Łukasz Szewczyk20.01.2021 (15:34)13 komentarzy

HBO Max coraz bliżej Polski. Ogłoszono zespół zarządzający. "Jesteśmy gotowi na HBO Max w całej Europie"

• W tym roku HBO Max ma zadebiutować na wielu nowych rynkach, także w Polsce
• WarnerMedia ogłosiło, że obowiązki General Managera HBO Max w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) obejmie Christina Sulebakk, która wcześniej pełniła funkcję General Managera w HBO Europe.
HBO Max
Na nowym stanowisku Christina Sulebakk będzie odpowiedzialna za upgrade istniejących serwisów streamingowych HBO, które aktualnie dostępne są na europejskim rynku (HBO Nordic, HBO España, HBO Portugal oraz HBO GO w Europie Środkowo-Wschodniej), do HBO Max, co rozpocznie się w 2021 roku. Zajmie się także wprowadzaniem HBO Max na nowe rynki w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Christina Sulebakk będzie podlegać Johannesowi Larcherowi, zajmującemu stanowisko Head of HBO Max International.
Zgodnie z wcześniejszym komunikatem, upgrade serwisów streamingowych HBO dostępnych na terenie Europy do HBO Max rozpocznie się w drugiej połowie 2021 roku. Zanim to jednak nastąpi, serwisy streamingowe HBO Europe będą w dalszym ciągu zapewniać abonentom dostęp do oryginalnej oferty programowej.

Przypomnijmy, że HBO Max to należący do koncernu WarnerMedia serwis streamingowy D2C, oferujący wysokiej jakości rozrywkę. HBO Max to oferta programowa dla różnych grup odbiorców, w której znajdą się produkcje takich kultowych marek, jak m.in. HBO, Warner Bros., DC, Cartoon Network, Adult Swim czy Turner Classic Movies. Serwis został uruchomiony w Stanach Zjednoczonych w maju 2020 roku. W tym roku wejdzie także na rynki w Ameryce Łacińskiej i Europie, gdzie dotychczas działające serwisy HBO zostaną upgrade'owane do HBO Max (w Skandynawii, Hiszpanii, Europie Środkowej, krajach bałtyckich i Portugalii).

Christina Sulebakk zajmowała szereg kluczowych stanowisk kierowniczych w HBO Europe i odegrała ważną rolę we wprowadzaniu na rynek serwisów HBO Nordic, HBO España i HBO Portugal. Brała także aktywny udział w rozwoju usług streamingowych HBO w Europie Środkowej oraz opracowaniu strategii wejścia na rynek dla HBO Max LatAm. Dzisiaj przedstawiła skład swojego nowego zespołu kierującego HBO Max w regionie EMEA, którego członkowie mają spore doświadczenie na rynku platform streamingowych w Europie.

- Ze wsparciem ze strony takiego zespołu kadry kierowniczej, która ma bogate, wieloletnie doświadczenie na rynku platform streamingowych, oraz zespołami ich wysoko wykwalifikowanych specjalistów, jesteśmy w pełni gotowi, aby upgrade'ować serwisy streamingowe HBO do HBO Max w całej Europie, a także planować i wchodzić na nowe rynki w regionie EMEA w nadchodzących latach. Wiem, że mogę liczyć na wsparcie wszystkich naszych kolegów z WarnerMedia oraz członków globalnego zespołu HBO Max i bardzo cieszę się, że wspólnie z nimi przystępujemy do realizacji ambitnych planów związanych z HBO Max - powiedziała Christina Sulebakk.

Szefową zespołu Content Experience została Line Mykland, która będzie odpowiedzialna za rozwój i wdrażanie strategii programowej oraz wizji HBO Max w regionie EMEA - z naciskiem na dopasowanie jej do preferencji lokalnych widzów i lokalnej specyfiki. Mykland pracuje w HBO od 2012 roku i aktywnie uczestniczyła w pracach związanych z rozpoczęciem działalności serwisu HBO Nordic. Odegrała w HBO Europe kluczową rolę w rozwoju usług OTT oraz optymalizacji działań dotyczących programu, produktu, technologii i działań operacyjnych, aktualnie bierze aktywny udział w pracach związanych z wprowadzeniem na rynek HBO Max.

