewne wyglądało pięknie.
 3  
Dla starszego słuchacza nie ma nic ciekawego.
 2