13.10.2020 (13:13)8 komentarzy
Słuchalność radia: Liderem RMF FM, duży spadek Trójki, zyskują TOK FM i Antyradio
• W okresie letnim RMF FM utrzymuje pozycję lidera wśród ogólnopolskich stacji radiowych - wynika z najnowszego raportu Radio Track
• Największy spadek ponownie notuje radiowa Trójka, sporo zyskuje TOK FM
• Największy spadek ponownie notuje radiowa Trójka, sporo zyskuje TOK FM

Największy udział w czasie słuchania stacji radiowych, w okresie od lipca do września 2020 roku, notuje RMF FM - 28,5 proc. (wzrost o 0,2 pkt. proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej). Drugie miejsce utrzymuje Radio Zet z wynikiem 12,1 proc. (spadek o 0,2 pkt. proc.). Trzecią pozycję w rankingu zajmuje radiowa Jedynka z wynikiem 5,6 proc. (spadek o 0,5 pkt. proc.), a czwartą pozycję VOX FM - 3,6 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Pierwszą piątkę zamyka radio radiowa Trójka - 3,3 proc. (spadek o 1,3 pkt. proc.).
Kolejne miejsca rankingu słuchalności stacji ogólnopolskich zajmują: TOK FM - 2,4 proc. (wzrost o 0,5 pkt. proc.), AntyRadio - 2,4 proc. (wzrost o 0,3 pkt. proc.), RMF Classic - 1,4 proc. (wzrost o 0,3 pkt. proc.), Radio Maryja - 1,1 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.), Polskie Radio 24 - 0,5 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.), Radiowa Dwójka - 0,5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.), Muzo.FM - 0,3 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.).
Dane dotyczące badania:
- lipiec 2020 : wrzesień 2020 (wielkość: 21 098)
- lipiec 2019 : wrzesień 2019 (wielkość: 21 034)
- Grupy celowe: wszystkie przypadki
- Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Kolejne miejsca rankingu słuchalności stacji ogólnopolskich zajmują: TOK FM - 2,4 proc. (wzrost o 0,5 pkt. proc.), AntyRadio - 2,4 proc. (wzrost o 0,3 pkt. proc.), RMF Classic - 1,4 proc. (wzrost o 0,3 pkt. proc.), Radio Maryja - 1,1 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.), Polskie Radio 24 - 0,5 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.), Radiowa Dwójka - 0,5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.), Muzo.FM - 0,3 proc. (spadek o 0,1 pkt. proc.).
Udział w czasie słuchania ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji radiowych | |||
Lp. | Radio | lipiec 2020 : wrzesień 2020 | lipiec 2019 : wrzesień 2019 |
---|---|---|---|
1. | RMF FM | 28,5% | 28,3% |
2. | Radio ZET | 12,1% | 12,3% |
3. | Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 5,6% | 6,1% |
4. | VOX FM | 3,5% | 3,4% |
5. | Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 3,3% | 4,6% |
6. | Radio TOK FM | 2,4% | 1,9% |
7. | AntyRadio | 2,4% | 2,1% |
8. | RMF Classic | 1,4% | 1,1% |
9. | Radio Maryja | 1,1% | 1,2% |
10. | Polskie Radio 24 | 0,5% | 0,6% |
11. | Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,5% | 0,4% |
12. | Muzo.fm | 0,3% | 0,4% |
Udział w czasie słuchania ogólnopolskich i ponadregionalnych stacji radiowych (źródło Radio Track, Millward Brown SMG/KRC)
- lipiec 2020 : wrzesień 2020 (wielkość: 21 098)
- lipiec 2019 : wrzesień 2019 (wielkość: 21 034)
- Grupy celowe: wszystkie przypadki
- Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Komentarze (1 - 8 z 8)
Są serwisy streamingowe tj. Spotify, Tidal, Deezer
Są radia internetowe tj. Weszło, Wnet czy RNŚ
I na końcu są składanki internetowe na Open.fm gdzie mamy do wyboru każdy gatunek muzyczny lub wykonawcę.
Po co się ograniczać ramówkami, reklamami i konkursami w tle?
W Trójce od dawna prosiło się od odmłodzenie anteny. Dlatego bardzo dobrze, że Trójkę oczyszczono z emerytowanych redaktorów. Moim zdaniem jeśli ktoś ma powyżej 70 lat, powinien spoczywać na emeryturze, a nie męczyć słuchaczy sapiącym głosem i blokować przed mikrofonem miejsce dla młodych i żywiołowych radiowców. Wreszcie ktoś to zrozumiał i zrobił w Trójce porządek. Nie martwiłbym się przesadnie tym spadkiem słuchalności. Uważam, że musiała spaść, bo dotychczasowi słuchacze Trójki stracili swoje radio, a nowych słuchaczy nie da się pozyskać w jeden mig. Ale warto było zaryzykować. Zobaczymy za 2-3 lata, czy kierunek zmian okazał się trafiony. Jest szansa, że Trójka zacznie teraz zyskiwać nowych, młodych słuchaczy i powoli słupki będą iść w górę. Powiedzmy sobie szczerze: Trójki słuchali starsi ludzie. Wystarczyło posłuchać, kto telefonował do takich audycji jak "Zapraszamy do Trójki", "Za a nawet przeciw" czy "Muzyczna poczta Ukf"...
Utrzymywanie na siłę dotychczasowej formuły Trójki mogłoby zaowocować tym, że Trójka coraz bardziej starzałaby się ze swoimi słuchaczami, co ostatecznie też skończyłoby się spadkiem słuchalnoşci. Jedynka od wielu lat boryka się z takim problemem, bo się nie odmłodziła wtedy, kiedy było trzeba. Nie warto popełniać tego błędu w Trójce!!!
Pisowska "trujka" już jako szczątkowa stacyjka.