Łukasz Szewczyk14.05.2020 (12:00)4 komentarze

Grupa Cyfrowy Polsat: Spadek do 4,9 mln usług abonamentowych TV

• Grupa Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale 2020 roku notuje spadek liczby telewizyjnych usług abonamentowych
• Stabilna baza 5,6 mln klientów kontraktowych
• Ponad 2 mln klientów w Smart DOM
Cyfrowy Polsat
Na koniec marca 2020 roku Cyfrowy Polsat posiadał 4,992 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 85 tys. rok do roku), w tym 1,187 mln usług multiroom (wzrost o 20 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 171,9 tys. aktywnych usług (wzrost o 27,4 tys. rok do roku).
W ujęciu kwartalnym, w porównaniu do czwartego kwartał poprzedniego roku, Grupa Cyfrowy Polsat notuje spadek o 46 tys. aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym oraz wzrost o 10,7 użytkowników płatnej telewizji w systemie pre-paid.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 2,012 mln klientów (wzrost o 157 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 6,12 mln.

Łączna liczba klientów abonamentowych Grupy Cyfrowy Polsat wyniosła 5,601 mln, co oznacza spadek o 71 tys. w ujęciu rocznym. Każdy z nich posiada średnio 2,64 usługi z portfolio Grupy (telewizja / telefon / internet). Z kolei łączna liczba usług kontraktowych wynosi 14,796 mln (wzrost o 466 tys. rok do roku). Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do poziomu 85,4 zł.

I kwartał 2020 r. w Grupie Cyfrowy Polsat_infografika_s
I kwartał 2020 r. w Grupie Cyfrowy Polsat_infografika_s
- Pod względem wyników operacyjnych to był dla nas bardzo dobry kwartał, nawet jeśli odzwierciedlił się na nim nieco wpływ wprowadzenia stanu epidemii. Świadczymy już blisko 14,8 mln usług kontraktowych, a ponad 2 miliony klientów korzysta z usług łączonych. To ogromny sukces programu smartDOM, który jest największym tego typu programem oferującym usługi dla domu i rodziny. Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na wzrost średniego przychodu od klienta oraz ponownie bardzo niski wskaźnik rezygnacji. Wyniósł on zaledwie 6,6% w skali roku, co świadczy o ogromnie wysokiej lojalności naszych klientów - podkreśla Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - W obszarze przenoszenia numerów Plus ponownie triumfował i także ten rok otworzył jako lider, dodatkowo będąc jedynym operatorem infrastrukturalnym, który miał dodatni bilans. Bardzo dobre wyniki pokazała też ostatnio Netia - gratuluję i cieszę się z udanej współpracy, która przekłada się na konkretne wyniki - dodaje Maciej Stec

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 263 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wyniósł 28,1%.

- Rynek reklamowy bardzo szybko reaguje na zmiany sytuacji makroekonomicznej i jest podatny na spowolnienie gospodarcze. Mimo konieczności przerwania programów na żywo i wielu produkcji z ramówki wiosennej, byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej. Dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu była zgodna z trendem rynkowym, a nasze udziały w rynku wyniosły ponad 28% - mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu Telewizji Polsat

Był to także bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych - przychody Grupy wyniosły 2,85 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto osiągnął poziom 184 mln zł.

Komentarze (1 - 4 z 4)

I dobrze,cyfrowy Polsat to porażka.O sto razy lepsza platforma Canal+
 2  
W drugim kwartale ja od nich odchodzę. Nie mniej jednak Plus trzyma poziom, mam tam 2 telefony i myślę o przeniesieniu tam rodziny :)
 1  
A dane z nc+ kiedy?
 1  
Mam koniec umowy w nc+ ale oni wcale nie dzwonia z oferta jeszcze nigdy tak nie bylo zawsze byl telefon za telefonem
 0