Łukasz Szewczyk12.01.2021 (16:19)1 komentarz

Wzrosty kanałów Grupy Kino Polska TV w 2020 roku

• Kanały telewizyjne Grupy Kino Polska TV w 2020 roku osiągnęły łącznie 2,30% udziału
w rynku oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, live), co oznacza wzrost
o prawie 17% rok do roku.
• Widzowie telewizyjni poświęcili kanałom Grupy dużo więcej czasu - w 2020 roku średni dzienny czas oglądania stacji nadawcy wyniósł 41 minut i 11 sekund (ATS, All 16-49, live) i był aż o 19 procent dłuższy niż w 2019 roku.
W 2020 roku spośród kanałów Grupy Kino Polska TV największe wzrosty udziału w rynku oglądalności zanotowały Kino Polska Muzyka (+50% rok do roku) i Kino Polska (+36% r/r). Dalej uplasowały się: naziemna Stopklatka, która ma największy udział w rynku wśród stacji nadawcy (+13,5% r/r), Kino TV (+13,3% r/r) oraz kanał naziemny Zoom TV (+7,5% r/r).
- Pod względem oglądalności 2020 rok był dla nas bardzo udany. Wzmocniliśmy jakość oferty programowej, wyemitowaliśmy sporo atrakcyjnych premier, zrealizowaliśmy największą od lat kampanię reklamową kanału Kino Polska, za którą wyróżniono nas w konkursie niezależnej kreacji Kreatura. Ponadto w 2020 roku widzowie bardziej zwrócili uwagę na mniejsze kanały tematyczne i dużo chętniej oglądali filmy oraz seriale - mówi Bogusław Kisielewski, Prezes Kino Polska TV SA.

Kanały Grupy Kino Polska TV zanotowały znaczące wzrosty średniego czasu oglądania (ATS, All 16-49, live). Rekordzistą jest tu kanał Kino Polska Muzyka, który wydłużył czas oglądania aż o 91,8% rok do roku. Dalej pod względem wzrostu wskaźnika ATS znalazły się: Kino Polska (+28,7% r/r), Stopklatka (+15,9% r/r), Zoom TV (+10,6% r/r) i Kino TV (+5% r/r).

- Tak dobre wskaźniki ATS naszych kanałów są bardzo pozytywnym sygnałem dla reklamodawców, bo oznaczają one, że widzowie coraz chętniej nas oglądają. Po lekkim spowolnieniu na początku pandemii, w czwartym kwartale 2020 notowaliśmy już pełne obłożenie reklamowe - dodaje Bogusław Kisielewski.

W 2020 roku w kanałach Grupy Kino Polska TV premiery miały m.in. seriale "Maleńkie morderstwa", "Gliniarze z Chicago", "Zabójcze umysły" (Zoom TV), "Hudson i Rex" (Stopklatka) i "Bibliotekarze" (Kino TV), a także polski hity filmowe, takie jak "Kiler" czy "Kiler-ów 2-óch" (Kino Polska).

Ofertę nadawcy można oglądać m.in. za pośrednictwem serwisu FilmBox On Demand (dla subskrybentów operatorów kablowych), w tym roku spółka uruchomi też odświeżoną wersję swojego serwisu VOD FilmBox. Ponadto Grupa dystrybuuje swoje treści na platformy cyfrowe, takie jak Cyfrowy Polsat i Canal+, platformy streamingowe / VOD, takie jak Orange, Play, TVP VOD, Ipla czy WP Pilot oraz platformy sprzętowe, takie jak Samsung i Huawei.

Komentarze (1 - 1 z 1)

TAK ALE ICH NANAŁY SA TYLKO W DROGICH PAKIETACH OD 60zł W CP.NP KINO POLSKA
CANAL+ I CYFROWY POLSAT 14.01.2021 (14:06:57)
 0