Roberto Soto poprowadzi dział Growth Marketing. Będzie on kierował pracami zespołów Commercial Strategy & Business Development, Subscriber Acquisition, CRM & Customer Service, Social, Brand, Digital Creative oraz Activations & Publicity. Roberto Soto dołączył właśnie do firmy, wnosząc rozległe doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w obszarze strategii i działań operacyjnych w serwisach streamingowych w Ameryce Łacińskiej, Stanach Zjednoczonych i Europie.

Brett Horowitz obejmie stanowisko szefa działu Data, Insights & Planning. Będzie odpowiedzialny za nadzorowanie pracy zespołów ds. finansów i strategii, oraz danych i analiz. Horowitz pracuje w koncernie WarnerMedia od ponad 17 lat. Swoją karierę rozpoczął w Nowym Jorku w biurze HBO, gdzie pełnił różne funkcje w dziale finansowym, wspierał międzynarodowe spółki HBO oraz działalność działu technicznego. Ostatnio Horowitz pełnił funkcję CFO w HBO Nordic w Sztokholmie.

Tobias Andersson obejmie stanowisko szefa działu prawnego regionu EMEA. Tobias dołączy do globalnego zespołu prawnego HBO Max, nadzorowanego przez Davida Ho. Andersson ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w segmencie usług OTT i serwisów streamingowych w Europie. W 2014 roku dołączył do spółki HBO Nordic jako General Counsel. Ostatnio pracował na stanowisku zastępcy General Counsel w HBO Europe.

Andreas Ferdinand będzie szefem działu Product Development. Ferdinand będzie raportował do regionu EMEA, jak również do globalnego działu produktu HBO Max, którym kieruje Sarah Lyons. Wraz z zespołem będzie rozwijać aplikację na wszystkich głównych platformach w regionie EMEA. Ferdinand ma 18 lat doświadczenia w obszarze rozwoju produktów konsumenckich dla branży telekomunikacyjnej i medialnej, w HBO Europe pracował od 2019 roku.

Mark Spivey zajmie stanowisko Talent Lead. Do jego obowiązków będzie należało opracowywanie strategii HR, która wspiera realizację priorytetów HBO Max i kształtuje kulturę organizacji w regionie EMEA. Spivey ma ponad 30 lat doświadczenia jako biznes partner i ekspert HR w międzynarodowych spółkach. Do zeszłego roku pracował na stanowisku Head of HR w HBO Europe, by po przejściu do WarnerMedia opracować założenia podejścia koncernu w zakresie rozwoju i budowania zaangażowania pracowników, ocen pracowniczych i efektywności pracy.

Zespół HBO Max EMEA będzie współpracował blisko z WarnerMedia International oraz Priyą Dogrą, President w WarnerMedia EMEA & Asia (z wyłączeniem Chin) oraz członkami jej zespołu, w tym Hannesem Heyelmannem (Programming), Antonym Rootem (Original Production), Pierrem Branco (Affiliate Sales) i Vanessą Brookman (Kids). Współpraca kierownictwa i podlegających im w wymienionych obszarach zespołów już się rozpoczęła i odgrywa kluczową rolę dla sukcesu HBO Max w regionie EMEA.

Komentarze (1 - 10 z 13)

Oby treść tez była „Max”
 18  
Ciekawe, czy pojawi się bardziej dopracowana aplikacja na Androida i smart TV z Androidem? Bo ta obecna od HBO jest wyjątkowo toporna i niewygodna.
 8  
To skoro "są gotowi", to może by tak wdrożyć zmiany od razu, skoro już w lutym abonenci dostaną bieda ofertę filmową, będącą pokłosiem pandemii? Czy planują przez minimum kwartał niemal nie oferować nowości?
 12  
@Lukkop No można się bać 7 lutego w ramach cyklu MegaNiedziela będzie emitowany film Casino Royal oby ten standard za bardzo się nie rozkręcił.
 5  
Oby to była lepsza aplikacja od HBO GO
 7  
Hbo go używam odkąd usługa ta weszła do naszego kraju. Co do aplikacji hbo go na android, w przypadku telefonu to nie miałem nigdy problemu ze znalezieniem filmu czy tez z jego odtwarzaniem.
 2  
dobra cena i możliwość podziału konta jak netflix.
 5  
No i apka na mojego smarta LG
 5  
Mam nadzieję że w HBO Max poprawią jakość i w końcu dodają dźwięk Dolby 5.1 bo na Atmos nie liczę.
 0  
Jeśli nie będzie tam Jacka i jego misji, to nie oglądam.
 10