Łukasz Szewczyk01.03.2021 (12:15)brak komentarzy

Dominika Olszyna nową naczelną Lifestyle Onet. Grzegorz Dobek nowym szefem Plejady

• Ringier Axel Springer Polska stawia na dalszy intensywny rozwój treści w kategoriach Styl Życia i Premium.
• Dominika Olszyna od 15 marca obejmuje stanowisko redaktor naczelnej rozszerzonego obszaru Lifestyle Onet, który oprócz dotychczasowych serwisów jak Onet Kobieta, Onet Facet, Onet Dziecko i Onet Gotowanie obejmie również Onet Kulturę.
• Grzegorz Dobek zostaje nowym szefem Plejady.
- Pandemia zmieniła świat. Inaczej wygląda nasze życie zawodowe, ale przede wszystkim inaczej wygląda nasze życie prywatne. O wiele mocniej skoncentrowało się wokół domu, rodziny, związków, zdrowia, wolnego czasu, rozwijania pasji, popkultury. Treści z kategorii Styl Życia obejmują teraz znacznie więcej dziedzin. Chcemy, żeby Onet był dla użytkowników pierwszym źródłem informacji o zmianach społecznych i politycznych bezpośrednio wpływających na ich życie, o najnowszych trendach w edukacji, psychologii, zdrowiu, modzie, gotowaniu, designie, popkulturz - mówi Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny i dyrektor programowy Onetu. - To powód, dla którego rozbudowujemy ten obszar w Onecie. Chcemy stworzyć najbardziej kompleksowy, merytoryczny i nowoczesny serwis lifestylowy w Polsce. Dominika Olszyna jest idealną osobą na stanowisko szefowej Lifestylu w tej odsłonie. Ma nie tylko doświadczenie w zarządzaniu zespołami, ale również olbrzymie doświadczenie w dziennikarstwie lifestylowym i kulturalnym. Świetnie porusza się też w świecie biznesu - mówi Bartosz Węglarczyk.
Dominika Olszyna / Fot. materiały prywatne
Dominika Olszyna / Fot. materiały prywatne
Dominika Olszyna przejmie obowiązki od Małgorzaty Ohme i Katarzyny Janowskiej, które do tej pory kierowały redakcjami Onet Lifestyle i Onet Kultura. Małgorzata Ohme w nowej roli Ambasadorki RASP Lifestyle zajmie się rozwijaniem programu "Onet w Domu" i współtworzeniem nowych formatów lifestylowych w całej grupie. Katarzyna Janowska jako Head Producer RASP Culture oprócz prowadzenia programu "Rezerwacja" i organizacji O!Lśnień Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Kraków zajmie się rozwijaniem w grupie strategii wydawniczej dla treści kulturalnych premium, w tym projektów audiowizualnych.


Dominika Olszyna od 2010 roku pracuje jako dziennikarka i redaktorka specjalizująca się w tematach lifestyle'owych, kultury, designu i architektury. W 2017 roku dołączyła do Wirtualnej Polski jako strateg kontentu Lifestyle i Rozrywka. Później zarządzała zespołami: strategów kontentu, redakcji natywnej i wydawców oraz obszarem WP Dom. W 2020 roku awansowała na stanowisko head of creative & content. Wcześniej w latach 2011-2016 była zastępczynią redaktor naczelnej "M jak mieszkanie", a później redaktor naczelną serwisu urzadzamy.pl. Współpracowała m.in. z miesięcznikiem "Pani", "Wysokimi Obcasami", weekend.gazeta.pl, "Newsweek Polska", "Architekturą-Murator", "Elle Decoration" i polską edycją "Vogue". Jest członkiem rady ekspertów plebiscytu must have Łódź Design Festival.

Grzegorz Dobek / Fot. Maciej Krüger
Grzegorz Dobek / Fot. Maciej Krüger
Od maja swoją rolę zmieni również redaktor naczelny Plejady Marcin Cejrowski, który jako Ambasador showbiznesu RASP pozostanie gospodarzem Wielkiej Gali Gwiazd Plejady i zajmie się rozwijaniem showbiznesowych projektów specjalnych w RASP. Szefem Plejady zostanie Grzegorz Dobek, który po kilkumiesięcznej przerwie wraca do firmy. Z Plejadą był związany od 2017 do 2020 jako redaktor i reporter, a później wydawca serwisu. Współprowadził Wielką Galę Gwiazd Plejady, relacje z Telekamer TeleTygodnia i Balu Dziennikarzy. Wcześniej pracował m.in. dla TVP Warszawa, portali Przeambitni i JastrząbPost. Przez ostatnie miesiące pełnił funkcję PR menadżera Darii Ładochy.

Powołanie nowych stanowisk ambasadorskich ma zapewnić wzmocnienie kontentowych projektów premium oraz paid contentowych, na które RASP coraz mocniej stawia. - Chcemy, żeby Gosia, Kasia i Marcin, mieli przestrzeń do rozwijania nowych projektów, na które nie mieli wystarczająco czasu przy codziennym kierowaniu redakcją. Pandemia pokazała nam, jak wielki potencjał mają dotychczasowe projekty w nowych online odsłonach - jak plebiscyt Olśnienia, czy Wielka Gala Gwiazd Plejady, ale też nowe formaty jak Onet w Domu, czy Kwarantanna Live. Chcemy mieć ich więcej, bo szukają ich nasi użytkownicy i partnerzy, nie tylko w Onecie, ale również w innych serwisach Grupy - dodaje Bartosz Węglarczyk.