Łukasz Szewczyk28.08.2020 (15:57)3 komentarze

Grupa Cyfrowy Polsat: Ponad 5 mln usług abonamentowych TV

• Grupa Cyfrowy Polsat w drugim kwartale 2020 roku notuje spadek liczby telewizyjnych usług abonamentowych
• Ponad 2 mln klientów w Smart DOM
Cyfrowy Polsat
Na koniec czerwca 2020 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,001 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 58 tys. rok do roku oraz wzrost o 9 tys. w porównaniu z poprzednim kwartałem), w tym 1,197 mln usług multiroom (wzrost o 23 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 93 tys. aktywnych usług (wzrost o 6 tys. rok do roku).
Z kolei liczba usług konfrontatywnych telefonii komórkowej (Plus) plasuje się na poziomie 8,189 mln (wzrost o 591 tys.), a usług pre-paid 2,364 mln (spadek o 54 tys.). Natomiast liczba usług konfrontatywnych internetu komórkowego wynosi 1,790 mln (spadek o 5 mln) oraz 68 tys. (spadek o 34) w systemie pre-paid.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 2,028 mln klientów (wzrost o 130 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 6,19 mln.

- W czasie zamknięcia gospodarki segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym mierzył się z wieloma wyzwaniami, m.in. w obszarach sprzedaży i obsługi klienta. Jednak nasze natychmiastowe i zdecydowane działania przyniosły efekt, co potwierdzają dane za drugi kwartał. Mimo bezprecedensowej sytuacji odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne i wyraźny organiczny wzrost. Nasz flagowy program smartDOM rósł stabilnie o 7% rocznie. Bazę klientów usług pakietowych zwiększyliśmy o 130 tys., a łącznie posiadają oni już 6,2 mln usług. Kolejny raz osiągnęliśmy bardzo niski wskaźnik odejść na poziomie 6,4%, co nieustająco świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i ich zadowoleniu z naszych usług. Z kolei po otwarciu pełnej sieci sprzedaży szybko przywróciliśmy również świetne wyniki sprzedażowe w obszarze sprzętu telekomunikacyjnego - komentuje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

- Łącznie świadczymy już blisko 15 mln usług kontraktowych, a duża część wzrostu bazy - blisko 200 tys. - została wypracowana właśnie w drugim kwartale, kiedy restrykcje związane z COVID-19 były największe. Naszym strategicznym celem jest budowa wartości klienta, co realizujemy bardzo konsekwentnie, bo średni przychód od klienta wzrósł do 86,5 zł - podkreśla Maciej Stec.

Przychody Grupy wyniosły 2,86 mld zł, skorygowana EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 291 mln zł.

Komentarze (1 - 3 z 3)

O co chodzi z tymi konfrontatywnymi usługami?
 3  
Dzień dobry, czy Państwo w ogóle robicie korektę tego, co publikujecie? Materiał roi się od błędów: "usługi konfrontatywne" - jakie usługi???, "liczba usług konfrontatywnych internetu komórkowego wynosi 1,790 mln (spadek o 5 mln)" - jakie 5 milionów??? raczej 5 tysięcy proszę Państwa - proszę sprawdzić w raporcie CP..., "68 tys. (spadek o 34) w systemie pre-paid" - spadek o 34 czego? jabłek? tysięcy? a może procent? Wstyd...
 2  
odkąd płacą mi za oglądanie reklam jestem abo polsatu
 0