Łukasz Szewczyk25.01.2021 (12:37)brak komentarzy

Nowa oferta pakietów cyfrowych Gazety Wyborczej i klub Wyborcza.pl

• Nowa oferta cyfrowej prenumeraty
• Od 25 stycznia 2021 r. czytelnicy zainteresowani cyfrowymi publikacjami Gazety Wyborczej mogą wykupić subskrypcję treści Wyborcza.pl i jednocześnie dołączyć do klubu Wyborcza.pl, oferującego m.in. bezpośredni kontakt z redakcją i uczestnictwo w spotkaniach online.
Nowa Wyborcza.pl
- Ostatni rok był dla wszystkich szczególny. Dla "Wyborczej" pandemia okazała się największym wyzwaniem w jej 30-letniej historii: z jednej strony ograniczenia i ryzyka w pracy dziennikarzy, a z drugiej wielkie zaufanie tysięcy nowych czytelniczek i czytelników, którzy szukali u nas rzetelnej informacji o koronawirusie - mówi Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

Z myślą o swoich odbiorcach zespół "Wyborczej" w 2020 r. nieustannie rozwijał ofertę czytelniczą. Między innymi w oparciu o wiedzę ekspertów i dziennikarzy działu Nauka od marca ub.r. na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika codziennie publikowane są wiarygodne teksty o pandemii. Dzięki korespondentom w USA i Europie oraz redakcjom w 27 polskich miastach "Wyborcza" opisuje ją z perspektywy zwykłych ludzi.

Do tego w 2020 r. pojawił się nowy magazyn "Wolna Sobota", dzięki porozumieniu z 'The New York Times' ukazywały się unikalne materiały związane z wyborami w USA przygotowane przez najważniejszą amerykańską redakcję, a w Wigilię miały premierę "Słówka. Magazyn o języku" z tekstami m.in. Jerzego Bralczyka i Michała Rusinka.

Wszystkie działania redakcji i zespołu "Gazety Wyborczej" przyczyniają się do systematycznego powiększania grona jej cyfrowych prenumeratorów - z oferty dziennika korzysta już ćwierć miliona subskrybentów. Jedni śledzą przede wszystkim wielką politykę, inni newsy ze swego miasta, a jeszcze inni czytają reportaże "Dużego Formatu" czy wywiady w "Wysokich Obcasach". Ostatni rok pokazał też, że dla wielu z odbiorców, poza lekturą "Wyborczej", ważny jest również kontakt z redakcją i możliwość wpierania za jej pośrednictwem spraw ważnych dla wszystkich, jak np. Ogólnopolski Strajk Kobiet, na rzecz którego w ramach tzw. prenumeraty solidarnościowej zebrano 700 tys. zł.

Wyniki "Gazety Wyborczej" w zakresie sprzedaży prenumerat cyfrowych plasują zespół dziennika w gronie liderów cyfrowej transformacji prasy w Europie i na świecie. W najnowszym raporcie "Global Digital Subscription Snapshot 2020", opublikowanym w grudniu 2020 r. przez międzynarodowe stowarzyszenie FIPP, "Gazeta Wyborcza" z ponad 240 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych zajęła 11. miejsce wśród wszystkich europejskich tytułów prasowych i 24. na świecie.

Nowa oferta pakietów cyfrowych "Gazety Wyborczej"
Od 25 stycznia 2021 roku internauci zainteresowani ofertą cyfrową "Gazety Wyborczej" będą mieć do wyboru nie tylko dwa rodzaje prenumeraty: podstawową i premium, ale też nowy Pakiet Klubowy, przygotowany z myślą o tych czytelnikach i czytelniczkach, którzy traktują "Wyborczą" jako "swoją gazetę". Zmienią się także pierwsze dwa pakiety: Podstawowy zadowoli prenumeratorów szukających informacji, opinii i dziennikarskich śledztw, a Premium będzie zawierać dodatkowo sekcję z tekstami europejskich partnerów dziennika, m.in. "Die Welt", "Le Figaro", "El Pais", "La Repubblica" i innych.

W dniu startu nowej oferty zespół dziennika przeniesie dotychczasowych prenumeratorów pakietu podstawowego na nową, bogatszą platformę Premium, a osoby z dawną prenumeratą Premium staną się członkami Klubu Wyborcza.pl (bez zmian warunków rozliczeniowych i cenowych).

- Wprowadzenie nowej oferty to doskonały moment, żeby podziękować i odwdzięczyć się naszym dotychczasowym, wiernym czytelniczkom i czytelnikom - dla wszystkich, którzy byli naszymi prenumeratorami do tej pory, warunki subskrypcji będą jeszcze korzystniejsze - wyjaśnia Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl. - Podstawą do stworzenia nowej oferty były wyniki badania przeprowadzonego na dużej grupie respondentów. Dzięki nim wiemy, że spora część naszych czytelników czeka na właśnie taką ofertę jak Pakiet Podstawowy, umożliwiający głównie dostęp do wiarygodnych tekstów informacyjnych. Jednocześnie Pakiet Klubowy jest odpowiedzią na potrzeby zaangażowanych prenumeratorów, którym zapewni on możliwość bycia w bezpośrednim kontakcie z redakcją, dzielenia się swoimi opiniami i wpływu na działania "Wyborczej". Jesteśmy przekonani, że pakiety w nowej odsłonie będą też jeszcze atrakcyjniejsze dla nowych subskrybentów, np. tych czytelników, którzy przyzwyczajeni są do papierowej wersji "Gazety Wyborczej" - dodaje.

W ramach nowej oferty będzie można wybrać:
• Pakiet Podstawowy - newsy, śledztwa, opinie
Pakiet Podstawowy, zapewnia dostęp do Wyborcza.pl, bez magazynów i serwisów lokalnych, w przeglądarce na komputerze, tablecie i smartfonie, można wykupić na 4 tygodnie w cenie 19,90 zł.
• Pakiet Premium - więcej, niż w "Wyborczej"
Pakiet Premium, obejmuje pełen dostęp do strony Wyborcza.pl i aplikacji mobilnej "Gazety Wyborczej", a także magazynów, m.in. "Książek. Magazynu do czytania" i 27 serwisów lokalnych, będzie kosztować 29,90 zł na 4 tygodnie.
• Pakiet Klubowy - zaproszenie do wnętrza "Wyborczej"
Pakiet Klubowy, obok wszystkich opcji Pakietu Premium, umożliwia też przekazanie 2 dodatkowych prenumerat bliskim osobom oraz korzystanie z dodatkowych opcji umożliwiających bezpośredni kontakt z "Gazetą Wyborczą" i udział w spotkaniach organizowanych przez redakcję. Jego cena wynosi 49,90 zł na 4 tygodnie.

Wszystkie pakiety można też kupić w wersji na rok.

Nowi użytkownicy będą mogli skorzystać z oferty promocyjnej Wyborcza.pl, zapewniającej dostęp do treści dziennika za 1 zł przez pierwsze 4 tygodnie subskrypcji we wszystkich 3 pakietach (po tym okresie przejdą na standardową cenę).